Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Świecąca kontrolka od długich, nieświecące światła
slowik 
świeżak


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Słupca
Wysłany: 2013-07-15, 22:44   Świecąca kontrolka od długich, nieświecące światła

Witam problem jak w temacie. Przy włączeniu świateł świeci się tylko kontrolka od długich obojętnie czy włączone czy nie, a przednich świateł nie ma... tyle sa ok
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-16, 03:39   

głupie pytanie pomocnicze - sprawdziłeś żarówki? :)
 
     
slowik 
świeżak


Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 9
Skąd: Słupca
Wysłany: 2013-07-16, 06:19   

są ok...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-16, 06:36   

no to dalej jedź po kablach i sprawdzaj czy jest napięcie poczynając od gniazda żarówki, aż do momentu w którym uchwycisz pojawienie się napięcia. Chyba, że napięcie będzie od razu na gnieździe to szukaj problemu z... masą :D

Zakładam, że jakby bezpiecznik poszedł to kontrolka długich by się nie paliła, ale tego sprawdzić też nie zaszkodzi, wszak to 3 minuty roboty.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-07-17, 17:38   

ja miałem to samo, okazało się że miałem pozrywane kable masowe od postojówek/kierunków, posprawdzaj masy
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-07-25, 14:38   

Ale numer :mrgreen: ja od wczoraj mam to samo - wszystkie światła są ale jak przełączę na długie to zapala się sama kontrolka i reflektory gasną, reszta ok - wracam na krótkie gaśnie kontrolka od długich pojawiają się reflektory - bezpieczniki sprawdzone - ma ktoś jakieś pomysły na naprawę tej usterki? :roll:
_________________
KM
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-07-25, 15:27   

Sprawdź masę
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-07-25, 18:22   

OK - sprawdzę - ale reszta działa - jest jakaś osobna masa od długich świateł ?
_________________
KM
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-07-25, 19:50   

nie, jest ta sama co od mijania
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
dino
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 29
Wysłany: 2013-07-26, 08:10   

miałem to samo sprawdzaj bezpieczniki
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-26, 09:58   

betakm napisał/a:
OK - sprawdzę - ale reszta działa - jest jakaś osobna masa od długich świateł ?

chomik. napisał/a:
nie, jest ta sama co od mijania

Ta sama masa jest dla kontrolki świateł długich, przerywacza kierunkowskazów, 'licznika', silnika 'klimatyzacji' i kilku innych rzeczy. Wszystko to jest połączone jednym przewodem. Kontrolka świateł długich ma tą samą masę co światła długie - czyli jak ona świeci to do żarówek też dochodzi masa (pomijam przypadki urwanych przewodów). Za to na 'plusie' są trzy bezpieczniki - na jednym działa kontrolka, podświetlanie wskaźników i pozycyjne, na drugim żarówka prawa, a na trzecim żarówka lewa.
Betakm, masz pewność że żarówki nie są spalone? Ostatnio kombinowaliśmy tu co się posypało w instalacji, a okazało się że było spalonych kilka żarówek... Jak żarówki są ok to sprawdź czy na wtyczce jest zasilanie (przewód biały z czerwonym paskiem), jak nie będzie to szukaj problemu przy bezpiecznikach.

Tak na marginesie, mam wrażenie że hasło 'sprawdź masę' działa podobnie jak 'damy antybiotyk' u lekarzy, obojętnie czy pacjent przyjdzie ze stanem przedzawałowym, czy z katarem. Oczywiście masa ma kolosalne znaczenie i brak jej podłączenia na jakimś obwodzie może skutkować dziwnymi objawami w innym, ale brak masy nie jest jedynym powodem problemów z elektryką.
Pamiętam jak kumpel chciał pruć instalację bo nie działały mu kierunkowskazy, a działały awaryjne. Kombinował z przerywaczem, włącznikiem zespolonym i nic. Ogólne wqwienie. ...a wystarczyło wymienić bezpiecznik. Kto by pomyślał że kierunki i awaryjne są na różnych bezpiecznikach? ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-26, 12:53   

Tanto napisał/a:
Kto by pomyślał że kierunki i awaryjne są na różnych bezpiecznikach? ;-)

Ja! :D bo jak zdejmowałem deskę to wiecznie mi naciskała na przycisk awaryjnych i mnie wkurzało ich świecenie, więc wyciągnąłem bezpiecznik od "signals" a one dalej świecą więc... pomyślałem, że kierunki i awaryjne są na różnych bezpiecznikach :D od tego czasu wszyscy żyli długo i szczęśliwie.
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-07-26, 23:55   

Bezpieczniki sprawne, masa jest - wszystkie światła ok, tylko brak długich. :evil: Nie sprawdzałem żarówek - nie podejrzewam aby w obydwu spaliły się jednocześnie włókna na długich ????
Ale jutro sprawdzę i to :roll:
A może ten zespolony przełącznik przy kierownicy padł? i nie łączy w położeniu długich?
_________________
KM
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-27, 08:49   

betakm napisał/a:
Bezpieczniki sprawne, masa jest - wszystkie światła ok, tylko brak długich. :evil: Nie sprawdzałem żarówek - nie podejrzewam aby w obydwu spaliły się jednocześnie włókna na długich ????
Ale jutro sprawdzę i to :roll:
A może ten zespolony przełącznik przy kierownicy padł? i nie łączy w położeniu długich?


Sprawdź te żarówki. Z postów wcześniejszych moim zdaniem wynika, że jakby zespolony nie działał to by się kontrolka nie świeciła, ale że po nocach nie sypiam to mogłem źle zrozumieć.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-27, 09:25   

betakm napisał/a:
Bezpieczniki sprawne, masa jest - wszystkie światła ok, tylko brak długich. :evil: Nie sprawdzałem żarówek - nie podejrzewam aby w obydwu spaliły się jednocześnie włókna na długich ????
Ale jutro sprawdzę i to :roll:
A może ten zespolony przełącznik przy kierownicy padł? i nie łączy w położeniu długich?


Sprawdz napierw zarowki , tez nie podejrzewalem ze mogas przepalic naraz wszystkie ztylu ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2013-07-28, 23:38   

A jednak żarówki - aż nieprawdopodobne - ale prawdziwe :oops: - dzięki za rady, wszystko jest już ok :lol:
_________________
KM
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-29, 06:34   

Klasse gesspielt! :D
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-29, 09:29   

Jestem zawiedziony.... to nie brak masy? :mrgreen:
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-07-29, 10:10   

Tanto napisał/a:
Jestem zawiedziony.... to nie brak masy? :mrgreen:

Tanto, musisz zacząć dawać poradę "zajrzyj do manuala".
To jest bardziej uniwersalne niż "sprawdź masę" :lol:
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-07-29, 11:11   

Ale to nie ja sugerowałem sprawdzenie masy, ja pierwszy spytałem kolegę czy sprawdził żarówki, a on co? Posłuchał tych co kazali sprawdzać masę ;-)

W przypadku elektryki wolę opisać co z czym, bo schematy trzeba umieć czytać i jeszcze rozumieć jak prąd się zachowuje (sam nie bardzo ogarniam jego odpały); "zajrzyj do manuala" może w tym przypadku odnieść skutek odwrotny do zamierzonego :-D
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.