Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
silnik jimny w samuraiu
piotrbo111 
świeżak


Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 16
Skąd: koło Piaseczna
Wysłany: 2013-05-08, 09:04   silnik jimny w samuraiu

Czesc!
Jedno krotkie pytanie - moze ktos trenowal temat:
Czy silnik od jimny pasuje plug and pray do samuraja w miejsce 1.3 czy wyjdzie kombinacja ?
Silnik od jamnika ma kilka zalet - cewki np. :) no i sa sztuki na łancuchu...

W jaki sposob najprosciej zainstalowac taki motor (mechanicznie) ?

Pytanie na razie czysto teoretyczne.

Z gory dzieki za info
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-08, 11:53   

Silniki w jimnym były różne, Do samuraiowej skrzyni pasują silniki z oznaczeniem "G13.., większość silników z jimnego to silniki nowszej konstrukcji oznaczenie "M13.." które nie pasują do skrzyni samuraia. Ewentualnie możesz przełożyć razem ze skrzynią biegów.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
piotrbo111 
świeżak


Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 16
Skąd: koło Piaseczna
Wysłany: 2013-05-08, 12:28   

jeżu napisał/a:
Silniki w jimnym były różne, Do samuraiowej skrzyni pasują silniki z oznaczeniem "G13.., większość silników z jimnego to silniki nowszej konstrukcji oznaczenie "M13.." które nie pasują do skrzyni samuraia. Ewentualnie możesz przełożyć razem ze skrzynią biegów.


WIdze ze jezeli sie zastanawiac, to nad M13.
A jak bym mial M13 razem ze skrzynia, to wszystko pasuje na rame, czy raczej spawarka i kombinatoryka ?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-08, 14:01   

Kolego jak czysty teoretyk w tej materii, ale baczny obserwator poczynań kolegów z forum, sugeruję byś porzucił płonne nadzieje, że zmiana takich podzespołów jak silnik i skrzynia będzie zupełnie bezproblemowa. Kłopotów pewnie może być więcej, albo mniej ale zawsze będzie coś do przerobienia. A to wycięcie większego tunelu, a to przespawanie mocowania, a to przeróbka miski olejowej. Trzeba być też krytycznym bo dla kolegów wprawionych w takie boje np. wycięcie kawałka tunelu to żaden problem i może paść opinia że to bezproblemowy swap podczas gdy dla zwykłego użytkownika Suzanny to już grubsza robota choćby dlatego że potrzeby np. szlifierki, spawarki itp.

Przemyśl sobie dobrze i najlepiej samodzielnie posprawdzaj szczegóły i podejrzane "miejsca" i wtedy pytaj konkretnie, np. miska w Jimnym nie ma wcięcia, albo ma wcięcie gdzie indziej, czy to będzie wadziło? Albo skrzynia jest dłuższa/krótsza - czy lewarek wypadnie w tym samym miejscu?

Takie moje zdanie - kolegi, jak sądzę o zbliżonym poziomie zaawansowania techniczno-technologicznego :)
 
     
piotrbo111 
świeżak


Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 16
Skąd: koło Piaseczna
Wysłany: 2013-05-08, 19:55   

SamNaSamZSam napisał/a:
Kolego jak czysty teoretyk w tej materii, ale baczny obserwator poczynań kolegów z forum, sugeruję byś porzucił płonne nadzieje, że zmiana takich podzespołów jak silnik i skrzynia będzie zupełnie bezproblemowa. Kłopotów pewnie może być więcej, albo mniej ale zawsze będzie coś do przerobienia. A to wycięcie większego tunelu, a to przespawanie mocowania, a to przeróbka miski olejowej. Trzeba być też krytycznym bo dla kolegów wprawionych w takie boje np. wycięcie kawałka tunelu to żaden problem i może paść opinia że to bezproblemowy swap podczas gdy dla zwykłego użytkownika Suzanny to już grubsza robota choćby dlatego że potrzeby np. szlifierki, spawarki itp.

Przemyśl sobie dobrze i najlepiej samodzielnie posprawdzaj szczegóły i podejrzane "miejsca" i wtedy pytaj konkretnie, np. miska w Jimnym nie ma wcięcia, albo ma wcięcie gdzie indziej, czy to będzie wadziło? Albo skrzynia jest dłuższa/krótsza - czy lewarek wypadnie w tym samym miejscu?

Takie moje zdanie - kolegi, jak sądzę o zbliżonym poziomie zaawansowania techniczno-technologicznego :)


Hej!
Chyba nie bede ocenial mojego zaawansowania technicznego :)

Napewno moge powiedziec ze mam troche doswiadczen z pewnymi wynalazkami ktore tez mialy prawie pasowac do UAZA, a potem pol grodzi musialem wyciac i przespawac :)

I po takich wlasnie osobistych doswiadczeniach pytam o rozwiazania proste :)

Zreszta, na razie zupelnie w teori pytam, i obym jak najdluzej nie musial sie nad tym zastanawiac ze spawarka w reku.

Piotrek
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-05-08, 20:02   

Były już o tym tematy.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-08, 20:05   

sokratesb napisał/a:
Były już o tym tematy.


były, ale raczej bez konkretów bo też szukałem, żeby coś koledze podpowiedzieć.

[ Dodano: 2013-05-08, 20:07 ]
piotrbo111 napisał/a:
Chyba nie bede ocenial mojego zaawansowania technicznego :)


Jeślim uchybił nie doceniając to przepraszam. Ogólnie intencje moje sprowadzały się do tego by uniknąć "powtórki z UAZa" o której kolega wspomina.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-10, 17:07   

HEj!
A jaki silnik z jimniego? 1.3-80 KM czy 1.3 VVT 85 KM?
Mój mechanik mi proponuje 1.3 VVT (+ skrzynia) tylko nie może takiego znaleźć w dobrym stanie:D odradzał mi 80 KM bo mówi, że się psuje,
JA dziś dzwoniłem po handlarzach, i koleś mi powiedział, że w tych 1.3 VVT skrzynie mega szybko padają...
Więc kto mówi pradę a kto blefuje??:D
Mam zamiar to wsadzić w miejsce 1.9 TD który zdechł.
Pozdro
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-05-10, 20:22   

amplexus miałeś oryginalnie diesla?
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-11, 08:57   

Ja zakupilem jimnego g13 czyli sohc. Skrzynia pasuje bez problemu Sprzeglo identyczne Jeszcze go nie wlozylem ale nie widze by byl to jakis problem.
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
robercik 
rozgadany
doradca prezydenta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-05-11, 16:17   

adalbert:) chciałem ci pocieszyc ze te same silniki montowane sa w baleno. za simieszne sieno do wyrwania:)
_________________
LIFT BUDY 2,wieszaki 2, SACHARY 31. tryby 5,125
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-11, 21:47   

Tak, miałem oryginalnego 1.9 TD czyli silnik peugeota, stracił ciśnienie:/ jeśli ktoś potrzebuje cześć z tego silnika i dookoła niego sprzęt to w dziale kupię-sprzedam szukać mnie:D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.