Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Maverick
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-23, 10:20   Maverick

Tylko muszę odnaleźć foty i je zgrać.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Ostatnio zmieniony przez Admin 2013-09-19, 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-23, 10:32   

ee a chciałem se pooglądać a tu nima nic :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-23, 10:43   

:D będzie będzie :D
Będzie Pan zadowolony!

Zaraz po zakupie, był właściwie taki. Nie miał pancernego zderzaka, progów i Simexów.
[ Dodano: 2013-08-23, 10:47 ]


Następnie miejsce w skrzynce wypełniła wyciągarka.
Puszkę przekaźników od razu wstawiłem pod maskę.




To był pierwszy wypad z kumplami z forum, gdzie chrzest przeszła wyciągarka. Wyciągnęła całą naszą trójkę aut.
Tak się poznałem z Zajxtem i Robem i później z Didymosem.



Później z tego co pamiętam, to przyszedł czas na "trójkąty". Dalej na nich zostały oponki 195/80/15 (tak zwane felgi kółka, mam dalej na sprzedaż :) chętni na priva.




I któryś z kolei wypad z kumplami. Był też z nami Jeep, ale krótko. Zamoczył "nogawki", zaczął się krztusić i po blisko 1,5h reanimacji odpalił i wrócił do domu. Jak poległ na kałuży, to nie było sensu go zabierać ze sobą dalej.




Następnie przyszedł czas na zakup Poloneza Diesel na przeszczep. Kupiony na szybko zaraz po tym jak pokazał się na aukcji. Pamiętam to była środa rano. Szybka konsultacja z Zajxtem. Następnie telefon do kolegów z Krakowa, żeby pojechali i się przejechali nim i następnie zakupili. Już o 18 tego samego dnia, wyjeżdżałem z Warszawy, pociągiem Intercity do Krk, po wymażonego Poloneza:). Pociąg był w chu... drogi i miał kosmiczne opóźnienie.
Wyjazd z KRK był równo o północy. Do domu zajechałem dyliżansem 4 rano. Zatankowany do pełna. W trasie zszedł poniżej 5,5l/100km. Po Warszawie nie wziął więcej jak 6l/100km i dwie panny:) oraz niezliczone "szejki z maka", gdyż żaden szejk nie smakował tak dobrze i już pewnie nigdy nie zaskamuje jak te, które kupowałem na McDrive z Poloneza:)


Mój Bandzior, to ten po prawej:)


A tak "szedł" w trasie:)


I przyszedł czas na SPOA. Według mnie robi to rewelacyjną robotę. Z tego jestem mega zadowolony, chociaż nie ukrywam że wolałbym sprężynę:D Niemniej jednak od serii dużo, dużo, dużo lepiej.
Do tego opony 235/75/15.












Następnie już był czas SWAPu silnika. Najpierw wyciągnięcie





Poźniej wsadzenie i pierwsze odpalenie silnika:)




Nowy dolot. Czeka mnie jeszcze snorkel. Chwilowo się nie moczę.



Przy okazji SWAPa przyszedł czas na tarcze z tyłu. Kupując gotowe tarcze kotwiczne, montaż nawet jak dla mnie jest bajecznie prosty. Chyba jedna z prostszych rzeczy w Samuraiu, to wstawić tarcze na tył (mając gotowe elementy układanki).
Zaciski przednie i tylne zostały zregenerowane. Pierwszy raz regenerowałem zaciski i auto ładnie równo hamuje. Nie ściąga na lewo czy prawo.
Przy okazji odpowietrzenia wyszedł u mnie problem z pompą hamulcową, która przepuszczała i nie było odpowiedniego ciśnienia.
Pompa hamulcowa Poloneza (Lucas) przyszedł na ratunek.
Jednocześnie zakupiłem zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych. Dobra przydatna rzecz.





Potrzebowałem też połączyć wydech Samuraia z kolektorem wydechowym Baleno. Jestem spawacz żółtodziób. Ale operacja się udała.



[/youtube]

Skończona regeneracja kuli. Zwrotnica już założona. Zostały do odpowietrzenia hamulce, bo trochę inaczej poprowadziłem przewody tylnych hamulców i wymieniłem przetarty przewód.





_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 2013-08-23, 19:13, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-08-23, 17:18   

No powiem ze fajnie wyglad Suka :mrgreen:
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-23, 17:36   

Dzięki. Właściciel jest z niej dumny i mega szczęśliwy z posiadania!
Przy okazji SPOA, blokada została zakupiona i zamontowana przez nadwornego speca - Zajxt.
Blokada jest Emilowa i nie ma z nią problemów.
Jak to złożył Zajxt, to się zastanawiałem czy ona jest zamontowana.
W aucie była i jest nadal cisza i spokój.
Brak trzasków i dźwięków zapowiadających armagedon.
W terenie szybko się okazało, że jest na właściwym miejscu i działa jak należy.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-23, 21:10   

Bardzo ładna historia :) to jest to jak w samochód prócz kasy wsadzane jest serce (nie mam na myśli silnika, choć o tym za chwilę). To jest prawdziwy samochód z duszą i woźnica z pasją.

A co do serca - silnika to trochę nie czaję, zanabyłeś poldolota na dawcę diesla a wsadziłeś balenową benzynę. Co się stało z poldsonem?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-08-23, 21:16   

Szczęsliwie Maverick porzucił niecny plan wsadzenia tego kowadła pod maskę i zepsucia samochodu, po namowie kilku, takich tam, fanów mocnej benzyny :mrgreen:
Obrzyn Zajxta chyba też miał dobry wpływ na podjęcie właściwej decyzji, nawet stał się źródłem silnika 8-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-23, 21:23   

No tak :) mam koromysło z kowadłem pod maską :D

Ale Maver Twój Czarnuszek bardzo mi się podoba. Czy te simexy 195/80 przy seryjnej zawieszce i felgach kółkach Ci coś tarły? Masz je może jeszcze na sprzedaż? :D
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-23, 23:00   

Świetnie to wszystko wygląda (trochę zazdroszczę) :-D a powiedz mi czy sam robiłeś spoa?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-23, 23:14   

SamNaSamZSam napisał/a:
Bardzo ładna historia :) to jest to jak w samochód prócz kasy wsadzane jest serce (nie mam na myśli silnika, choć o tym za chwilę). To jest prawdziwy samochód z duszą i woźnica z pasją.

A co do serca - silnika to trochę nie czaję, zanabyłeś poldolota na dawcę diesla a wsadziłeś balenową benzynę. Co się stało z poldsonem?


Tak Wyszło Sam.
Chciałem bardzo tego diesla, bo żeby pojeździć z kumplami, to mam do nich tam i z powrotem około 150 km.
Zależało mi na oszczędności.
Następnie, przeprowadzałem się pod Warszawę, a praca w Warszawie. Z początku z żoną układ był taki, że będzie jeździć osobówką, a ja Samuraiem będę dojeżdżać do pracy, nie chciałem gazu (nie dlatego że jestem przeciwnikiem) a inny silnik, aby auto było żwawsze.
Przekonywał mnie także ten silnik, jako prosty w obsłudze. Trzy kable i wodoodporność.


Jednak przejechałem się "Pokrakiem" Zajxta i... dalej się samo potoczyło. Chciałem BMW ISa itd, a w końcu jakoś tak wyszło, że jest Baleron, czego nie żałuję.



Co do opon.
Seryjne płaskie zawieszenie:), felgi jak widać kółka, bez dystansu o opona 195/80/15, o nic nie trarła. Ani o nadkole, ani o resor przy skręcie. Już sprzedane, rok temu.

[ Dodano: 2013-08-23, 23:18 ]
yenko napisał/a:
Świetnie to wszystko wygląda (trochę zazdroszczę) :-D a powiedz mi czy sam robiłeś spoa?


Sam nie robiłem tego. Dostałem gotowe pochwy.
Jednak dzisiaj, podjąłbym się samodzielnie tego. Rok temu, to był dla mnie kosmos, serio. Dzisiaj to jest temat do ogarnięcia. Rok temu, to nawet spawarki w ręku nie trzymałem:) Nie twierdzę, że dzisiaj jestem kozak - spawacz, ale myślę, że bym sobie poradził.

[ Dodano: 2013-08-23, 23:19 ]
Didymos napisał/a:
Szczęsliwie Maverick porzucił niecny plan wsadzenia tego kowadła pod maskę i zepsucia samochodu, po namowie kilku, takich tam, fanów mocnej benzyny :mrgreen:
Obrzyn Zajxta chyba też miał dobry wpływ na podjęcie właściwej decyzji, nawet stał się źródłem silnika 8-)


Serdeczne dzięki, za naprowadzenie na właściwą ścieżkę! :-)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-08-24, 08:04   

A jak tam twoje kuleczki, nie ciekną ? Czym je wykończyłeś po pomalowaniu podkładem ?
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-24, 08:57   

Nie ciekną na razie.
Pokryte kulki są emalią wannową.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-08-25, 01:02   

SamNaSamZSam napisał/a:
A co do serca - silnika to trochę nie czaję, zanabyłeś poldolota na dawcę diesla a wsadziłeś balenową benzynę. Co się stało z poldsonem?


Dokładnie o to samo chciałem zapytać, ale widzę, ktoś jest tak samo bystry jak ja. :D
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-08-25, 12:28   

z tą emalią to może być dobry patent :D
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-08-25, 12:34   

Dobra robota.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-25, 12:56   

Wczoraj wieczorem, zabrałem się za montaż dodatkowych wskaźników i czujników.
Mam temp cieczy chłodzącej, temp oleju silnikowego i ciśnienie oleju.
Wyciąłem 3 kółka w blaszce (po obudowie od kompa) i całość się zmieści w miejscu gdzie jest miejsce na radio.
Kolega Robo z forum w podstawie miejsca na termostat, zrobił mi otwór:) przegwintował:) i wkręcił czujnik:) ale na teflon, także jest bezpiecznie, nic nie pocieknie:)
W miejsce fabrycznego czujnika ciśnienia oleju, wkręciłem trójnik i do niego: fabryczny czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury i czujnik ciśnienia oleju (pod wskaźnik dodatkowy).
Dzisiaj mam zamiar dokończyć montaż na gotowo i rozprowadzić przewody.

A tak wygląda postęp prac:
Dzisiaj już tylko kable do upchnięcia.




Trójnik i czujniki.


Brakło mi "oczek" do zarobienia końcówek kabli i zalutowałem "oczka" w sposób mniej lub bardziej nieudolny.


Spięte zasilanie i masa.


A tak prawie na gotowo:



i DYSKOTEA GRA :mrgreen:
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Ostatnio zmieniony przez Maverick 2013-08-27, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-08-26, 10:32   

Ze SPOA nie ma aż tak dużo roboty. Ja robiłem sam, auto jedzie prosto, nadal nic się nie urwało, więc chyba jest dobrze. Wystarczy dobrze rozmierzyć, a w tym celu proponuję zostawić oryginalne mocowania/łoża resorów i względem nich pobrać wymiary.
_________________
Był i nie ma.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-08-26, 20:17   

Kurcze Maverick w garażu masz czyściej jak u mnie w salonie :-) Ja w garażu mam Armagedon :-) z zamiłowania jestem bublarz.
Fajna robota.....
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-08-26, 21:06   

Jak mam bałagan to mi robota nie idzie. Tylko się wku... bo nie mogę znaleźć narzędzi, a przecież każde ma swoje miejsce.
Czasem jak kończę dłubać to mi się nie chcę już posprzątać, to następny dzień jest na porządkowanie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-08-26, 21:16   

Ja jakoś mam odwrotnie jak mam porządek to nic nie mogę znaleźć :D
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.