Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 14:03
Blokują się przednie hamulce po krótkiej jeździe w upale.
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-30, 12:09   Blokują się przednie hamulce po krótkiej jeździe w upale.

Hej,

samurai 1.3, 91r.

jakiś czas temu zostały wymienione przednie klocki + zestaw naprawczy do jednej strony.

Trochę czasu upłynęło i teraz po krótkie jeździe w upale blokują się przednie koła (obydwa). Jak odczekam 10-15 minut koła się odblokowują. Wystarczy też, że lekko upuszczę ciśnienie z pompy.
Raczej to nie są przewody bo koła blokują się jednocześnie. Może być ten kabel elastyczny przy trójniku - hm...

Dodam też, że w czasie ostatniej wymiany został dolany płyn hamulcowy. Nie wiem co było wcześniej.

Słuchajcie, czy mam pompę hamulcową do wymiany? A może to kwestia pomieszania płynów. Wygląda na to, że jak się rozgrzeje to jest lipa, jak trochę ostygnie jest oki.

Nie wiem za co teraz się zabrać. Czy mogę jakoś sprawdzić pompę przed jej wymianą?

Pozdrawiam,
jsa-user
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-08-30, 12:40   

może puchną jednak przewody, skoro upuszczenie ciśnienia rozwiązuje problem. A z tyłem jest wszystko ok? Hamuje i zwalnia bębny po puszczeniu pedała?

Na szybko możesz ten płyn spuścić i zalać nowy. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność, że to nie płyn.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-08-30, 14:35   

SamNaSamZSam napisał/a:
może puchną jednak przewody, skoro upuszczenie ciśnienia rozwiązuje problem. A z tyłem jest wszystko ok? Hamuje i zwalnia bębny po puszczeniu pedała?

Na szybko możesz ten płyn spuścić i zalać nowy. Nie zaszkodzi a będziesz miał pewność, że to nie płyn.


Ale co puchną dwa na raz (lewe i prawe przednie koło)?

Z tyłem wydaje się jest wsio oki. Choć nie podnosiłem tylnych kół. W sumie sprawdzę to przy następnej akcji.

Może taż pompa się blokuje... Bo upuszczam to ciśnienie na przewodzie wchodzącym do pompy...

W płyn jakoś nie chce mi się wierzyć. Zaczyna się zabawa w zgaduj zdadula :>
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-08-30, 15:21   

jsa-user napisał/a:
Bo upuszczam to ciśnienie na przewodzie wchodzącym do pompy...


Przewód powrotny powinien mieć przejście do zbiorniczka wyrównawczego i nie powinno się tam robić ciśnienie.
Efekt jest taki, jakbyś miał wciśnięty hamulec i odpływ płynu był odcięty.
Może tłoczek się w pompie nie cofa? Rozbierz pompę i pooglądaj.
 
     
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-09-02, 11:04   

Dziwna ta sprawa z hamulcami. Ostatnio przy zablokowanych kołach odkręciłem przewody od pompy - nie było tam zbytniego ciśnienie - i nadal koła były zablokowane.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-02, 11:11   

może ten przewód powortny się przytkał? A może te elastyczne jednak? Pewnie i tak trzeba wszystko przejrzeć po kolei bo tak to można zgadywać.

Sprawdzałeś czy tył też blokuje?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-09-02, 11:59   

sprawdź elastyczny przewód, one lubią się rozwarstwiać w środku i blokują powrót płynu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
jsa-user 
nowicjusz


Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 53
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-09-02, 12:57   

slavok napisał/a:
sprawdź elastyczny przewód, one lubią się rozwarstwiać w środku i blokują powrót płynu.


Dzisiaj to sprawdzę. Pewnie mówisz o tym przewodzie przed trójnikiem - to by miało sens. Bo z drugiej strony szansa, że zablokowały się dwa (lewy, prawy) jest dosyć niska.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-09-12, 10:43 ]
Rozebrałem pompę. Uszczelki są w dobrej kondycji. Nie widać rdzy na pompie itp. Chyba był to ślepy trop. Teraz pewnie muszę zmienić wszystkie uszczelki przed złożeniem - tak mówi serwisówka.
A i jeszcze jedno. Ja umyłem pompę w benzynie ekstrakcyjne, w serwisówce napisane jest żeby myć płynem hamulcowym lub innym olejem przystosowanym do takich rzeczy. To znaczy, że benzyna jest be?

Pewnie teraz, żeby podjechać na zmianę płynu muszę zaślepić przewód od podciśnienia do serwo? A jak ocenić czy serwo jest w dobrej kondycji bez jego demontażu? Da radę?

Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.