Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Hałas
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-15, 00:35   Hałas

Czas opisać swoje cudo:

Jak go kupiłem było tak:

Rok produkcji 1988
Silnik seria gaźnik z "komputerem" DENSO emission control
Do kompletu podtlenek LPG
Mosty szerokie, wygląda na to, że siedziały w nim seryjnie
Alu felgi do tego opony AT 225/75r15


W tak zwanym międzyczasie doszedł Hard Top




Później wpadły dłuższe wieszaki (jakieś 2"?) i GlobGumy, kopie simexa również 225/75r15






Następnie BodyLift + 5cm




No i do kompletu nowe-używane resory od kolegi z forum
do tego płyta pod wyciągarkę i wyciągarka, która niestety się zweryfikowała negatywnie po bodaj 5-tym użyciu i nie mam czasu się nią zająć.




Na chwilę obecną walczę ze swapem i "przy okazji" generalnym remontem









Rama tam gdzie wyłaziła rdza (w większości na spawach) zdarta do gołego, reszta tylko zmatowana i pomalowana, jeśli mnie pamięć nie myli CorActiv (mogę się mylić-piszę z pamięci)
Silnik to 1.8 8v 90KM z VAG (konkretnie Seat Cordoba ale występował w milionie innych aut) Na dzień dzisiejszy siedzi już w ramie, pozostały tylko małe kłopoty z rozrusznikiem, że o podłączeniu całej elektryki nie wspomnę :mrgreen: )

Postaram się w miarę możliwości informować na bieżąco o postępach.


Pozdrawiam,
Hałas


//EDIT 15.06.2013//

Poprawiłem fotki.


Dzisiaj nie miałem weny, chyba mnie kryzys dopada...

Rozrusznik nie miał siły zakręcić silnikiem ale po małej gimnastyce okazało się, że wystarczy przykręcić kable a nie jak wcześniej tylko dotykać :mrgreen:
Chociaż wydaje mi się, że jeszcze trochę chroboli i można by się podkładkami pobawić.

Do tego trochę poprawiłem łapy do silnika (od strony ramy)
No i wyciąłem kawałek podłogi ale zabrakło chęci na zrobienie tego profi i stwierdziłem, że jak mam robić byle było to odpuszczam na dziś i poczekam na przypływ chęci.

//EDIT 02.07.2013//
Prace blacharskie się wloką jak mogą, miałem nadzieje, że pójdzie to szybciej, do tego ponad tydzień byłem na wyjeździe.
Na poprawę humoru postanowiłem GaDzika prowizorycznie odpalić, o dziwo nie miał oporów :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=wSauQYIrufU
Za palec w kadrze przepraszam, ale 10 letniemu bratu memu myślę można wybaczyć ;-)



//EDIT 15.07.2013//
Prace ciągną się bardzo powoli.
W pasie przednim żadna śruba nie puściła bez spawania, a w nagrzewnicy znalazłem.... mysz :mrgreen:
Dzisiaj opryskałem kawałek podłogi. Wniosek jest prosty, muszę jeszcze trochę poćwiczyć zanim będę malował boki :-)




//EDIT 19.07.2013//


Zacząłem oprysk :mrgreen:



Żeby jednak nie było zbyt różowo najpierw spaprałem proporcję (za dużo rozpuszczalnika) i mi trochę spłynęło :oops: Jutro do zdrapania i położenia od nowa.
No i klasyka gatunku, na weekend brakło mi farby :mrgreen: Mam nadzieję jutro będzie "coś" otwarte.


//EDIT 22.07.2013//


"I opryskosz i wszystko mosz"
Jak to mówił pewien pan, w pewnym filmiku :mrgreen:






//EDIT 30.08.2013//





Udało się w końcu przejechać :-)
Filtr założony bezpośrednio, tak żeby można było się przejechać. Zrobiony będzie "airbox" i snrokel, niestety w domu jestem tylko na chwilę i rzeźbienie dolotu zostawiam na "potem" :-)

Do wymiany także świece, przewody ewentualnie do ustawienia zapłon (na filmiku "słychać strzały" :mrgreen: )
No i rozrusznik odmówił posługi :evil:
Mocy jest troszkę więcej niż w serii, ufam, że po doprowadzeniu układu zapłonowego do takiego stanu w jakim ma być, będzie jeszcze lepiej.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be


PS: filtr stożkowy założyłem nie dla mitycznego stada koni, bo w to zwyczajnie nie wieżę, niestety seryjną puchę z VW upchnął bym chyba tylko na pakę :mrgreen:

//EDIT 25.10.2013//


Ostatecznie (mam nadzieję :roll: ) zagościł 1.6 8v z Vitary

Niestety pech się skończyć nie chce :evil:
Na pierwszym wyjeździe chłodnica puściła wodę.
Na drugim wyjeździe wał się desantował.

Do zrobienia zostało jeszcze sporo pierdół typu gumy na nadkola, radio, CB, odpowietrzenia mostów, wyprowadzić snorkel zamontować LR bo już mi do biurka przyrósł i wiele wiele innych pomniejszych dupereli

kilka fotek:

Ostatnio zmieniony przez Admin 2013-10-25, 19:24, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-06-15, 00:54   

Większość zdjęć nie działa.

Czyli jednak się nie sprzedał?
A co ze skrzywioną ramą?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-15, 01:03   

Karwa chciałem być cwaniak i podlinkowałem załączniki z innego forum....
poprawie się ale to następnym razem bo właśnie lece spać

[ Dodano: 2013-06-15, 01:06 ]
Aha, a rama wyprostowana co do milimetra (swoją drogą polecam http://www.geerdijk.com/f...410_chassis.jpg )
W miejscu zagięcia wycięte okienko i wspawana nowa blacha.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-06-15, 09:08   

Czekamy na resztę zdjęć ze swapa i remontu :)
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-06-15, 11:47   

Bardzo ładne felgi. Ogólnie zgrabniutki samochodzik :mrgreen:

Silnik 1.8 o którym mówisz zdaje się występował też w VW Passat, motor chodzi bardzo pięknie, kuzyn ma i powiem Ci że spalanie LPG ma niskie a zbiera się Pasek pięknie, ogólnie jest mało awaryjny i jeśli to ten sam to gratuluję wyboru.

Powodzenia, cieszę się że pozostałeś przy Samuraiu bo różne głupoty Ci po głowie chodziły :-P
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-06-15, 18:54   

Poprawiłem fotki.


Dzisiaj nie miałem weny, chyba mnie kryzys dopada...

Rozrusznik nie miał siły zakręcić silnikiem ale po małej gimnastyce okazało się, że wystarczy przykręcić kable a nie jak wcześniej tylko dotykać :mrgreen:
Chociaż wydaje mi się, że jeszcze trochę chroboli i można by się podkładkami pobawić.

Do tego trochę poprawiłem łapy do silnika (od strony ramy)
No i wyciąłem kawałek podłogi ale zabrakło chęci na zrobienie tego profi i stwierdziłem, że jak mam robić byle było to odpuszczam na dziś i poczekam na przypływ chęci.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-06-16, 08:53   

Hałas napisał/a:
Karwa chciałem być cwaniak i podlinkowałem załączniki z innego forum....


to że nie działały byłem w stanie Ci wybaczyć, ale "inne forum" ??? No chyba, że to o jakiejś innej tematyce, pani pozna panią czy coś tam takiego...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-02, 19:23   

Gawiedzi z okolicy, od plaskatych chciałem pokazać jak auto powinno wyglądać :mrgreen:

[ Dodano: 2013-07-02, 19:22 ]
Prace blacharskie się wloką jak mogą, miałem nadzieje, że pójdzie to szybciej, do tego ponad tydzień byłem na wyjeździe.
Na poprawę humoru postanowiłem GaDzika prowizorycznie odpalić, o dziwo nie miał oporów :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=wSauQYIrufU
Za palec w kadrze przepraszam, ale 10 letniemu bratu memu myślę można wybaczyć ;-)
 
 
     
krzyszaj 
rozgadany
KrzysZaj



Wiek: 43
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 122
Skąd: Podlasie Brańsk
Wysłany: 2013-07-02, 20:02   

jaka skrzynia biegow
_________________
KAIMAN 33/12.5/15 4,16 AFGANY BLOKADY TORSEN PRZÓD I TYŁ MECHANIK BRDM 1.6
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 22:03   

Skrzynia i rozrusznik ori z samuraia, tak samo sprzęgło.
Nie podejrzewam żadnych problemów, sporo jeździ tych skrzyń z vitarowskimi 1.6 czy Dieslach VW też 1.6. O problemach z tego powodu nie słyszałem

Kompletny silnik waży 30KG więcej niż kompletny silnik samuraia.
Z wagi dochodzi jeszcze; więcej płynu chłodniczego, większa chłodnica, wiatrak do chłodnicy, pompa paliwa. Chyba że jeszcze o czymś zapomniałem. W każdym razie dodatkowych Kg dużo nie dojdzie.

[ Dodano: 2013-07-15, 22:01 ]
Prace ciągną się bardzo powoli.
W pasie przednim żadna śruba nie puściła bez spawania, a w nagrzewnicy znalazłem.... mysz :mrgreen:
Dzisiaj opryskałem kawałek podłogi. Wniosek jest prosty, muszę jeszcze trochę poćwiczyć zanim będę malował boki :-)

 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-17, 22:56   

skądś znam te naklejone śrubki jedna na drugą :D Powiedz mi jak ściągnąć przednią zwrotnicę?? Trzyma ją śruba z piasty czy te małe do których jest przykręcona osłona??
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-17, 23:39   

Do zdjęcia zwrotnicy ściągałem tak:
Oczywiście koło, sprzęgiełko, zacisk ham. , tarcza.
4 śruby od osłony tarczy, uchwytu (kotwicy?) zacisku i jeszcze czegoś czego nie umiem nazwać :mrgreen:
Wyciągnąłem półoś, co chyba nie jest konieczne ale u mnie smar dostał wody i dlatego rozbebeszałem całość.
Do tego 4 śruby na górze i 4 na dole zwrotnicy coby wyjąć sworznie łożysk, później wszystkie śruby z tyłu zwrotnicy, ściągnąć należy blachy i uszczelniacze od kuli (filcowy i gumowy)

Chyba to tyle, mogłem o czymś zapomnieć bo piszę z pamięci i po małym browarku :-)

PS: Nakrętki piasty (na klucz 50) odkręcałem, bo inaczej nie wyjmiesz półosi
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-18, 00:13   

fak... znowu masa śrubek :P a jak wyjmuje się półoś to olej wyleci ??
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-18, 00:22   

Nie powinien zakładając, że nie wlałeś za dużo oleju, nie dostała się woda do oleju, uszczelniacz masz dobry i auto stoi na płaskim podłożu :-)
Po mojemu te 2 śrubki nie robią tak dużej różnicy, lepiej sprawizić co się dzieje w moście niż później żałować :-P
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-18, 00:26   

zaczynając od tego że... hmm nie stoi na równym terenie itd. ;) http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3269
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-18, 00:31   

Jak nie stoi na równym to warto, żeby stał tą stroną co grzebiesz do góry :mrgreen:

a z tego co widzę jesteś na podobnym etapie :wyjazdu z garażu" co ja :-)
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-18, 00:35   

ja dopiero wjechałem do garażu a raczej zaniosłem :D
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 22:45   

Zacząłem oprysk :mrgreen:



Żeby jednak nie było zbyt różowo najpierw spaprałem proporcję (za dużo rozpuszczalnika) i mi trochę spłynęło :oops: Jutro do zdrapania i położenia od nowa.
No i klasyka gatunku, na weekend brakło mi farby :mrgreen: Mam nadzieję jutro będzie "coś" otwarte.
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 22:51   

Hałas,

Nie da rady spolerować zacieków?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-19, 22:57   

Pisząc o drapaniu miałem na myśli polerowanie właśnie :-)

Jak na pierwsze kroki z malowaniem, pomijając kwestie pistoletu za kilka złotych, i tak nie ma tragedii :-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.