Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wzrasta poziom oleju
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-12, 15:54   wzrasta poziom oleju

Witam mam poważny problem mam samiego na gaźniku 1,3 92 r i po przejechaniu 100 km wzrósł mi poziom oleju w silniku o pół litra co może być paliwo w silniku gażnikiem pierścienie pompka paliwa o co cho co sprawdzić ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-12, 15:56   

To pierwszy objaw przepuszczania pierscieni, pompke tez warto sprawdzic ale tam to z regoly olej idzie do paliwa.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-12, 16:21   

sprawdzić ciśnienie na garnkach ile powinno byc ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-12, 17:42   

Standard 199psi
Minimum 170 psi
Dopuszczalna roznica miedzy cylindrami 14,2 psi
Przy 400 obrotach
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-12, 17:51   

Deszczówki Ci tam raczej nie przybywa ;) a 0,5 litra to dużo żeby zauważyć różnicę np. w poziomie płynu chłodniczego? Przez jaki czas ta objętość się powiększyła? Kiedyś czytałem o jakimś majonezie zbierającym się pod korkiem wlewu oleju jak się płyn chłodniczy dostaje do silnika (*chyba, że robi się krótkie przebiegi i wilgoć nie zdąża się wygrzać). Pół litra paliwa w 4 litrach oleju to chyba, też do "wywąchania" jest, można spuścić deczko oleju (jak nie chcesz całego) i obadać co wypłynie. Tak jakoś ja bym sobie radził na początek...
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-12, 18:02   

Jak pierdzielnie uszczelka to na korku zbiera sie majonez, ale jesli o pol litra przybylo oleju to w silniku juz dawno tez by byl taki majonez. Cudow nie ma trzeba sprawdzic cisnienie w garnkach, poziom plynu w chlodnicy i pompke podawcza paliwa...
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-12, 18:04   

olej wzrasta momentalnie w silniku wymieniałem 2 dni temu olej i zlałem prawie 5 litrów !! zalałem nowy olej do pol stanu i po 100 km jest juz max na bagnecie
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-12, 18:07   

Sprawdz ta kompresje bo cos mi sie zdaje ze czeka Cie remont albo swap.
Wody nie ubywa?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-12, 18:09   

no to tym bardziej kolego czegoś musi Ci dramatycznie ubywać. Jeśli to nie chłodniczy co chyba całkiem łatwo sprawdzić to zostaje paliwo.

A jak zlałeś ten olej to coś w nim było? Pachniało benzynowo? Masz seryjnego samca w sensie silnik/chłodzenie/zasialnie paliwa czy coś pomotane. Daj no jakiś większy opis to ktoś mądrzejszy (ode mnie, bo w wiedzę Lexx`a nie wątpię) może coś Ci jeszcze doradzi.
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-12, 18:10   

psi a atm to to jak sie przelicza
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-12, 18:11   

Wposz w google pressure converter
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-12, 18:12   

http://www.asknumbers.com/psi-to-atm.aspx

tutaj jeszcze łatwiejsze: http://rowery.zbooy.pl/ciskal.html
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-12, 18:14   

silnik seria na gazniku ori olej dosyc rzadki benzyny nie czulem i nie chcial sie olej zapalic na podadce
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-12, 18:41   

A ile Ci pali ? Może masz źle wyregulowany gaźnik i wacha leje się bez ograniczeń, a do tego jeszcze słaba kompresja i problem gotowy.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-12, 20:14   

akurat majonez pod korkiem to nie jest dobry wyznacznik walniętej uszczelki pod głowicą.
W zimie mam prawie cały czas. A ople astry maja go w ogóle cały czas i już tak jest.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-12, 20:40   

Do oleju dostaje się paliwo.Przy proporcji 4l oleju-pół litra paliwa nie będzie czuć paliwa,ale będzie rzadszy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-13, 08:32   

no to tak ciśnienie jest 1-11, 2 - 10,50, 3 - 10,5, 4- 10,5 ale silnik ma moc odpala od strzała nie kopci 120km/h na 205/70r15 bez problemu, zaraz ide sprawdzić pompke wakuometrem

[ Dodano: 2013-05-13, 09:11 ]
pompa paliwa trzyma cisnienie, to może gaźnik ?? bo czasami ma np na jałowym 1500 obr

[ Dodano: 2013-05-13, 09:12 ]
spalania nie sprawdzałem leje i jade trzeba ząłożyć gaz i może olać temat
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-13, 19:34   

Ja bym zaczął od komory pływakowej czy pływak cały i nie tonie czy zamyka itp. Jak będziesz miał za bogatą mieszanką to taki efekt pompowania oleju może być. Tak się z reguły robi jak ktoś jeździ na ssaniu na krótkich odcinkach. Ale po przejechaniu dłuższego odcinka z reguły benzyna z oleju odparowuje i wszytko wraca do normy. Ale jak paliwo się leje i jak byś jeździł na ssaniu cały czas to olej nasiąka.

Ja to tak widzę. Zakładanie gazu według mnie nie jest rozwiązaniem trzeba rozwiązać problem.

A spaliny benzyną nie śmierdzą ?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-05-13, 20:54   

hm nie chce ładować pieniędzy w naprawę gażnika, i tak chciałem założyć gaz a wydaje mi się, że to jednak rozwiązrze problem nie ma paliwa w gaźniku nie ma w silniku
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-05-13, 22:03   

Sorry za szczerość ale trochę to głupie i tak powinieneś odpalać na benzynie i po rozgrzaniu przełączać na gaz, ale to twój tron. :) :) :) Po za tym naprawa w tym przypadku nie musi być droga może wystarczy go po prostu wymyć.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.