Wysłany: 2013-07-08, 09:50 kilka pytań technicznych
Witam chciałbym uzyskać kilka odpowiedzi na moje pytania ;)
1. Czy silniki 1.3 na wtrysku maja montowaną miske olejową na pastę bądź też silikon bez uszczelki?? (chciałem kupić w sklepie i tak mi pan powiedział)
2. Czy rozmontowując wały napędowe od krzyżaków trzeba poznaczyć sobie je jak siedziały razem?? Podobno jak choć troche zmieni się ich położenie to będą "biły"
3. Czy pompa wody pada w tych silnikach jakoś często czy w ogóle??
4. Gdzie można kupić metalowe poszerzenia do montowania taśm??
5. Czy felgi trójkąty można obracać bez przespawania?? Gdzie można przespawać i jaki mniej więcej koszt ??
1/ Nie mam pojęcia, ale spoko można składać na np. pastę DIRKO
2/Tak, ważne jest spasowanie wałów z powrotem. Wał ma wybite kropki gdzie się wał ma zejść
3/Większych problemów z pompą niema\
4/ Po pierwsze można sobie wyspawać odpowiedni rant przy remoncie nadkoli (większość tak właśnie robi) W zasadzie to można by zakupić ori poszerzenia i do nich jeszcze dać gume jak Ci mało. Te oryginalne raczej tylko używane.
5/Tak można obracać bez przespawania. A przespwywywacza ( ) szukaj po okolicach. Ew. sam wentyl zaspawa i nagwintuje Ci każdy Zenek-Heniek ze spawarką, wiertarką i gwintownikiem
5. Obrocenie bez przeniesienia wentli ma ten oczywisty minus ze wentyle sa od wewnatrz :) Obecnie mam tak i przyznam ze czeste pompowanie jest troche uciazliwe ... No i do tego musisz miec zalozone krotkie wentle, co by o oslone tarczy nie zachaczaly.
czyli ogólnie da sie kupić taką uszczelke pod miskę, jutro będę atakował mojego dilera części że ma taką naruchać i koniec ;P poszukam też jakiegoś szpeca od przeróbek felg wiem że takowy od poszerzania stalówek jest w Skoczowie może temat obrócenia też ogarnie... Jeśli będe przerabiał felgi to razem z wentylem ale najpierw jadą do śrutowania :)
Ja kupiłem mate korkową za 6 zł 4 sztuki. Wyciąłem i gwoździem wybiłem dziurki na śróbki jeżdze tak już 3 miechy i zero wycieków. A miske kleiłem poxiliną bo miała dziurki.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-07-18, 03:43
Junior napisał/a:
yhhh zaczyna mnie a santana wkurzać :/
a co ma do tego Santana? Element eksploatacyjny jak w każdym innym samochodzie ulega zużyciu i trzeba wymienić. Ja akurat brałem od tego gościa bębny + samoregulatory i na tutejszym forum byłem swoistą egzotyką, że się wykosztowałem tyle na bębny :) ale... moim marzeniem było mieć Samca w możliwie oryginalnym stanie więc przebolałem. Da się chyba kupić tanej, ale wtedy jakoś mi na czasie zależało i w ogóle byłem zaślepiony "miłością".
Raczej w drugą stronę - żeby rozkręcić dyfer trzeba najpierw wyjąć półosie. Można w tym celu użyć młota bezwładnościowego (po uprzednim odkręceniu tarcz kotwicznych hamulców i przewodów hamulcowych). Ja do wyciąganej półosi przykręcam inną, starą półośkę do której mam dospawany kawał profila tak by dało się w nią naparzać młotem. Kilka strzałów z młotka i wychodzi.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum