Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-30, 12:09 Blokują się przednie hamulce po krótkiej jeździe w upale.
Hej,
samurai 1.3, 91r.
jakiś czas temu zostały wymienione przednie klocki + zestaw naprawczy do jednej strony.
Trochę czasu upłynęło i teraz po krótkie jeździe w upale blokują się przednie koła (obydwa). Jak odczekam 10-15 minut koła się odblokowują. Wystarczy też, że lekko upuszczę ciśnienie z pompy.
Raczej to nie są przewody bo koła blokują się jednocześnie. Może być ten kabel elastyczny przy trójniku - hm...
Dodam też, że w czasie ostatniej wymiany został dolany płyn hamulcowy. Nie wiem co było wcześniej.
Słuchajcie, czy mam pompę hamulcową do wymiany? A może to kwestia pomieszania płynów. Wygląda na to, że jak się rozgrzeje to jest lipa, jak trochę ostygnie jest oki.
Nie wiem za co teraz się zabrać. Czy mogę jakoś sprawdzić pompę przed jej wymianą?
Bo upuszczam to ciśnienie na przewodzie wchodzącym do pompy...
Przewód powrotny powinien mieć przejście do zbiorniczka wyrównawczego i nie powinno się tam robić ciśnienie.
Efekt jest taki, jakbyś miał wciśnięty hamulec i odpływ płynu był odcięty.
Może tłoczek się w pompie nie cofa? Rozbierz pompę i pooglądaj.
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-09-02, 11:04
Dziwna ta sprawa z hamulcami. Ostatnio przy zablokowanych kołach odkręciłem przewody od pompy - nie było tam zbytniego ciśnienie - i nadal koła były zablokowane.
Dołączył: 08 Lis 2012 Posty: 53 Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-09-02, 12:57
slavok napisał/a:
sprawdź elastyczny przewód, one lubią się rozwarstwiać w środku i blokują powrót płynu.
Dzisiaj to sprawdzę. Pewnie mówisz o tym przewodzie przed trójnikiem - to by miało sens. Bo z drugiej strony szansa, że zablokowały się dwa (lewy, prawy) jest dosyć niska.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-09-12, 10:43 ]
Rozebrałem pompę. Uszczelki są w dobrej kondycji. Nie widać rdzy na pompie itp. Chyba był to ślepy trop. Teraz pewnie muszę zmienić wszystkie uszczelki przed złożeniem - tak mówi serwisówka.
A i jeszcze jedno. Ja umyłem pompę w benzynie ekstrakcyjne, w serwisówce napisane jest żeby myć płynem hamulcowym lub innym olejem przystosowanym do takich rzeczy. To znaczy, że benzyna jest be?
Pewnie teraz, żeby podjechać na zmianę płynu muszę zaślepić przewód od podciśnienia do serwo? A jak ocenić czy serwo jest w dobrej kondycji bez jego demontażu? Da radę?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum