Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
CZASEM BRAK MOCY, JAKI SILNIK DO SAMURAJA
Radek SJ 
nowicjusz


Wiek: 27
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Rypin
Wysłany: 2013-05-30, 23:12   CZASEM BRAK MOCY, JAKI SILNIK DO SAMURAJA

Witam, pewnie ktoś zaraz napisze szukaj na forum, ale potrzebuje pilnie odpowiedzi tu w temacie. Zamierzam zmienić silnik w samuraju 1.3 gaźnik , na benzynke ale niewiem jaką. W samuraju mam wspomaganie od vitary, reduktor seria 1.3, mosty samurai, 2x traction bar, przełożenia w obydwu mostach Calmini 5 coś, ala vitara 5,125 coś takiego, koła kopie SIMEXA 31/10,5/R15, wkrótce przeróbka na sprężyny. Czekam na mądre odpowiedzi. Co do silnika to nwm myślałem kupic BMW e36 1.8 115KM m40 czy m43 za jakieś 1400zł i przełożyć co trza, potem sam silnik vitara 1.6 8v czy 16v, ale sam nwm co robić, chce zaczerpnąć od kogoś rady co i jak, chce też żeby mosty wytrzymywały itp, dlatego pisze co mam :):)

Dzięki z góry Pozdrawiam :)
_________________
Cherokee XJ., Simexy 265/70R15, Winda Dragon 5,5t ,

Samurai 1.3 gaźnik 95r., Szeroki most, Simex 31/10,5/15 , Klatka, SPRING , Wspomaganie, Blokada tył spaw-lock, winda DW 5,5t , Przełozenia Calmini 5,38 , Snorkel, Kubły, Dystanse +4cm .
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-30, 23:33   

Vitara 1.6 8V wystarczy moim zdaniem.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-31, 01:11   

jak mój padnie to na 100% będę pakował Vitara lub Baleno 1.6 16V, ma wykop i niecałe 100KM a więc jeszcze bezpiecznie dla mostów.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 07:01   

Z BMW więcej roboty bo przełożyć musisz z skrzynią biegów w vitarę sam silnik ale za to BMW wytrzymalsze moim zdaniem, ja osobiście teraz wkładam 1,4 z rovera poloneza znaczy już włożony jest
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-31, 08:32   

Dyszel i 2 muły.

Tematow o swapach jest kilkanascie, co user to opinia i inne potrzeby.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-31, 08:37   

V4 z Forda ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-05-31, 09:52   

Do seryjnych mostów (w sensie nie wzmacnianych) nie pchał bym się w więcej jak 100KM
Większość w takiej sytuacji szuka 1.6 suzukowskiego (vitara/swift/baleno) są też tacy co pakują 1.3 GTI ze swifta, kolejni diesla z VW jeszcze inni... coś innego.
Wybór duży i nikt za Ciebie nie wybierze.

Pozdro
 
 
     
Radek SJ 
nowicjusz


Wiek: 27
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Rypin
Wysłany: 2013-05-31, 11:00   

Ok dzieks, Hałas a czy ja każe wybierać ? pytałem o rade . To jak lepiej 1.6 8V 82KM czy 1.6 16V 97KM ? bo podobno to 8V to aby flansze na skrzynie, kompa i wiązkę i tak muszę kupić bo na gaźniku mam, podobno kolektory, smok i miska itp pasują. a do 1.6 16V to nwm co tam trza podobno gorzej. Do 1.3 od swifta to słyszałem że flanszy nie trza ale dziura w ścianie grodziowej, to to akurat luz, ale co jeszcze potrzeba. Wacham się teraz nad tymi 3 silnikami. Bo skoro mówicie żeby się więcej niż 100KM nie pchać to kumam. Bo wiem ze 1.8 is 140KM to niema co bo mosty pójdą, 115 znów nwm.Bo też potrzebuje takiego żeby tej mocy więcej było a nie żeby różnicy neibyło. Ale chyba przy vitarowskich zostane tylko nwm 8V czy 16V, 20 koni różnicy :) .Dzięki za pomoc tak wgl.
_________________
Cherokee XJ., Simexy 265/70R15, Winda Dragon 5,5t ,

Samurai 1.3 gaźnik 95r., Szeroki most, Simex 31/10,5/15 , Klatka, SPRING , Wspomaganie, Blokada tył spaw-lock, winda DW 5,5t , Przełozenia Calmini 5,38 , Snorkel, Kubły, Dystanse +4cm .
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-05-31, 11:13   

Do wszystkich 1.6 Suzuki 8v i 16v Vitara oraz do 16v z Baleno potrzebna jest flansza.
W przypadku przeszczepu z vitki odpada problem aparatu zapłonowego, w przypadku Baleno są dwie wersje na cewkach i aparacie zapłonowym.
W każdym przypadku trzeba przerabiać smoka i podczepiać miskę od Samuraia. W przepadku Baleno do miski trzeba wspawać mocowanie czujnika położenia wału.

NA tym forum i na dużym jest dużo informacji.
Mechanicznie jest to do ogarnięcia, osobiście dla mnie największym wyzwaniem jest adaptacja wiązki żeby chodziło jak trzeba.

Osobiście gdyby nie miał gazu to bym założył 1.6 TDI, duży moment, dużo materiału o przeróbkach, małe spalanie i motorek kręci się do 5000 obr/min.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 11:21   

No i z dizlem odpada komputer bo elektryka znikoma raptem 3 kable bodajże
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-31, 11:24   

Mozna 1.6 8v na gazniku wsadzic i tez problemy z elektryka odpadaja.
Mozliwosci tysiace, trzeba czytaca, czytac i jeszcze raz czytac.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-31, 14:16   

Ogólnie najpospolitsze silniki to samuraja to vitara-swift-baleno 1,6 8v/16v potrzebna flansza (uwaga komputer nie pasuje od samuraja ,podobno) ,jimny- swift 1,3 gti niepotrzebna flansza pasuje do skrzyni samuraja (podobno) , vw 1,6/1,9, d,td,tdi potrzebna flansza ,1,9 d,td,tdi citroen,peugeot,polonez niepotrzebna flansza wkładamy z skrzynią od poloneza 1,9 dużo motania(mocowanie skrzyni,wał skrzynia reduktor,cięcie tunelu),bmw 1,6-1,8 to samo co w przypadku citroen peugeot z tym że skrzynia idzie oryginał bmw . Zdarza się że ludzie pchają też v6 z vitary ale to już ingerencja w układ napędowy (wzmacnianie lub wymiana na mocniejsze podzespoły) Ja jak już pisałem wkładam znaczy już mam włożony 1,4 rover polonez .
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-05-31, 14:35   

W swoim samuraiu mam zainstalowanego diesla 1.9 bez turbo. Moc dostępna już na niskich obrotach, nie trzeba tak wysoko kręcić. Z elektryki to prąd na elektrozawór i do rozrusznika. Mocy praktycznie tyle samo jak w 1.6 8V. A spalanie... Zatankowałem do pełna 25L to na 6 wyjazdów mi wystarczyło.

Co do viertary koledzy maja zmotane i są zadowoleni, aczkolwiek Ci z 8V bardziej :)
3ch ma zmotany podtlenek gazu na blosie, jeden wtrysk benzynki.
Czy pasuje kolektor z gaźnikowca ? Wydaje mi się, że nie.
Ogólna opinia jest na plus dla 8V. Chyba są droższe jak 16V.

1.6 8V mam nawet na zbyciu ;)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Radek SJ 
nowicjusz


Wiek: 27
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Rypin
Wysłany: 2013-05-31, 22:39   

Paw3ł a podasz kontakt do sb ?
_________________
Cherokee XJ., Simexy 265/70R15, Winda Dragon 5,5t ,

Samurai 1.3 gaźnik 95r., Szeroki most, Simex 31/10,5/15 , Klatka, SPRING , Wspomaganie, Blokada tył spaw-lock, winda DW 5,5t , Przełozenia Calmini 5,38 , Snorkel, Kubły, Dystanse +4cm .
 
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-06-01, 13:31   

Dzisiaj pojeździłem z kolegami którzy mają Vitki i chyba następnych silnikiem, z racji tego, że lubię eksperymenty bedzie Vitka :D oczywiście na blosie :D
Więc chyba nie bede go sprzedawał :D
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-06-01, 17:42   

Jak wytrzymasz do srody to bede po Swapie na Jimny 1.3 Sohc. to zdam relacje jak lata na tym silniku. Na pewno jest najmniej przerobek w stosunku do serii
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
xsuzi 
świeżak


Wiek: 50
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: nowy dwor gd
Wysłany: 2013-06-01, 18:08   

Witam tez jestem ciekawy jak ten silniczek smiga , i ile pracy i czasu poswieciles :->
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-01, 18:49   

Taka ciekawostka.
Wymieniłem koło zamachowe na (na oko) dwa razy cięższe. Jakbym dieslem jechał :lol:
Jakby ktoś chciał po przeszczepie mieć "ostrą szlifierkę" na OSy to odstąpię ten lżejszy zamach.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-01, 19:16   

A to można tak na oko? (pytanie retoryczne bo skoro u Ciebie działa to znak, że można, tylko ciekaw jestem jak to się ma dla wydolności i wytrzymałości silnika bo chyba dla skrzyni czy reduktora to jedne... za przeproszeniem)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-06-01, 19:31   

Kostuch od czego koło założyłeś ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.