Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
CZASEM BRAK MOCY, JAKI SILNIK DO SAMURAJA
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-06-01, 19:50   

Ten lżejszy to od samuraia ?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-01, 22:36   

SamNaSamZSam napisał/a:
A to można tak na oko? (pytanie retoryczne bo skoro u Ciebie działa to znak, że można, tylko ciekaw jestem jak to się ma dla wydolności i wytrzymałości silnika bo chyba dla skrzyni czy reduktora to jedne... za przeproszeniem)


Oczywiście że nie można, bo cały układ i jego sterowanie komputerem są policzone dla określonych wielkości mas wirujących.
Ale przecież nie będę siedzieć przed tv, jak można zrobić coś innego niż wszyscy :lol:

Zamach jest teraz od vitary. Tarcza i docisk też.
A może od GV :roll:
Trochę już się zaczynam gubić co od czego mam wsadzone. Chyba zacznę prowadzić jakieś notatki...
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-01, 23:19   

oj tam w sportach motorowych gdzie ścigają się płaskie samochody wielu odchudza koła zamachowe i nie wprowadzają korekt do sterownika, aż tak wielkiego znaczenia to nie ma, oczywiście zmienia się przebieg momentu obrotowego na wykresie z wiadomych względów.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-06-01, 23:27   

Chciałem też włożyć lżejsze do tego , ale mam nowiutkie sprzegiełko spiekowe i docisk exedy .. i musi isc samuraiowy zamach..ale wydaje mi sie , że i tak będzie zapier** ;-)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-06-01, 23:30   

slavok napisał/a:
oj tam w sportach motorowych gdzie ścigają się płaskie samochody wielu odchudza koła zamachowe i nie wprowadzają korekt do sterownika, aż tak wielkiego znaczenia to nie ma, oczywiście zmienia się przebieg momentu obrotowego na wykresie z wiadomych względów.


Wiadomo: "praktika jebiot tieoriu" (i apropos specjalne pozdrowienia dla chomika ;-) )

Slavok, piszesz o amatorskich sportach, gdzie zawodników stać ewentualnie na tokarza co stoczy koło zamachowe. Profilowany software kosztuje 'nieco' więcej.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-01, 23:36   

No chyba się rozumiemy, nie miałem na myśli Sebastiena Loeba który toczy koło zamachowe u Leona na rogu Rue Louis/Rue Auguste... po prostu w takim "podwórkowym" motor-sporcie to nie ma znaczenia.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-06-02, 09:05   

Cytat:
Sebastiena Loeba który toczy koło zamachowe u Leona na rogu Rue Louis/Rue Auguste...
8-)
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-06-02, 16:18   

kostuch napisał/a:

Wiadomo: "praktika jebiot tieoriu" (i apropos specjalne pozdrowienia dla chomika ;-) )


Dziękuję :mrgreen:
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-06-03, 11:08   

Panowie a co myślicie żeby zrobić głowicę na nowych kapkę większych zaworach i ją lekko doprężyć założyć nowe pierścienie tłoowe i moze jakiś gażniczek porządny kilka kucy by dało na fabrycznym silniku hm ?? a może idzie dopasowac głowiće inną np od 1,6 ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-06-03, 11:43   

egon napisał/a:
Ogólnie najpospolitsze silniki to samuraja to vitara-swift-baleno 1,6 8v/16v potrzebna flansza (uwaga komputer nie pasuje od samuraja ,podobno) ,jimny- swift 1,3 gti niepotrzebna flansza pasuje do skrzyni samuraja (podobno) , vw 1,6/1,9, d,td,tdi potrzebna flansza ,1,9 d,td,tdi citroen,peugeot,polonez niepotrzebna flansza wkładamy z skrzynią od poloneza 1,9 dużo motania(mocowanie skrzyni,wał skrzynia reduktor,cięcie tunelu),bmw 1,6-1,8 to samo co w przypadku citroen peugeot z tym że skrzynia idzie oryginał bmw . Zdarza się że ludzie pchają też v6 z vitary ale to już ingerencja w układ napędowy (wzmacnianie lub wymiana na mocniejsze podzespoły) Ja jak już pisałem wkładam znaczy już mam włożony 1,4 rover polonez .


komp w 8v jest taki sam jak samuraiu
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-06-03, 12:44   

rybagosc napisał/a:
Panowie a co myślicie żeby zrobić głowicę na nowych kapkę większych zaworach i ją lekko doprężyć założyć nowe pierścienie tłoowe i moze jakiś gażniczek porządny kilka kucy by dało na fabrycznym silniku hm ?? a może idzie dopasowac głowiće inną np od 1,6 ??



ekonomicznie nieuzasadnione, taniej wyjdzie swap.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-03, 12:54   

to i ja dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji... a co powiecie na turbo do oryginalnego samuraiowego silnika 1.3 ? widział ktoś jak to lata?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-06-03, 13:00   

To turbo musialo by byc bardzo male bo przy takim 0.6bar cos kleknie na pewno.
Ostatnio gosc na jakism forum suzuki opisywal taki myk i pisal ze turbo daje mu chyba max 0.25.

Watpie czy to wiele pomoze bo jak wiadomo samcowi poza moca trzeba momentu.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-06-03, 13:01   

silnik do vitary to min 1000 zł i ma 82 KM jak mu ząłoże inny kolektor dam koło zamachowe od samiego pogorsze mu moment będę zakładał 31 to czy daje radość taki silnik czy lepiej pchać może 16v
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-03, 13:31   

Pamiętaj że silnik z Vitki 8V będzie bardziej zmęczony niż np. z takiego plaskatego Baleno 1.6 16V
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-06-03, 13:36   

A to niby czemu bardziej zmeczony?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-03, 13:50   

Auta terenowe są ciężej eksploatowane jeśli używane zgodnie z przeznaczeniem, poza tym sam wiek silnika robi swoje. 1.6 8v są po prostu starsze.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-06-03, 13:56   

Od tego akurat nie ma zasady, znaczna wiekszosc Vitar nawet nie poznala smaku blota czy jakiego kolwiek terenu, przynajmniej w UK. Baleron moze tak zamo byc dobity jak i kazde inne auto.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-06-03, 14:03   

Też prawda, wszystko zależy od użytkownika, odnoszę się raczej do przypadku Vitar które znam z własnego podwórka i okolicy.
Pewnie jak bym miał dostęp do pewnego 8v też bym się zdecydował.

BTW forda motasz?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-06-03, 14:07   

Chlopoe ja nie mam teraz czasu na cokolwiek wstaje o 4 rano na 5 do roboty koncze o 12 potem od tazu jade Ojcu pomoc a czasem jade jeszcze na 19 do swojej roboty ze 4 godziny ekstra dorobic i tak 7 dni w tyg. Tyle ze w niedziele robie max 6h tzeba sie w koncu kiedys napic piwa.
Bede go roBieral jak sprzedamy srebrne disco i bedzie garaz pusty.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.