Zaczęło się od pokonania ponad 900km z lawetą na drugi koniec Polski po... samochód od handlarza. Miał być quad ale doszliśmy z małżonką do wniosku że lepsze będzie z dachem i na 4 osoby abyśmy dzieci mogli zabrać na wypad bo my zwartą rodziną jesteśmy.
Przez okres 2 lat w 3 etapach przeszedł remont... wszystkiego.
Z racji braku wolnego czasu zaraz po przywiezieniu remont zaczął mój szwagier (kilka pierwszych zdjęć) potem Samurai trafił pod mój dach i stał kilka miesięcy nie ruszany no może parę razy był w terenie bo wstyd było w kilku kolorach jeździć. Poza tym jakoś nie złapałem w tym czasie "miłości" do niego i ogólnie myślałem o nim "będzie lub nie"... aż do momentu grubszej wtopy w lesie nocną porą kiedy pokazał swój prawdziwy charakter i wtedy narodziła się "miłość" W związku z zaakceptowaniem nowej zabawki z nastaniem kilku luźniejszych tygodni rozpocząłem z wiosną prawdziwy remont w przerwie którego znów kolorowy Samurai zaliczył kilka wypadów w teren przed lakierowaniem (nie mogłem wytrzymać abstynencji).
Założenie było takie że ma mieć "wszystko możliwe" dlatego w trakcie remontu zrobiłem SPOA, blokadę tyłu i zderzak z wyciągarką a potem zaczęło się składanie do kupy i kolejne upgrade'y co jakiś czas.
Obecnie jeździ prawie co weekend w teren i w każdym "wolnym dniu" o ile jest to możliwe ale nie na co dzień "po mieście".
silnik 1.3 16V dohc GTi 101KM
przełożenia dyfrów 5.12
reduktor 4.16
opony 33" Cooper STT na alu felgach et-30
dystanse kół 40mm
szerokie, wzmacniane pochwy mostów
100% blokada tylnego dyfra automatyczny lockright
100% blokada przedniego dyfra spawlock rozłączana manualami
przedni most SPOA + amortyzator o skoku 250mm
tylny most: wysunięty 90mm; sprężyna na 4-link'u + amortyzator o skoku 300mm
tylne wahacze górne na uniballach
wał tylny 3 kardan Toyota
kompletna blacharka, nadkola wycięte pod duże koło
profile stalowe w miejscach progów
buda i resory na poliuretanach
mocne, rozdzielone drążki kierownicze na wąsie z W126
alternator 90A
wyciągarka 12000 lbs Monster Renegade
zderzaki stalowe pod hilifta
rury boczne pod hilifta
przewody hamulcowe 60cm
dystanse na wałach
Zasilanie LPG + Pb
przerobiony tył ramy z wkomponowaną butlą LPG w miejsce baku
fotele Baleno
dodatkowe oświetlenie xenon i LED
... coś na pewno zapomniałem, jak przypomnę to dopiszę, w planach cała reszta klatka z bagażnikiem dachowym itp.
Będę uzupełniał temat o kolejne mody.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-04, 16:05
Piękny Potwór!! A i praca genialna. Tak to chyba wychodzi jak się w coś serce wkłada, a nie tylko robi jak rzemieślnik, choć fach rzemieślniczy masz w rękach bez dwóch zdań. Bardzo dumnym, że takie zacne grono mamy mamy na tym forum.
Co do resorów Slavok to są to dokładnie składaki, dobierałem i wymieniałem poszczególne pióra doświadczalnie co najmniej 6-7 razy aż doszedłem do zamierzonego efektu jakim jest nieduża parabola ale większa niż w serii, brak efektu oklapywania po kilku wyjazdach, większy udźwig na przodzie +75kg a na tyle + 50kg i najważniejsze są bardzo miękkie:
na przodzie jest:
1 pióro główne oryginał samuraia gięte na zimno
2 pióro pomocnicze oryginał samuraia, gięte
3,4,5 pióra skracane z malucha,
6 pióro (zamiast odbojowego) to pióro pomocnicze skracane i szlifowane krawędzie, gięte - klamry otwarte
na tyle jest:
1. pióro główne samuraia gięte na zimno
2. pióro pomocnicze to główne pióro z obciętymi uchami, gięte
3. oryginalne pióro pomocnicze, gięte
4. pióro z Syreny
5,6 pióra z malucha skracane
7 pióro (zamiast odbojowego) 3 pióro oryginalne samuraia, skracane, gięte.
Do tej konfiguracji oprócz resorów które były na samochodzie wykorzystałem dodatkowo 2 kompletne resory Samuraia tylne, 2 niekompletne Samuraia tylne (dzięki Yenko bo to od Ciebie) 2 kompletne z malucha i pojedyncze pióra z Syreny. ot, moje hybrydy, aha i nie mam odbojów
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-04, 17:23
No to dobrze, że ci się przydały ale pamiętam jak mówiłeś, że któreś pióro było pęknięte, mam nadzieje, że to nie te które chciałeś wykorzystać. Kurde moje stare przednie resory leżały pół roku na podwórku i w końcu poszły na złom bo nikt ich nie chciał.
KRZYKKU brawo! U mnie póki co początek historii brzmi w zasadzie analogicznie :) Jak się zabiorę kiedyś pełną parą to z racji właściwości miejscowej będę Cię gnębił ew. pytaniami :) Jak dla mnie mega inspiracja.
ZigZag, Lopes i wszyscy z moich okolic z dalszych również, jak tylko macie chęć lub przejazdem Wam się uwidzi wdepnąć "na kawę" to zapraszam. Jak coś komuś trzeba to jako że naturę mam uczynną a w temacie jestem to spawnę chętnie na zasadzie forumowej przyjaźni czy coś tam innego co będę mógł to możecie na mnie liczyć, jak kogoś by z błota niedaleko trzeba było w nocy o 2:45 wytargać - dzwońcie, ale jeden warunek - wyjeżdżam tylko do Samuraia telefon dam na PW.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum