Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Deska rozdzielcza zamiennik
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-01, 19:18   Deska rozdzielcza zamiennik

Cześć,

Czy ktoś z Was w miejsce seryjnej dechy, motał taką "Magamową":)
Moja jest popękana, za chwilę będzie szafa z Baleno, także chciałbym zrobić taką od nowa.

Z jakiej grubości blachy robić? Myślałem o 1 mm, nie powinna być jak "papier" pod palcem, przełącznikami i wskaźnikami.

Uwagi mile widziane.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-07-01, 21:52   

A flokowana będzie? Jak nie flokowana to koniecznie z ryfla, najlepiej na czarno maźniętego.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-01, 21:55   

Nie chę z ryfla.
Gładka blacha.
Czymś jedynie pewnie oklejona, żeby się nie świeciła jak psu...
Flakowanie nie wiem czy dobre na błoto i topienie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-07-01, 21:58   

Nie no żartuję flokowanie, czy tam flakowanie to raczej w takich np. Do driftu. Jak tak myślę, czy kiedyś w Uno tak nie zrobić, bo deska w Uniaczu jest beznadziejna, jak z resztą całe wnętrze, ale to dalekie plany. Z reszta, nie będę Ci OT walił tu. :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-01, 22:01   

Śmiało, mnie to nie przeszkadza:) Chyba jako jedyny masz na to zielone światło na forum:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-01, 22:02   

1mm za świat, ale jak będzie duża płaska powierzchnia to i tak będzie sprężynować
Żeby się nie gięła walnąć kilka "przetłoczeń" , jak masz dostęp do giętarki to żaden problem, do tego w razie potrzeby wręgi/zastrzały, czy jak sobie to nazwiesz, od tyłu.

Osobiście jednak jestem zwolennikiem ori deski, tej z kwadratowymi nawiewami (i to wcale nie dlatego, że sam takową mam :mrgreen: )

Pozdro
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-01, 22:06   

Giętarki nie mam, ale wydaje mi się że wymyśliłem jak równo zagiąć blachę w warunkach warszatowych.

Też mam kwadratową, ale popękana i trzeba w niej rzeźbić żeby szafę inna wstawić - stąd urodziła sie potrzeba nowej deski.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-01, 22:07   

ja bym Ci zaproponował 2 lub nawet 3mm alu blachę gładką, jest bardzo sztywna a jak ładnie szlifniesz wodnym na mokro to od razu masz wykończoną, myślałem też o płycie ABS takiej jak np. chłopaki z Bochni na termoformierkach wyciskają snorkele, nawiewy itp, jak byś zadzwonił pewnie by Ci w rozsądnych pieniądzach podesłali jakiś kawałek na dechę
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-07-02, 14:02   

Blacha 3 na kokpit??? Może od razu 10 :-)
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-02, 14:37   

Maverick napisał/a:
i trzeba w niej rzeźbić żeby szafę inna wstawić - stąd urodziła sie potrzeba nowej deski.

Silnik baleno bardzo ładnie współpracuje z samuraiowymi zegarami.
Mała popraweczka w obrotomierzu tylko jest potrzebna.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-02, 14:55   

Kostuch mam gaźnikowe zegary, to chyba nie bardzo podchodzą?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-02, 16:07   

Maverick napisał/a:
Kostuch mam gaźnikowe zegary, to chyba nie bardzo podchodzą?

Z gaźnikowymi jest tylko taki problem że nie ma w nich impulsatora, który by dawał sygnał komputerowi.
Jak masz metromierz (a raczej masz :-) ) , to możesz użyć zewnętrznego impulsatora żeby "nakarmić" komputer a reszta wskaźników jest identyczna jak we wtryskowcu.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-02, 16:53   

Impulsator można bardzo prosto zbudować własnoręcznie, w samuraiowym zegarze miejsca jest aż nadto :mrgreen:
Ale oczywiście najprościej będzie dołożyć zewnętrzny, który bez problemu obsłuży metromierz i komputer.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-02, 19:29   

Didymos robiłeś sam impulsator czy zanabyłeś jakiś?
Na lince przy zegarach od prędkościomerza się go wstawia?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-02, 21:31   

Robiłem, w środku prędkościomierza jest takie blaszane kółko, aż się prosi żeby tam przyczepić magnes, do tego kontaktron zamontowany w odpowiednim miejscu i impulsator gotowy ;-)





To wersja eksperymentalna, ale, jak to z prowizorkami bywa, żyje już długo :mrgreen:
Na początku płytka z kontaktronami była ustawiona w osi napędu szybkościomierza, ale nie przewidziałem jednej rzeczy - przy takim ustawieniu kontaktron dawał podwójny impuls, jeden kiedy magnes był przy jednym końcu kontaktronu, drugi kiedy był przy drugim, stąd takie badziewnie wyglądające przesunięcie, kiedyś zrobię to ładniej :mrgreen:
Kontaktrony są dwa tylko na wszelki wypadek, wystarczyłby i jeden; jeden robi za impulsator do metromierza, a drugi posłuży jako vss do kompa swifta, sterowanie za pomocą masy. Kontaktrony można by zastąpić czujnikami halla, ale tak jest taniej i prościej.
Na fotach widać wnętrzności budzika od sj410, ale podejrzewam, że wszystkie są zbudowane podobnie, swift też ma takie blaszane kółko.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-07-02, 21:52   

KSikorski napisał/a:
Blacha 3 na kokpit??? Może od razu 10 :-)


Krzysiu napisałem że alu blacha, wiesz ameliniowa :mrgreen: dałbyś sreberko po czekoladzie czy Jana Niezbędnego ?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-07-03, 08:16   

Didymos, a nie masz jeszcze jednej takiej plytki? :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-07-03, 08:56   

Musiałbym poszukać, ale chyba wywaliłem.
Ta płytka to był kawałek jakiejś przedpotopowej grafiki czy tam innej karty ze starego kompa, dolutowałem tylko kontaktrony i kable.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-03, 10:34   

Można też założyć czujnik bez rozbierania zegarów - wymaga lekkiej rzeźby linki.
Opisywałem kiedyś sposób wykonania.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-03, 12:35   

Można kupić gotowy impulastor na linkę koszt ok 115 PLN (przetwornik, końcówka linki, przesyłka) w Procarze w Warszawie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.