Wysłany: 2013-09-10, 16:41 problem z przednim napędem
Witam. Mam następujący problem. W momencie przełączenia na czteronapęd na skręconych kołach coś blokuje mi się napęd. Nie są to raczej hamulce, ponieważ po podniesieniu samochodu wszystkie koła kręcą się swobodnie. Problem nie występuje przy napędzie tylko na tył. Ostatnio wymieniłem mechanizm satelitarny w przednim moście. Proszę o podpowiedzi. Z góry dzięki za pomoc.
A w jakim stanie są przeguby?
masz sprzęgiełka manualne czy automatyczne?
Zobacz czy na zapiętych sprzęgiełkach manualnych nie blokuję się nic przy próbie ręcznej kręcenia kołem.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-09-10, 16:54 Re: problem z przednim napędem
ReZa napisał/a:
(...)Ostatnio wymieniłem mechanizm satelitarny w przednim moście(...)
rozumiem, że po tej operacji, na sucho sprawdziłeś, że się kręcą przednie koła?
A czy przy jeździe na wprost napęd przedni działa?
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Prawy przegub ma wymieniony ostatnio. Z lewym zadziało się coś dziwnego, bo wcześniej się nie odzywał, a po naprawie przedniego mostu i wymianie prawego przegubu, zaczęło coś stukać w lewym. Stwierdził to mechanik gdy robił próbę po naprawie. Ale gdy pojeździł ze 20 minut przegub ucichł, a przy skręcaniu zaczęło coś go wyhamowywać. Był problem z ruszeniem przy skręconych kołach i włączonym przednim moście. Nawet wystąpiła trudność z przełączeniem tylko na tylni napęd i coś zaczęło nawet piszczeć, tak, jakby trzymały hamulce. Po wjechaniu na podnośnik koła na luzie obracały się swobodnie. więc nie mogły to więc być chyba hamulce.
[ Dodano: 2013-09-10, 17:25 ]
Po czym poznać czy sprzęgiełka są manualne czy automatyczne?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-10, 17:26
może coś wpadło do mostu przy tych manewrach jakaś nakrętka, śruba czy młotek albo kowadło ;)
[ Dodano: 2013-09-10, 17:28 ]
a tak pobocznie, z tymi mechanikami. Idziesz do szpeca, płacisz dolary a na koniec i tak szukasz pomocy u swoich bo szpecu wymięka... :/
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Po twoim opisie stawiam na przegub. Wyjmij go i sprawdź. Po drugie zmień mechanika
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-10, 22:28
W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych albo manuale, albo sztywne zabieraki.
Piszesz, że ostatnio wymieniłeś przedni dyfer... nie wsadziłeś przypadkiem całej główki o innym przełożeniu?
Objawy wskazują na różnicę w przełożeniach między przodem i tyłem.
Zesrany przegub, a tym bardziej sprzęgiełko nie powinny dać takiego efektu
W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych albo manuale, albo sztywne zabieraki.
W jakimś manualu/katalogu widziałem opcję automatów do samuraia.
Ale na oczy takiego nie widziałem (chyba że ktoś od vitary by przeszczepił).
Ba, były nawet samuraie tylko z tylnym napędem
W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych albo manuale, albo sztywne zabieraki.
Piszesz, że ostatnio wymieniłeś przedni dyfer... nie wsadziłeś przypadkiem całej główki o innym przełożeniu?
Objawy wskazują na różnicę w przełożeniach między przodem i tyłem.
Zesrany przegub, a tym bardziej sprzęgiełko nie powinny dać takiego efektu
Podzielam poglad kolegi, mialem przez moment rozne przelozenia i efekt jak wyzej.
Przejedz sie spokojnie szutrem powoli jak bedzie ltora os zrywala przyczepnosc i orala ziemie masz rozne przelozenia w moscie.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum