Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Springi do swapa 1,9
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-06, 21:35   Springi do swapa 1,9

Witam. Wiem,że temat wałkowany milion razy, ale szukam od trzech browarów i nie znalazlem. Możecie mi doradzić, albo podesłać linka z tematem jakie sprężyny będą dobre do swapa na 1,9 z poldolota? Samson waży obecnie ze sprzetem 1170kg. I drugie pytanko. Gdzieś słyszałem,że są firmy którym można zlecić zrobienie sprężyn podając wage samochodu, nacisk na przód i tył średnicę gniazd i inne pierdoły. Słyszeliście może o tym?
Pozdro
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-09-06, 22:19   

A może dobierzesz coś z tylnych sprężyn od kombiaków wersji HD?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-06, 22:32   

nawet nie wiedziałem,że cos takiego jest:) nie mam już cierpliwości do testowania, więc chciałbym skorzystać z czyichś doświadczeń:)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-09-06, 22:54   

Z tego co widzę na forum, to springi mają posiadacze benzyn.
Jeśli np biorą na przód sprężynę z passata b3/b4, to wstaw taką utwardzaną/wzmacnianą.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-09-06, 23:18   

Ja mam z focusa combi tył. Usiadły jakieś 8cm pod ciężarem VW 1.9D
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-08, 07:17   

dzięki Panowie. A czy istnieje coś takiego jak jakiś katalog spręzyn z podanymi wymiarami zastosowaniem w samochodach itd?

[ Dodano: 2013-09-08, 07:36 ]
http://www.tevema.com.pl/pl/?p=4
coś takiego znalazłem gdyby ktoś potrzebował
 
     
DUCHU77 
rozgadany
OFF ROAD



Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 117
Skąd: BRZEG
Wysłany: 2013-09-08, 14:05   

ja mam diesla i z przodu sprężynę od audi a4 też z przodu i twardość jest idealna super, ale jak dla mnie jest za nisko :-(
_________________
Błotko najlepsze na stres :)
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-09, 09:39   

paw3ł napisał/a:
Ja mam z focusa combi tył. Usiadły jakieś 8cm pod ciężarem VW 1.9D


Paw3ł to jest wzmacniana sprężyna czy normalna? Pamiętasz może jej wymiary?
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-09, 10:40   Re: Springi do swapa 1,9

gregor600 napisał/a:
I drugie pytanko. Gdzieś słyszałem,że są firmy którym można zlecić zrobienie sprężyn podając wage samochodu, nacisk na przód i tył średnicę gniazd i inne pierdoły. Słyszeliście może o tym?
Pozdro


Jest :) Eibach :)

Ale nie ma co zamawiać . Trzeba sprawdzić w katalogu ktore Ci pasują i zamówić :)

Katalog Eibach
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-09, 15:21   

w związku z absencją w pracy spowodowaną skutkami dnia wczorajszego liznąłem troche internetu w kierunku producentów sprężyn na zamówienie.
Na cwilę obecną najdrozszą ofertę jaką dostałem to 400zł za sztukę, najtańszą - 140zl (ceny netto). Jak ktoś chce, mogę podać namiar.

[ Dodano: 2013-09-10, 07:36 ]
kolejna firma odpowiedziała, zrobi to za 100zeta
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-10, 08:02   

A jak określisz im parametry spręzyny ? :-D :-P
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-10, 10:07   

podałem im długość, szerokość średnicę zewnętrzną sposób zakończenia ilość zwoi i średnicę drutu, napisałem,że do samochodu. Nic więcej wiedzieć nie chcieli, a co przyślą i jak się będzie spisywało to zobaczymy:)

[ Dodano: 2013-09-10, 10:31 ]
Z tego co pisali w mailach wynika,że wszystkie te zakłady sprężyny robią z typowych drutów przeznaczonych do produkcji sprężyn samochodowych, no chyba że ktoś życzy sobie inaczej:) Jak już je przyślą to założe pośmigam i obiektywnie opiszę wrażenia, żeby nastepni ewentualnie nie popełnili tego błędu co ja:)
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-10, 11:23   

No to jaka Srednica drutu ile zwoi i jaka wysokośc spręzyny ?
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-10, 12:19   

tył:

wysokość - 34,5 cm
średnica zewnętrzna - 11cm
ilość zwoi - 9
średnica drutu - 12mm
zakończenie płaskie z obu stron

przód

wysokość - 36cm
średnica zewnętrzna - 10cm
ilość zwoi - 10
średnica drutu 12mm

[ Dodano: 2013-09-10, 15:15 ]
Odpowiedziała kolejna firma która zrobi za 75zł netto tylko trzeba czekać trzy tygodnie
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-09-10, 19:37   

Z pierwszego postu zrozumiałem, że chcesz aby to oni stworzyli sprężynę pod wagę auta uwzględniając twoje wymogi (tj średnicę spręzyny i wysokość). Dalej czytam, że podałeś im też średnicę drutu i ilość zwoi... A skąd wiesz ze taka średnica drutu będzie odpowiednia pod swapa?

Ps. Ford focus combi tył (nie wzmacniana) 42cm wysokosci i 11zwoi bodajże ;-)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-10, 19:43   

bo mam sprężyny w tym rozmiarze (trzy cm krótsze ) tylko znacznie grubszy drut (16mm), niestety nie znalazłem firmy ktora chciała znać wagę samochodu itd, wszyscy pytali o to samo czyli dlugość ilośc zwoi zakończenie i średnice. Nie wiem czy to bedzie idealna sprężyna ale inaczej się nie dowiem:)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-09-10, 19:54   

gregor600 napisał/a:
bo mam sprężyny w tym rozmiarze (trzy cm krótsze ) tylko znacznie grubszy drut (16mm), niestety nie znalazłem firmy ktora chciała znać wagę samochodu itd, wszyscy pytali o to samo czyli dlugość ilośc zwoi zakończenie i średnice. Nie wiem czy to bedzie idealna sprężyna ale inaczej się nie dowiem:)

A co da waga samochodu? Z reguły przód jest i tak sporo cięższy, więc musiałbyś znać rozkład mas.
Z punktu widzenia takiej firmy możesz chcieć taką sprężynę do zajebiście dużego długopisu, więc po co mają wnikać w detale? :lol:

ps.
Charakterystyka ugięcia sporężyny też jest ważna - wygogluj "strzałka ugięcia".
 
     
gregor600 
nowicjusz


Wiek: 46
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 59
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-09-10, 20:14   

wiem, wiem, dlatego średnice sprężyn przednich i tylnych są różne w moim przypadku, wyczytałem,że szersza sprężyna bardziej się ugina, potwierdzil to znajomy mechanik,ja mechanikiem nie jestem specjalistą tym bardziej, ujeżdżanie i grzebanie w moim samcu to pasja więc licze na fuksa że będzie ok :mrgreen:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-09-10, 20:22   

Na totolotka też można liczyć.
Nie mniej jednak grasz:)
Trzymam kciuki!
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-10, 21:06   

a mi się podoba :) działaj kolego śmiało i melduj jakie efekty. Powodzenia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.