Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:03
kolumna kierownicza -sekcja
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
  Wysłany: 2013-08-04, 21:24   kolumna kierownicza -sekcja

Zabrałem się za naprawę tego ustrojstwa i porobiłem kilka fotek ponieważ nic nigdzie nie znalazłem.
Rozbiórka jest banalnie prosta po wyciągnięciu rozpinamy segera od strony kierownicy i wałek wychodzi dołem

w środku znajduje się "suwak" zderzeniowy obsadzony na plastikowych wkładkach połączonych kołeczkami też plastikowymi zaznaczone kółkiem

to połączenie ulega uszkodzeniu i tam robi się luz przeważnie szarpiąc keierownicą od siebie do siebie
Ja to załatwiłem bez spawania ponieważ troche się bałem dzwona i konsekwencji

pierwsze rozwierciłem pozostałości kołeczków wiertłem 3mm a potem skręciłem wszystko śrubami 3mm i dodatkowo je zaklepałem. Są na tyle cienkie że w razie dzwona (odpukać ) powinny sie zerwać. Trzeba pamiętać o przewiercaniu wszystkiego naraz i centrycznie żeby nie osłabić wałka

końcowy efekt.
Nie miałem luzu na łożysku więc go nie ruszałem -myślę że może być z nim problem bo jest wtłaczane na stałe do kolumny.
wymieniłem tylko tulejkę dolna kolumny którą wytoczyłem z kawałka plastiku a dodatkowo wbiłem pierścień z duraluminium.
Przepraszam za jakość zdjęć ale w ostatniej chwili przypomniałem sobie że może komuś się przydać i porobiłem telefonem
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-08-04, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-04, 21:32   

kurcze jakoś mi te śruby nie leżą. A nie było opcji dobrać jakiś takich podobnych kołeczków? Jest tego tysiące w motoryzacyjnych?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-04, 21:44   Re: kolumna kierownicza -sekcja

Starscream napisał/a:
Zabrałem się za naprawę tego ustrojstwa i porobiłem kilka fotek ponieważ nic nigdzie nie znalazłem.

Fajnie że Ci się chciało - dobra robota.
Z szybkich obliczeń w pamięci wyszło mi, że żeby ściąć dwie śrubki M3 w klasie 5.8 trzeba jakieś ćwierć tony (aczkolwiek mogłem się walnąć).
W razie W raczej żebra szybciej się złożą niż ta kolumna :roll:
Może lepiej aluminiowe kołeczki?
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-04, 21:47   

Ten element kolumny bez luzow z oryginalnymi plastikowi kołkami kosztuje między 25-60 PLN w zależności od punktu.

Oczywiście używany.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-04, 21:58   

miałem to spawać ale wyszło szybciej i zdrowiej psychicznie śrubki. Nie wiem jak to ty wyliczyłęś ale na zginanie taka śrubkę to ja w imadle jak chwycę to palcami wygnę więc gdzie tu te tony :mrgreen: :mrgreen:
A śrubki chyba nawet nie sa w klasie 5.8 bo użyłem takich co znalałem w starym magnetofonie bo musiały być dosyć długie :mrgreen: wyglądają na mosiężne albo coś takiego
W sumie można włożyć tam co się chce grunt żeby tego niee rozbierać za chwilę
Używanego kołeczka nie chcę bo nie mam zamiaru np za dwa dni znowu rozbierać auta
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-04, 22:33   

Ścinanie to trochę co innego niż zginanie. A ćwierć tony to nie tony :lol:
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-08-04, 22:52   

jak planujesz dzwona z prędkością większą niż na codzień się uzyskuje w terenie, to polecam w miejsce śrub dać drewniane wykałaczki. Ponoć dobrze się ścinają. Jak nie, to te śruby i tak pewnie nie zrobią różnicy, bo nigdy nie wygniesz tak ramy, by przesunęła się przekładnia pchając drążek tak, by wbił się wraz z kierownicą w Twoje żebra ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-04, 23:04   

chomik. napisał/a:
jak planujesz dzwona z prędkością większą niż na codzień się uzyskuje w terenie, to polecam w miejsce śrub dać drewniane wykałaczki. Ponoć dobrze się ścinają. Jak nie, to te śruby i tak pewnie nie zrobią różnicy, bo nigdy nie wygniesz tak ramy, by przesunęła się przekładnia pchając drążek tak, by wbił się wraz z kierownicą w Twoje żebra ;-)

Jakiś czas temu zaliczyłem symulator zderzenia (chyba 15 km/h symulował) - polecam. Z braku symulatora można wziąć auto i wjechać w drzewo. Przecież przy tej prędkości terenowej nic się nie stanie ;-)
Poza tym nie tylko kierownica może trafić w żebra, ale i żebra w kierownicę :-P
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-08-05, 12:39   

kostuch napisał/a:
Poza tym nie tylko kierownica może trafić w żebra, ale i żebra w kierownicę :-P


sposobem na to by nie uderzyć żebrami w kierownicę jest zapinanie pasów. Dla poprawy skuteczności ich działania (choć jednocześnie pogorszenia wygody wsiadania i wysiadania) można zamontować sobie pasy szelkowe. Dla niektórych to pewnie dodatkowych kilka punktów do lansu, ale trzymają znacznie lepiej przy ewentualnym dzwonie czy rolce od standardowych ;-)

Pasy takie, z homologacją, zaczynają się już od 100zł/szt na allegro
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 11:30   

dyskusja z manuala zeszła na manowce a ja mam pytanie czy to co pokazałeś na zdjęciach jest jedynym elementem który dostaje luzów czy jest jeszcze coś innego
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-13, 16:05   

Często siada tulejka na dole kolumny - w miejscu gdzie przechodzi przez gródź, krzyżak na wałku kolumny też potrafi złapać luz.
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 20:23   

Didymos napisał/a:
Często siada tulejka na dole kolumny - w miejscu gdzie przechodzi przez gródź, krzyżak na wałku kolumny też potrafi złapać luz.

aha rozumiem jutro popatrzę co jest a w samej przekładni coś się naprawia lub dokręca?
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-13, 20:31   

Się reguluje luz.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 20:37   

Zawias napisał/a:
Się reguluje luz.

8-)
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-13, 20:44   

Jak w każdej przekładni.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 20:52   

Zawias napisał/a:
Jak w każdej przekładni.

super dzięki
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-13, 21:14   

ja w tą tulejke wbiłem metalowy pierścień nawierciłem i nagwintowałem pod smarowniczkę i jest ok
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 21:44   

Starscream napisał/a:
ja w tą tulejke wbiłem metalowy pierścień nawierciłem i nagwintowałem pod smarowniczkę i jest ok

a możesz jakieś zdjęcie dodać?
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-14, 18:44   

Nie mam niestety zdjęcia tego czegoś
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-15, 18:49   

śrubką pokręciłem i luz zniknął jestem zadowolony
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.