Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
primer
primer
świeżak


Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-01-16, 19:30   primer





[ Dodano: 2013-01-16, 19:46 ]
Był ładnie utrzymany, po remoncie blachy no to go kupiłem... ale było to już 3 lata temu. ;-)

Jako nowy na forum delikatnie opiszę moją Suzukę.

Kupiłem ją już 3 lata temu. I właściwie od tego czasu nie zmieniła się w wyglądzie prawie wcale.

Z widocznych zmian to Suzuka dzisiaj stoi sporo wyżej, bo zmieniłem resory i wieszaki. czyli doszło jej jakieś plus 4" :-) )

Jest to Samurai z 92 roku z silnikiem 1.3 na wtrysku. Po pierwszym roku jazdy doszła instalacja LPG ( pali tego około 9,5L/100).

Autko używam do jazdy codziennej. Gość od którego kupowałem trochę się zdziwił jak mu powiedziałem, że to auto do codziennej jazdy hehehhe

Codzienna jazda do pracy ale od czasu do czasu zdarzają się wyjazdy "do lasu" ale bez katowania i topienia.



Po tych 3 latach autko uznają za bardzo dobre, proste, tanie, idealne jako początek z tematem 4x4, kiedyś usłyszałem też określenie jako "niepedalski" ;-)
Suzuka nigdy mnie nie zawiodła na trasie a robiłem spore trasy typu Warszawa - Bieszczady czy Warszawa - Żagań.

[ Dodano: 2013-01-16, 20:11 ]
No aby nie było że bardzo słodzę to dorzucę kilka punktów.:-)

Blacharka była zrobiona, ale wiadomo jak to jest z blacharką robioną przed sprzedażą przez starego właściciela.
Niestety po pierwszym roku podłogę trzeba było łatać. Blacharz wkleił tam jakieś nazwę to wygłuszenie pod nogami. I to krzywda największa dla każdego samochodu. Zbierająca się woda po zimie podziałała na tyle że po zerwaniu tego badziewia z podłogi można było palcem dziury robić. Podłoga do wymiany.
Niestety Samurai blacharsko to porażka. Ciągle człowiek boryka się z ogniskami rdzy. Po tej zimie wiem że czeka mnie kilkanaście poprawek.

Autko podniosłem do góry. Stare resory tak przysiadły że do wyboru miałem albo je klepać albo wymienić na nowe. Czar goryczy przelała się jak zjeżdżając z krawężnika pękło pióro na tyle. Kupiłem resory od kolegi co z rozbitka wyciągnął prawie nowe ( wyglądają jak Mazurowe leśniki), doszły wieszaki i Suzuka dzisiaj stoi dość wysoko w porównaniu do poprzedniego stanu. Amortyzatory to Vitara i Lublin. Z oponami nie szalałem bo stare trzeba dojechać ( Izardy - tania alternatywa ale na drodze śliskie jak diabli ). Początkowo wyglądał mi trochę jak by miał małe kułeczka ale już przysiadł i jest ok. Stabilizator zdjąłem.

przez 3 lata wymieniłem w nim jeszcze:
pasek rozrządu, simering na wale silnika z przodu, krzyżaki, linkę prędkościomierza, łożyska w kołach ... teraz pojawiło się niestety pewne buczenie ale to opisuje w innym wątku, chyba tyle z pamięci na szybko.
Aha no i najbardziej wkur...ca naprawa - wymiana mechanizmu od wycieraczek. najgorszemu wrogowi nie życzę ;-) ))
Ostatnio zmieniony przez Admin 2013-09-19, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2013-01-16, 21:40   

jak dokonałes naprawy tego mechanizmu :)? bede u sibie musiał z tym walczyc ;/
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-01-16, 22:24   

W blaszance trzeba niestety opuścić całą deskę rozdzielczą. Przerabiałem to raz :-(
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
primer
świeżak


Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 8
Wysłany: 2013-01-17, 16:53   

Niestety tak jak pisze kolega KSikorski - trzeba zdjąć cały panel.
Zdjąć kierownice, odkręcić milion śrubek, zdemontować tunele od ogrzewania, wywalić schowek, odczepić linkę otwierania maski, panel opuścić prawie na kolana lub solidnie odgiąć. I wydawało by się że mamy cały mechanizm na widoku a tu nie ma tak dobrze bo całość umieszczona jest pod szybą w takiej dziwnej wnęce w przedniej ścianie. Naprawdę kawał idiotycznej roboty na cały dzień. Aha no i trzeba to potem poskładać. Masakrycznie to wymyślili.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-01-17, 17:45   

nie do pozazdroszczenia, można to uznać jako inicjacja dla userów Suzuk :mrgreen: każdego prędzej czy później to czeka... ma to też duży + a mianowicie można przy okazji a nawet trzeba wykonać uszczelnienie wlotu powietrza do nagrzewnicy i ogólne czyszczenie tego systemu.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-01-17, 22:56   

KRZYKKU napisał/a:
nie do pozazdroszczenia, można to uznać jako inicjacja dla userów Suzuk :mrgreen: każdego prędzej czy później to czeka... ma to też duży + a mianowicie można przy okazji a nawet trzeba wykonać uszczelnienie wlotu powietrza do nagrzewnicy i ogólne czyszczenie tego systemu.


tak jest! inicjacje przechodziłem w zeszły weekend - u mnie o tyle łatwiej, że mam hardtopa i ramkę mogę sobie położyć na masce więc deska tylko częściowo do rozbiórki jakby co, ale i tak poszedłem po całości żeby się do nawiewów dostać. Proponuję oznaczać sobie śrubki jakie gdzie były i jak będziesz demontował mechanizm wycieraczek to zanim odkręcisz go z silnika oznaczyć położenie tego "trzpienia" na silniku. Zaoszczędzi to trochę czasu z późniejszym ustawianiem zakresu ruchu mechanizmu. Albo w ogóle nie odkręcać tylko rozłączyć na takim "zatrzasku".
 
     
DUCHU77 
rozgadany
OFF ROAD



Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 117
Skąd: BRZEG
Wysłany: 2013-07-15, 18:42   

Ładnie wygląda jeszcze w orginale, a co do mechanizmu to poprzedni właściciel mojej kuny chyba się poddał bo założył mechanizm u góry a dół nieczynny :cry:
_________________
Błotko najlepsze na stres :)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-16, 22:22   

Łoł pozazdrościć laku :D ale to taka wersja bardziej drogowa ;) fajna bestia ;)
 
 
     
crisis77 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 34
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2013-07-16, 22:33   

Śliczna! Czas na modyfikacje i zabawę w ostrym terenie :D
_________________
Suzuki SJ413 87'
1.3 Gaźnik Pony, amory Profender +2", resory Lovells +2", winda Escape EVO 12000U syntetyk 26m, snorkel, Simexy, amor skrętu Ironman, reduktor od 1.0
 
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-07-17, 03:17   

piękne autko
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.