Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1,9 Diesel Polonez w Samurai
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2012-09-13, 11:02   

JA mam też POL 1.9 D i naprawde daje rade
nawet w bardzo trudnym terenie
a ze sprzęgłem nic nie motałem jest orginalna
skrzynia od poldka i chodzi już 1,5 roku i nic niewymieniałem

MIŁEGO SWAPA NA DIESLA - POZDRO
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-03-16, 13:00   

mam misterny plan żeby dodać turbo od peugota, co wy na to ? bo mam turbinkę za 100 zł :D
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-03-16, 21:26   

MUsisz odprezyc silnik do turbo. Kiedys tutaj byla dyskusja i chyba stanelo na tym ze lepiej kupic uturbiony silnik psa niz samemu rzezbic.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-04-01, 18:05   

czy ktos z forumowiczow kto ma 1.9d mogll by mi napisac jak podlaczyc elektryke?

glownie nie wiem ktory to jest głowny + na wszystko w środku + światła
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-05-17, 13:46   

z perspektywy czasu to widzę dużo plusów ale więcej chyba minusów :P
+ małe spalanie
+ wysoki moment

- strasznie wolny
- dobranie odpowiedniej chłodnicy
- trzeba dokładnie zamocować zamocować bo rwie poduszki :)

teraz wsadził bym 100 km+ benzynę chyba od BMW :)
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-05-19, 22:18   

Wisniowy, jak się sprawuję Jeep?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
DUCHU77 
rozgadany
OFF ROAD



Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 117
Skąd: BRZEG
Wysłany: 2013-07-22, 21:54   

podepnę się do tematu, mam pytanko do posiadaczy silnika 1.9d jakie macie wydechy, bo ja mam jeszcze seryjny z 1000-ca i myślę że ma za małą drożność wydech, zastanawiałem się czy nie wyciąć mu tłumików i nie zostawić wolnego pustego wydechu, czekam na jakieś podpowiedzi, bo nie wiem co mam robić z tym
_________________
Błotko najlepsze na stres :)
 
     
lag 
świeżak



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Lubniewice
Wysłany: 2014-05-20, 08:55   

Witam i proszę o pomoc. Wsadziłem silnik od Poloneza , teraz miska olejowa przy wykrzyżu uderza o most. Wyczytałem ,że miska od Peugeota jest niższa. Z jakiego dokładnie modelu i jaka jest różnica wysokości?
Za pomoc wielkie dzięki
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-20, 11:08   

Kolego - nie znam się za bardzo ale mogę zaoferować pomoc w takim zakresie:
1. Mam oryginalnego Samuraiowego diesla PSA - XUD9
2. Miska ma specjalne przewężenie na most
3. Jak chcesz to mogę Ci pocykać fotki i pomierzyć co tam będziesz chciał
4. Gdzie ten silnik można jeszcze spotkać masz w tabelce np. tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD przy czym wymienione są tam plaskate Cytrynki i Peżotki więc nie ma gwarancji, że miska będzie "przetłoczona".

Być może da się przerobić tę miskę i smoka co masz obecnie na wzór takiej oryginalnej Samuraiowej?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lag 
świeżak



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Lubniewice
Wysłany: 2014-05-20, 11:59   

SamNaSamZSam bardzo dziękuję, fotki będą na pewno bardzo przydatne. Będę szukał takiego odpowiednika wg foto. Jak będziesz miał chwilkę to poproszę taka sesję na pr.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-25, 15:52   

Lag - trochę się zeszło - przepraszam.

Tutaj poglądowe fotki miski pod silnikiem. KLIK. Ponieważ obiekt nie jest zbyt fotogeniczny i nie specjalnie wdzięczny do dokonania pomiarów tutaj schematyczny rysunek z katalogu części do mojego TeDeja. KLIK. Na schemacie nie widać takiego charakterystycznego przetłoczenia na most, być może dlatego że tylko schemat, a być może dlatego że na schemacie jest rzut jakby od góry (wnętrza) miski. Ja do środka jeszcze nigdy nie zaglądałem więc opisuję tylko to co widzę z zewnątrz.

I na deser wisienka... na torcie :) w sumie mógłbym poprosić moją 6-letnią chrzestnicę o wykonanie szkicu i wyszłoby o niebo lepiej niemniej bardzo się starałem (na taczpadzie, dłońmi które bardziej pasują do siekiery niż do piórka kreślarskiego) KLIK.

Ponadto wykonałem mały research i:
1. katalogowy kod oryginalnej miski to 11510-86CA1 <- można się spytać w ASO ile za taką miskę (próbowałem na szybko coś na allegro albo tablicy znaleźć - bezskutecznie)
2. po katalogu ponoć taka sama miska była montowana w Vitarach z silnikiem xud9 czyli 1.9 TD
3. w tym temacie był już rozkminiany wątek miski i
Cytat:
ilio - 2011-03-22, 19:32
miska z poloneza jest płaska ale miska z peugeota 205 i 405 td jest orginalnie podcięta tak ze nie uderzy w most

więc proponowałbym zacząć od tego tropu.

Jakbym mógł Ci coś jeszcze domierzyć, doopisać to pytaj już proszę o konkrety (np. od korka spustowego do mostu itp.). Powodzenia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lag 
świeżak



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Lubniewice
Wysłany: 2014-05-28, 08:23   

Sam, bardzo dziękuję. To jest prawdziwa rzeżba. W ASO jest niedostępna. Znalazłem u naszego zachodniego sąsiada za 181 Euro.(szok)
Próbowałem znaleźć miskę od jakiegoś peżota 405,205 , ale nie stwierdziłem żadnej różnicy.
Może ktoś zna dokładnie model, rocznik peżota/cytynki z płaską miską?
Ostatnio zmieniony przez lag 2014-05-28, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-05-28, 09:02   

czeee
ja właśnie w tamtym tygodniu przerabialem miske
od poloneza 1.9 d do citroena 2.1 d
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-28, 18:46   

Mi taka płaska, aluminiowa miska z 1.9td z peugeota została na handel. Zamieniłem ją na miskę z poldolota, bo blaszana lepsza:) Jakieś zdjęcia ów miski dopiero w przyszłym tygodniu mógłbym zamieścić, bo póki co nie mam do niej dostępu.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
lag 
świeżak



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Lubniewice
Wysłany: 2014-05-29, 17:40   

[img][/img]





tak wygląda moja miska , już zdeformowana przez drążek i most.

A na marginesie zapytam, mam szeroki ,czy wąski most? Wygląda na szeroki , ale pewności nie mam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.