Wysłany: 2013-07-15, 22:44 Świecąca kontrolka od długich, nieświecące światła
Witam problem jak w temacie. Przy włączeniu świateł świeci się tylko kontrolka od długich obojętnie czy włączone czy nie, a przednich świateł nie ma... tyle sa ok
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-16, 06:36
no to dalej jedź po kablach i sprawdzaj czy jest napięcie poczynając od gniazda żarówki, aż do momentu w którym uchwycisz pojawienie się napięcia. Chyba, że napięcie będzie od razu na gnieździe to szukaj problemu z... masą :D
Zakładam, że jakby bezpiecznik poszedł to kontrolka długich by się nie paliła, ale tego sprawdzić też nie zaszkodzi, wszak to 3 minuty roboty.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-07-25, 14:38
Ale numer ja od wczoraj mam to samo - wszystkie światła są ale jak przełączę na długie to zapala się sama kontrolka i reflektory gasną, reszta ok - wracam na krótkie gaśnie kontrolka od długich pojawiają się reflektory - bezpieczniki sprawdzone - ma ktoś jakieś pomysły na naprawę tej usterki?
OK - sprawdzę - ale reszta działa - jest jakaś osobna masa od długich świateł ?
chomik. napisał/a:
nie, jest ta sama co od mijania
Ta sama masa jest dla kontrolki świateł długich, przerywacza kierunkowskazów, 'licznika', silnika 'klimatyzacji' i kilku innych rzeczy. Wszystko to jest połączone jednym przewodem. Kontrolka świateł długich ma tą samą masę co światła długie - czyli jak ona świeci to do żarówek też dochodzi masa (pomijam przypadki urwanych przewodów). Za to na 'plusie' są trzy bezpieczniki - na jednym działa kontrolka, podświetlanie wskaźników i pozycyjne, na drugim żarówka prawa, a na trzecim żarówka lewa.
Betakm, masz pewność że żarówki nie są spalone? Ostatnio kombinowaliśmy tu co się posypało w instalacji, a okazało się że było spalonych kilka żarówek... Jak żarówki są ok to sprawdź czy na wtyczce jest zasilanie (przewód biały z czerwonym paskiem), jak nie będzie to szukaj problemu przy bezpiecznikach.
Tak na marginesie, mam wrażenie że hasło 'sprawdź masę' działa podobnie jak 'damy antybiotyk' u lekarzy, obojętnie czy pacjent przyjdzie ze stanem przedzawałowym, czy z katarem. Oczywiście masa ma kolosalne znaczenie i brak jej podłączenia na jakimś obwodzie może skutkować dziwnymi objawami w innym, ale brak masy nie jest jedynym powodem problemów z elektryką.
Pamiętam jak kumpel chciał pruć instalację bo nie działały mu kierunkowskazy, a działały awaryjne. Kombinował z przerywaczem, włącznikiem zespolonym i nic. Ogólne wqwienie. ...a wystarczyło wymienić bezpiecznik. Kto by pomyślał że kierunki i awaryjne są na różnych bezpiecznikach?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-26, 12:53
Tanto napisał/a:
Kto by pomyślał że kierunki i awaryjne są na różnych bezpiecznikach?
Ja! :D bo jak zdejmowałem deskę to wiecznie mi naciskała na przycisk awaryjnych i mnie wkurzało ich świecenie, więc wyciągnąłem bezpiecznik od "signals" a one dalej świecą więc... pomyślałem, że kierunki i awaryjne są na różnych bezpiecznikach :D od tego czasu wszyscy żyli długo i szczęśliwie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 80 Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-07-26, 23:55
Bezpieczniki sprawne, masa jest - wszystkie światła ok, tylko brak długich. Nie sprawdzałem żarówek - nie podejrzewam aby w obydwu spaliły się jednocześnie włókna na długich ????
Ale jutro sprawdzę i to
A może ten zespolony przełącznik przy kierownicy padł? i nie łączy w położeniu długich?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-27, 08:49
betakm napisał/a:
Bezpieczniki sprawne, masa jest - wszystkie światła ok, tylko brak długich. Nie sprawdzałem żarówek - nie podejrzewam aby w obydwu spaliły się jednocześnie włókna na długich ????
Ale jutro sprawdzę i to
A może ten zespolony przełącznik przy kierownicy padł? i nie łączy w położeniu długich?
Sprawdź te żarówki. Z postów wcześniejszych moim zdaniem wynika, że jakby zespolony nie działał to by się kontrolka nie świeciła, ale że po nocach nie sypiam to mogłem źle zrozumieć.
Bezpieczniki sprawne, masa jest - wszystkie światła ok, tylko brak długich. Nie sprawdzałem żarówek - nie podejrzewam aby w obydwu spaliły się jednocześnie włókna na długich ????
Ale jutro sprawdzę i to
A może ten zespolony przełącznik przy kierownicy padł? i nie łączy w położeniu długich?
Sprawdz napierw zarowki , tez nie podejrzewalem ze mogas przepalic naraz wszystkie ztylu ;)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Ale to nie ja sugerowałem sprawdzenie masy, ja pierwszy spytałem kolegę czy sprawdził żarówki, a on co? Posłuchał tych co kazali sprawdzać masę
W przypadku elektryki wolę opisać co z czym, bo schematy trzeba umieć czytać i jeszcze rozumieć jak prąd się zachowuje (sam nie bardzo ogarniam jego odpały); "zajrzyj do manuala" może w tym przypadku odnieść skutek odwrotny do zamierzonego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum