Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
kilka pytań technicznych
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-08, 09:50   kilka pytań technicznych

Witam chciałbym uzyskać kilka odpowiedzi na moje pytania ;)

1. Czy silniki 1.3 na wtrysku maja montowaną miske olejową na pastę bądź też silikon bez uszczelki?? (chciałem kupić w sklepie i tak mi pan powiedział)
2. Czy rozmontowując wały napędowe od krzyżaków trzeba poznaczyć sobie je jak siedziały razem?? Podobno jak choć troche zmieni się ich położenie to będą "biły"
3. Czy pompa wody pada w tych silnikach jakoś często czy w ogóle??
4. Gdzie można kupić metalowe poszerzenia do montowania taśm??
5. Czy felgi trójkąty można obracać bez przespawania?? Gdzie można przespawać i jaki mniej więcej koszt ??

To na razie tyle ;)
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-08, 09:57   

1/ Nie mam pojęcia, ale spoko można składać na np. pastę DIRKO
2/Tak, ważne jest spasowanie wałów z powrotem. Wał ma wybite kropki gdzie się wał ma zejść
3/Większych problemów z pompą niema\
4/ Po pierwsze można sobie wyspawać odpowiedni rant przy remoncie nadkoli (większość tak właśnie robi) W zasadzie to można by zakupić ori poszerzenia i do nich jeszcze dać gume jak Ci mało. Te oryginalne raczej tylko używane.
5/Tak można obracać bez przespawania. A przespwywywacza ( :mrgreen: ) szukaj po okolicach. Ew. sam wentyl zaspawa i nagwintuje Ci każdy Zenek-Heniek ze spawarką, wiertarką i gwintownikiem
 
 
     
fingil 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 120
Skąd: WAŁBRZYCH/jawor
Wysłany: 2013-07-08, 10:24   

1. Miskę składasz na silikon
4. Możesz sobie dospawać bednarkę do błotnika i do tego gumy, bednarkę kupisz w hurtowni elektrycznej na metry.

Reszta tak jak napisał Hałas
_________________
Ludzie dzielą się na czystych i zadowolonych
www.sudetyoffroad.pl
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-08, 10:50   

o widzisz i o to mi chodziło czy jest jakiś myk na te poszerzenia :D
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-07-08, 11:33   

5. Obrocenie bez przeniesienia wentli ma ten oczywisty minus ze wentyle sa od wewnatrz :) Obecnie mam tak i przyznam ze czeste pompowanie jest troche uciazliwe ... No i do tego musisz miec zalozone krotkie wentle, co by o oslone tarczy nie zachaczaly.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-08, 22:48   

Ja mam wtrysk i moja miska była złożona na uszczelkę korkową, taka tez zakupiłem i założyłem, dodatkowo delikatnie przesmarowałem sylikonem.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-08, 23:01   

czyli ogólnie da sie kupić taką uszczelke pod miskę, jutro będę atakował mojego dilera części że ma taką naruchać i koniec ;P poszukam też jakiegoś szpeca od przeróbek felg wiem że takowy od poszerzania stalówek jest w Skoczowie może temat obrócenia też ogarnie... Jeśli będe przerabiał felgi to razem z wentylem ale najpierw jadą do śrutowania :)
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-07-08, 23:13   

http://allegro.pl/uszczel...3365254488.html
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-07-09, 14:37   

Ja kupiłem mate korkową za 6 zł 4 sztuki. Wyciąłem i gwoździem wybiłem dziurki na śróbki jeżdze tak już 3 miechy i zero wycieków. A miske kleiłem poxiliną bo miała dziurki.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-17, 23:09   

6. Jaką minimalną grubość mogą mieć tarcze z przodu i bębny z tyłu w samcu??
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-17, 23:41   

limit dla tarcz to min 8,5mm grubości, limit dla bębnów to max 222mm średnicy.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-18, 00:22   

czyli wszystko do wymiany... ;/ Czy bębny są tak drogie faktycznie? http://allegro.pl/bebny-b...3372230476.html albo kogos postraszyło ??
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-07-18, 00:24   

Za tą cenę zmotasz tarczę na tył :mgreen:
Dodaj do tego, że szczęki też do najtańszych nie należą
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-07-18, 00:38   

yhhh zaczyna mnie a santana wkurzać :/
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-18, 03:43   

Junior napisał/a:
yhhh zaczyna mnie a santana wkurzać :/


a co ma do tego Santana? Element eksploatacyjny jak w każdym innym samochodzie ulega zużyciu i trzeba wymienić. Ja akurat brałem od tego gościa bębny + samoregulatory i na tutejszym forum byłem swoistą egzotyką, że się wykosztowałem tyle na bębny :) ale... moim marzeniem było mieć Samca w możliwie oryginalnym stanie więc przebolałem. Da się chyba kupić tanej, ale wtedy jakoś mi na czasie zależało i w ogóle byłem zaślepiony "miłością".
 
     
ZigZag 
rozgadany



Dołączył: 05 Mar 2013
Posty: 118
Skąd: Sanok
Wysłany: 2013-07-18, 21:18   

A jaki jest limit na bębny z Santany? Przód (tarcze) jest bodajże taki sami jak w japońcu, tylko różnica aisin/lucas?
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-10-15, 06:40   

kolejne pytanko a mianowicie jak wyciągnąć tylne półosie żeby wymienić uszczelniacze w moście?? trzeba rozkręcić dyfer??
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-10-15, 07:05   

Raczej w drugą stronę - żeby rozkręcić dyfer trzeba najpierw wyjąć półosie. Można w tym celu użyć młota bezwładnościowego (po uprzednim odkręceniu tarcz kotwicznych hamulców i przewodów hamulcowych). Ja do wyciąganej półosi przykręcam inną, starą półośkę do której mam dospawany kawał profila tak by dało się w nią naparzać młotem. Kilka strzałów z młotka i wychodzi.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-15, 08:30   

tutaj masz częściowo z obrazkami http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=2905
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-15, 09:49   

Junior napisał/a:
kolejne pytanko a mianowicie jak wyciągnąć tylne półosie żeby wymienić uszczelniacze w moście?? trzeba rozkręcić dyfer??


Ja to tylko dodam, że wystarczy przejrzeć manual 8-)
Albo poszukać na forum...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.