Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-05, 20:36
Nie działa wskaźnik poziomu paliwa.
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-12-04, 19:32   Nie działa wskaźnik poziomu paliwa.

Dzisiaj patrzę, a wskazówka jest na samym dole. Byłem przy CPN-ie i zalałem do pełna. Dalej wskazówka na dole. Co najpierw sprawdzić, żeby nie rozgrzebywać (w ten nieludzki mróz) połowy auta???
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-04, 21:19   

daj sobie spokój do lata ... to norma w suzi możesz opuścić lekko bak i sprawdzić kable , ale często siada ustrojstwo w samym baku
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-04, 21:54   

miałem ten sam problem!! Gdy bak był pełny wskaźnik lądował na samym dole! W ramach łatania dziury w zbiorniku odkręciłem bak i przy okazji przeczyściłem wsuwkę, która łączy czujnik z kablem i teraz działa poprawnie. Ale z naprawą tego poczekaj tak jak radzi corny
 
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-12-04, 22:24   

Należało by sprawdzić połączenie przewodów przy zbiorniku często styki potrafią zaśniedzieć no i później przewód do wskaźnika. Jeżeli okaże się, że przewód jest dobry to po prostu trzeba to olać bo wymieniać czujnik z pływakiem mija się z celem szczerze to nie wiem czy jest to wykonalne, śrub raczej się nie odkręci w zbiorniku.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-12-05, 08:09   

OK. Dzięki, czekam do wiosny :-)
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-05, 09:49   

no z tymi śrubami to faktycznie może być DUŻY problem!!
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-05, 18:50   

heheh z racji wkladu spawanei odpada ... ja staram sie je odkrecac kleszczami zaciskowymi cos jak do rur tylko mniejsze jak to nie pomoze to kaplica
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2010-12-06, 09:13   

mam podobna sytuacje - po zatankowaniu o pelna wskaznik pokazuje roznie - tak miedzy 0.5 a 0.7 - olalem bo jezdze glownie na gazie a patrzac na przejechan km co jakis czas kontroluje poziom paliwa i czasem dolewam
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-12-06, 14:04   

W moim samim też wskaźnik nie pokazuje tak jak trzeba ale tylko od polowy w górę. Jak zatankuje do pełna to i tak mam 3/4 na wskaźniku. Skoro u ciebie w ogóle nie działa to prawdopodobnie kabelek się odpioł lub zaśniedział.
To samo mam ze wskaźnikiem temperatury - ledwo do połowy dochodzi chociaż w sumie to gdzieś na 1/3 ale grzeje elegancko :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
konto_usuniete2 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 9
Wysłany: 2010-12-06, 19:40   

@myszon w sumie mam taka samą akcję z wskaźnikiem temperatury ostatnio fest zagrzałem suzi to nawet się ruszył troszkę
:mrgreen:
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-12-19, 20:52   

U mnie też nie działał.
Okazało się (przy okazji podnoszenia świateł na tylną burtę i grzebaniem przy kablach), że kabelek od pływaka był odłączony.

Żółto pomarańczowy.

Znajduje się w okolicach tylnej tablicy rejestracyjnej.
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
Wysłany: 2010-12-23, 17:40   

Tomkoski - zaraz zobaczę. W końcu to całkiem niezły dostęp. Nie to co opuszczanie całego zbiornika.
 
     
Tomkoski 
rozgadany


Wiek: 46
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 99
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2010-12-29, 19:30   

Kolego wróć !!!

Za chwilę Nowy Rok, a ty przy aucie siedzisz ???
_________________
Pozdrawiam
Tomkoski

tel. alarmowy 508-200-488
www.picasaweb.google.com/Tomkoski78
SUZUKI SAMURAI 1994R. ciężarówka - 2 osobowy
 
 
     
ignac1wfm 
nowicjusz



Wiek: 51
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Łomnica
  Wysłany: 2010-12-31, 18:16   

A najgorsze że w samego Sylwestra mam dyżur. Wypijcie moje zdrowie, bo ja o suchym pysku do rana :evil:
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-06, 17:57   

Jeśli samo połączenie kabelka na szczycie zbiornika jest w porządku, a wskaźnik dalej nie działa jak należy to znaczy, że blaszka potencjometru ze starości straciła sprężystość i nie ma dobrego styku (pływak w baku przez ramię porusza blaszką, która przesuwa się po oporniku. Różna długość opornika, w zależności od położenia kątowego blaszki, daje nam różny opór, a wskazanie na desce rozdzielczej jest wprost proporcjonalne do oporu).

Naprawa:

Podłożyć pod bak kobyłkę, taborecik, cokolwiek by nie opuścił się na więcej niż jakieś 10cm.
Odkręcić 4 śruby trzymające bak (klucz 17).
Opuścić bak i podeprzeć.
Odkręcić wszystkie przewody gumowe, odczepić kabelek (należy nastawić się, że wszystkie przewody gumowe są do wymiany, a nawet jak są rokujące, to przy ich groszowej cenie szkoda nie wymienić mając wszystko na wierzchu).
Zwalić bak na podłogę.
Odkręcić śrubki (klucz chyba 12) ułożone koliście wokół przyłącza elektrycznego (jak nie idzie kluczem, to zawsze można morsem).
Wyciągnąć pływam z obudową potencjometru.
Obudowa potencjometru jest teoretycznie nierozbieralna. W praktyce rozginamy cienkimi kombinerkami zapracowania na krawędziach i rozpoławiamy.
Blaszkę suwającą się po oporniku (w sumie może to uproszczenie nazewnicze, tam jest solenoid) doginamy zdecydowanie, tak by był dobry styk.
Sprawdzamy czy blaszka swobodnie się obraca i wędruje w całym zakresie pracy.
Nie zaszkodzi spryskać wszystkiego elektrosolem lub innym tego typu środkiem.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-01-07, 08:05   

KS zapomniałeś dodać jedną istotną rzecz :) Te wszystkie śrubki często są tak zardzewiałe że trzeba przygotować się na najgorsze, oczywiście jeśli w ogóle uda nam się odkręcić bak :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-07, 21:38   

Zawsze można użyć małego wykrętaka albo rozwiercić.. (tylko po rozwiercaniu bak trzeba dobrze wypłukać).
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
sisirc92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 24
Skąd: Promnice
Wysłany: 2011-02-11, 10:23   

Koledzy a jak wskaźniczek pokazuje max paliwo ? a wiem że mam mało do tego świeci się rezerwa co proponujecie ?

Pozdrawiam
 
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-28, 22:02   

Myszon napisał/a:
W moim samim też wskaźnik nie pokazuje tak jak trzeba ale tylko od polowy w górę. Jak zatankuje do pełna to i tak mam 3/4 na wskaźniku. Skoro u ciebie w ogóle nie działa to prawdopodobnie kabelek się odpioł lub zaśniedział.
To samo mam ze wskaźnikiem temperatury - ledwo do połowy dochodzi chociaż w sumie to gdzieś na 1/3 ale grzeje elegancko :)



z paliwem to mam prawie samo jak jest zalane ponad polowe to się zacina na połowie lub spada na dół dodam że jak zapalam światło w kabinie(które się nie zapala) to zapala się na desce rozdzielczej kontrolka od długich świateł ale to takie tajemnice samuraja :-P
 
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-03-01, 19:48   

nie zwracaj na to uwagi zawsze policz ile przejedziesz i patrz na kilometry
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.