Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
KRZYKKU
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-04, 13:30   KRZYKKU

W kilku zdaniach historia mojego Samura:

Zaczęło się od pokonania ponad 900km z lawetą na drugi koniec Polski po... samochód od handlarza. Miał być quad ale doszliśmy z małżonką do wniosku że lepsze będzie z dachem i na 4 osoby abyśmy dzieci mogli zabrać na wypad bo my zwartą rodziną jesteśmy.



Przez okres 2 lat w 3 etapach przeszedł remont... wszystkiego.
Z racji braku wolnego czasu zaraz po przywiezieniu remont zaczął mój szwagier (kilka pierwszych zdjęć) potem Samurai trafił pod mój dach i stał kilka miesięcy nie ruszany no może parę razy był w terenie bo wstyd było w kilku kolorach jeździć. Poza tym jakoś nie złapałem w tym czasie "miłości" do niego i ogólnie myślałem o nim "będzie lub nie"... aż do momentu grubszej wtopy w lesie nocną porą kiedy pokazał swój prawdziwy charakter i wtedy narodziła się "miłość" :mrgreen: W związku z zaakceptowaniem nowej zabawki z nastaniem kilku luźniejszych tygodni rozpocząłem z wiosną prawdziwy remont w przerwie którego znów kolorowy Samurai zaliczył kilka wypadów w teren przed lakierowaniem (nie mogłem wytrzymać abstynencji).

https://photos.app.goo.gl/f7seR8J4Sb2EKaae9

Założenie było takie że ma mieć "wszystko możliwe" dlatego w trakcie remontu zrobiłem SPOA, blokadę tyłu i zderzak z wyciągarką a potem zaczęło się składanie do kupy i kolejne upgrade'y co jakiś czas.

Obecnie jeździ prawie co weekend w teren i w każdym "wolnym dniu" o ile jest to możliwe ale nie na co dzień "po mieście".





Album do którego od czasu do czasu wrzucam zdjęcia
https://goo.gl/photos/vAnpuztZubpT8gdU9


Na chwilę obecną jest:

silnik 1.3 16V dohc GTi 101KM
przełożenia dyfrów 5.12
reduktor 4.16
opony 33" Cooper STT na alu felgach et-30
dystanse kół 40mm
szerokie, wzmacniane pochwy mostów
100% blokada tylnego dyfra automatyczny lockright
100% blokada przedniego dyfra spawlock rozłączana manualami
przedni most SPOA + amortyzator o skoku 250mm
tylny most: wysunięty 90mm; sprężyna na 4-link'u + amortyzator o skoku 300mm
tylne wahacze górne na uniballach
wał tylny 3 kardan Toyota
kompletna blacharka, nadkola wycięte pod duże koło
profile stalowe w miejscach progów
buda i resory na poliuretanach
mocne, rozdzielone drążki kierownicze na wąsie z W126
alternator 90A
wyciągarka 12000 lbs Monster Renegade
zderzaki stalowe pod hilifta
rury boczne pod hilifta
przewody hamulcowe 60cm
dystanse na wałach
Zasilanie LPG + Pb
przerobiony tył ramy z wkomponowaną butlą LPG w miejsce baku
fotele Baleno
dodatkowe oświetlenie xenon i LED


... coś na pewno zapomniałem, jak przypomnę to dopiszę, w planach cała reszta :mrgreen: klatka z bagażnikiem dachowym itp.
Będę uzupełniał temat o kolejne mody.

Dzięki za poświęcony czas.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
Ostatnio zmieniony przez KRZYKKU 2020-01-18, 01:57, w całości zmieniany 16 razy  
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-04, 13:37   

:-D Ladny, na prawde ladny
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-04, 13:55   

Kawal dobrej roboty z Krzykku
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-05-04, 14:26   

tak ladnie zrobiony ze az bym się nie wazył go do lasu brac:):) dobra robota!!
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-04, 15:52   

Kawał dobrej i solidnej roboty. :) (Mój będzie ładniejszy :DDD)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-04, 15:58   

No cukiereczek, faktycznie aż szkoda do terenu :mrgreen:

@Yenko, nie rób ładniejszego, bo też będzie szkoda 8-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-04, 16:05   

Piękny Potwór!! A i praca genialna. Tak to chyba wychodzi jak się w coś serce wkłada, a nie tylko robi jak rzemieślnik, choć fach rzemieślniczy masz w rękach bez dwóch zdań. Bardzo dumnym, że takie zacne grono mamy mamy na tym forum.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-04, 16:12   

Mógłbyś napisać coś więcej o tych "miękkich resorach hybrydowych" ? bo mnie to zaciekawiło ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-04, 16:37   

Chłopaki dzięki serdeczne za uznanie.

Co do resorów Slavok to są to dokładnie składaki, dobierałem i wymieniałem poszczególne pióra doświadczalnie co najmniej 6-7 razy aż doszedłem do zamierzonego efektu jakim jest nieduża parabola ale większa niż w serii, brak efektu oklapywania po kilku wyjazdach, większy udźwig na przodzie +75kg a na tyle + 50kg i najważniejsze są bardzo miękkie:

na przodzie jest:
1 pióro główne oryginał samuraia gięte na zimno
2 pióro pomocnicze oryginał samuraia, gięte
3,4,5 pióra skracane z malucha,
6 pióro (zamiast odbojowego) to pióro pomocnicze skracane i szlifowane krawędzie, gięte - klamry otwarte

na tyle jest:
1. pióro główne samuraia gięte na zimno
2. pióro pomocnicze to główne pióro z obciętymi uchami, gięte
3. oryginalne pióro pomocnicze, gięte
4. pióro z Syreny
5,6 pióra z malucha skracane
7 pióro (zamiast odbojowego) 3 pióro oryginalne samuraia, skracane, gięte.

Do tej konfiguracji oprócz resorów które były na samochodzie wykorzystałem dodatkowo 2 kompletne resory Samuraia tylne, 2 niekompletne Samuraia tylne (dzięki Yenko bo to od Ciebie) 2 kompletne z malucha i pojedyncze pióra z Syreny. :-P ot, moje hybrydy, aha i nie mam odbojów :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-04, 17:23   

No to dobrze, że ci się przydały ale pamiętam jak mówiłeś, że któreś pióro było pęknięte, mam nadzieje, że to nie te które chciałeś wykorzystać. Kurde moje stare przednie resory leżały pół roku na podwórku i w końcu poszły na złom bo nikt ich nie chciał.
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-05-04, 20:30   

KRZYKKU brawo! U mnie póki co początek historii brzmi w zasadzie analogicznie :) Jak się zabiorę kiedyś pełną parą to z racji właściwości miejscowej będę Cię gnębił ew. pytaniami :) Jak dla mnie mega inspiracja.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-05-04, 21:05   

To i ja Cie pochwale!!! Krzykku GÓRU!!! zrobiłeś kawał dobrej roboty i stworzyłeś rewelacyjny wóz!!!
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-05-04, 21:18   

świetna robota :mrgreen: z charakterem zrobiony :)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-04, 23:28   

Krzykku,

Szacun za wytrwałość, niezłe sito było z budy ale widać że zrobiony pro!.
Podoba się.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-05, 00:54   

podziękował Panowie :-D

ZigZag, Lopes i wszyscy z moich okolic z dalszych również, jak tylko macie chęć lub przejazdem Wam się uwidzi wdepnąć "na kawę" to zapraszam. Jak coś komuś trzeba to jako że naturę mam uczynną a w temacie jestem to spawnę chętnie na zasadzie forumowej przyjaźni czy coś tam innego co będę mógł to możecie na mnie liczyć, jak kogoś by z błota niedaleko trzeba było w nocy o 2:45 wytargać - dzwońcie, ale jeden warunek - wyjeżdżam tylko do Samuraia :mrgreen: :lol: telefon dam na PW.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-05, 07:19   

Ale powiem jedno Suka zrobiona z sercem :-) najlepiej dobierac na prob i bledow to sie dojdzie wreszcie do tego co sie chce :-)
Pozdro
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-05-05, 17:18   

Ciężko się musi wsiadać.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-05, 21:12   

no to jest ból nawet dla mnie, żona jak w mini to strasznie biadoli ale mnie pasuje :mrgreen:
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-05-05, 21:43   

Zapodaj fotkę w takim razie :D
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-05-05, 21:57   

Myślę, że Krzykku raczej taką fotkę zachowa w prywatnym archiwum. :D

Very fajny Ci wyszedł, mam nadzieję, że też będę umiał i lubił tak spawać...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.