Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 16 Skąd: koło Piaseczna
Wysłany: 2013-05-08, 09:04 silnik jimny w samuraiu
Czesc!
Jedno krotkie pytanie - moze ktos trenowal temat:
Czy silnik od jimny pasuje plug and pray do samuraja w miejsce 1.3 czy wyjdzie kombinacja ?
Silnik od jamnika ma kilka zalet - cewki np. :) no i sa sztuki na łancuchu...
W jaki sposob najprosciej zainstalowac taki motor (mechanicznie) ?
Silniki w jimnym były różne, Do samuraiowej skrzyni pasują silniki z oznaczeniem "G13.., większość silników z jimnego to silniki nowszej konstrukcji oznaczenie "M13.." które nie pasują do skrzyni samuraia. Ewentualnie możesz przełożyć razem ze skrzynią biegów.
Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 16 Skąd: koło Piaseczna
Wysłany: 2013-05-08, 12:28
jeżu napisał/a:
Silniki w jimnym były różne, Do samuraiowej skrzyni pasują silniki z oznaczeniem "G13.., większość silników z jimnego to silniki nowszej konstrukcji oznaczenie "M13.." które nie pasują do skrzyni samuraia. Ewentualnie możesz przełożyć razem ze skrzynią biegów.
WIdze ze jezeli sie zastanawiac, to nad M13.
A jak bym mial M13 razem ze skrzynia, to wszystko pasuje na rame, czy raczej spawarka i kombinatoryka ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-08, 14:01
Kolego jak czysty teoretyk w tej materii, ale baczny obserwator poczynań kolegów z forum, sugeruję byś porzucił płonne nadzieje, że zmiana takich podzespołów jak silnik i skrzynia będzie zupełnie bezproblemowa. Kłopotów pewnie może być więcej, albo mniej ale zawsze będzie coś do przerobienia. A to wycięcie większego tunelu, a to przespawanie mocowania, a to przeróbka miski olejowej. Trzeba być też krytycznym bo dla kolegów wprawionych w takie boje np. wycięcie kawałka tunelu to żaden problem i może paść opinia że to bezproblemowy swap podczas gdy dla zwykłego użytkownika Suzanny to już grubsza robota choćby dlatego że potrzeby np. szlifierki, spawarki itp.
Przemyśl sobie dobrze i najlepiej samodzielnie posprawdzaj szczegóły i podejrzane "miejsca" i wtedy pytaj konkretnie, np. miska w Jimnym nie ma wcięcia, albo ma wcięcie gdzie indziej, czy to będzie wadziło? Albo skrzynia jest dłuższa/krótsza - czy lewarek wypadnie w tym samym miejscu?
Takie moje zdanie - kolegi, jak sądzę o zbliżonym poziomie zaawansowania techniczno-technologicznego :)
Dołączył: 06 Maj 2013 Posty: 16 Skąd: koło Piaseczna
Wysłany: 2013-05-08, 19:55
SamNaSamZSam napisał/a:
Kolego jak czysty teoretyk w tej materii, ale baczny obserwator poczynań kolegów z forum, sugeruję byś porzucił płonne nadzieje, że zmiana takich podzespołów jak silnik i skrzynia będzie zupełnie bezproblemowa. Kłopotów pewnie może być więcej, albo mniej ale zawsze będzie coś do przerobienia. A to wycięcie większego tunelu, a to przespawanie mocowania, a to przeróbka miski olejowej. Trzeba być też krytycznym bo dla kolegów wprawionych w takie boje np. wycięcie kawałka tunelu to żaden problem i może paść opinia że to bezproblemowy swap podczas gdy dla zwykłego użytkownika Suzanny to już grubsza robota choćby dlatego że potrzeby np. szlifierki, spawarki itp.
Przemyśl sobie dobrze i najlepiej samodzielnie posprawdzaj szczegóły i podejrzane "miejsca" i wtedy pytaj konkretnie, np. miska w Jimnym nie ma wcięcia, albo ma wcięcie gdzie indziej, czy to będzie wadziło? Albo skrzynia jest dłuższa/krótsza - czy lewarek wypadnie w tym samym miejscu?
Takie moje zdanie - kolegi, jak sądzę o zbliżonym poziomie zaawansowania techniczno-technologicznego :)
Hej!
Chyba nie bede ocenial mojego zaawansowania technicznego :)
Napewno moge powiedziec ze mam troche doswiadczen z pewnymi wynalazkami ktore tez mialy prawie pasowac do UAZA, a potem pol grodzi musialem wyciac i przespawac :)
I po takich wlasnie osobistych doswiadczeniach pytam o rozwiazania proste :)
Zreszta, na razie zupelnie w teori pytam, i obym jak najdluzej nie musial sie nad tym zastanawiac ze spawarka w reku.
HEj!
A jaki silnik z jimniego? 1.3-80 KM czy 1.3 VVT 85 KM?
Mój mechanik mi proponuje 1.3 VVT (+ skrzynia) tylko nie może takiego znaleźć w dobrym stanie:D odradzał mi 80 KM bo mówi, że się psuje,
JA dziś dzwoniłem po handlarzach, i koleś mi powiedział, że w tych 1.3 VVT skrzynie mega szybko padają...
Więc kto mówi pradę a kto blefuje??:D
Mam zamiar to wsadzić w miejsce 1.9 TD który zdechł.
Pozdro
Tak, miałem oryginalnego 1.9 TD czyli silnik peugeota, stracił ciśnienie:/ jeśli ktoś potrzebuje cześć z tego silnika i dookoła niego sprzęt to w dziale kupię-sprzedam szukać mnie:D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum