Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
problem z przednim napędem
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2013-09-10, 16:41   problem z przednim napędem

Witam. Mam następujący problem. W momencie przełączenia na czteronapęd na skręconych kołach coś blokuje mi się napęd. Nie są to raczej hamulce, ponieważ po podniesieniu samochodu wszystkie koła kręcą się swobodnie. Problem nie występuje przy napędzie tylko na tył. Ostatnio wymieniłem mechanizm satelitarny w przednim moście. Proszę o podpowiedzi. Z góry dzięki za pomoc.
_________________
ReZa50+
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-09-10, 16:47   

A w jakim stanie są przeguby?
masz sprzęgiełka manualne czy automatyczne?
Zobacz czy na zapiętych sprzęgiełkach manualnych nie blokuję się nic przy próbie ręcznej kręcenia kołem.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-09-10, 16:54   Re: problem z przednim napędem

ReZa napisał/a:
(...)Ostatnio wymieniłem mechanizm satelitarny w przednim moście(...)

rozumiem, że po tej operacji, na sucho sprawdziłeś, że się kręcą przednie koła?

A czy przy jeździe na wprost napęd przedni działa?
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2013-09-10, 17:23   

Prawy przegub ma wymieniony ostatnio. Z lewym zadziało się coś dziwnego, bo wcześniej się nie odzywał, a po naprawie przedniego mostu i wymianie prawego przegubu, zaczęło coś stukać w lewym. Stwierdził to mechanik gdy robił próbę po naprawie. Ale gdy pojeździł ze 20 minut przegub ucichł, a przy skręcaniu zaczęło coś go wyhamowywać. Był problem z ruszeniem przy skręconych kołach i włączonym przednim moście. Nawet wystąpiła trudność z przełączeniem tylko na tylni napęd i coś zaczęło nawet piszczeć, tak, jakby trzymały hamulce. Po wjechaniu na podnośnik koła na luzie obracały się swobodnie. więc nie mogły to więc być chyba hamulce.

[ Dodano: 2013-09-10, 17:25 ]
Po czym poznać czy sprzęgiełka są manualne czy automatyczne?
_________________
ReZa50+
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-10, 17:26   

może coś wpadło do mostu przy tych manewrach :shock: jakaś nakrętka, śruba czy młotek albo kowadło ;)

[ Dodano: 2013-09-10, 17:28 ]
a tak pobocznie, masakra z tymi mechanikami. Idziesz do szpeca, płacisz dolary a na koniec i tak szukasz pomocy u swoich bo szpecu wymięka... :/
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2013-09-10, 17:29   

Raczej nic nie wpadło do mostu, Dowiem się tylko o kowadło, bo śrubkę i młotek widziałem na stole. Więc je wykluczam.
_________________
ReZa50+
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-09-10, 17:36   

http://www.yotatech.com/a...ere-photo-2.jpg tu masz manualne sprzęgiełka.

Po twoim opisie stawiam na przegub. Wyjmij go i sprawdź. Po drugie zmień mechanika
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2013-09-10, 18:00   

Raczej chyba widziałbym sprzęgiełko manualne, gdyby było w moim samochodzie. Nie widziałem takowego, więc sądzę, że mam automatyczne.
_________________
ReZa50+
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-10, 22:28   

W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych albo manuale, albo sztywne zabieraki.
Piszesz, że ostatnio wymieniłeś przedni dyfer... nie wsadziłeś przypadkiem całej główki o innym przełożeniu?
Objawy wskazują na różnicę w przełożeniach między przodem i tyłem.
Zesrany przegub, a tym bardziej sprzęgiełko nie powinny dać takiego efektu :roll:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-09-10, 23:23   

Didymos napisał/a:
W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych albo manuale, albo sztywne zabieraki.

W jakimś manualu/katalogu widziałem opcję automatów do samuraia.
Ale na oczy takiego nie widziałem (chyba że ktoś od vitary by przeszczepił).
Ba, były nawet samuraie tylko z tylnym napędem :shock:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-11, 00:33   

Didymos napisał/a:
W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych albo manuale, albo sztywne zabieraki.
Piszesz, że ostatnio wymieniłeś przedni dyfer... nie wsadziłeś przypadkiem całej główki o innym przełożeniu?
Objawy wskazują na różnicę w przełożeniach między przodem i tyłem.
Zesrany przegub, a tym bardziej sprzęgiełko nie powinny dać takiego efektu :roll:


Podzielam poglad kolegi, mialem przez moment rozne przelozenia i efekt jak wyzej.
Przejedz sie spokojnie szutrem powoli jak bedzie ltora os zrywala przyczepnosc i orala ziemie masz rozne przelozenia w moscie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-09-11, 07:22   

Tym bardziej że jak podniosłeś przód było ok
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2013-09-19, 17:26   

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawiam.
_________________
ReZa50+
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.