Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
samurai swap na 1.6 td vw
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-07-23, 09:11   

No ja powiem tak dystans jest przykercony do silnika i potem kolo sie przykreca do tego dystansu ;-) patent jedzi juz w dwoch Sukach :mrgreen: jednej 1,6 D i w mojej 1,6 TD jedyne co zrobilem to wymienilem lozysko w kole zamachowym i tyle walek wchodzi bez problemu ;-)
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-11, 21:16   

osgood napisał/a:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kółeczko zamontowane silnik na miejscu i wygląda na to, ze tak przerobione koło zamachowe idealnie pasuje do łączenia 1.6 td ze skrzynią 1.3 :)
pierwsze próby jeszcze w tym tygodniu :)

[ Dodano: 2013-09-14, 17:51 ]
osgood napisał/a:
Witam

jestem tu nowy, choć samuraia mam już od kilku lat i tyle też obserwuje to forum...
dlatego zaczne od przedstawienia się jestem Tomek i spotkać mnie można na bezdrożach Bielska-Białej pozdrawiam

Mam pytanie, przeglądałem już chyba wszystkie fora i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Wkładajac 1.6 td z vw spotkałem sie z dwoma metodami przerabiania kół zamachowych, jedna to obciecie walu i nawiercenie kola z samuraia a druga to roztoczenie i nawiercenie kola z samuraia, a dlaczego nikt nie zastosowal kola z vw? ja widze same plusy zastosowania kola wlasnie z vw, wystarczy troche je stoczyc, podtoczyc na wieniec zebaty z samuraia i wywazyc (z samuraiowym tez wypadaloby wywazyc) i po sprawie, wydaje mi się to duzo prostrze a przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm


Autko po pierwszych próbach spisuje się super.

Mam jednak małą uwagę do tych którzy wsadzili diesela z kołem zamachowym z samuraia, jeśli odczuwacie wzmożone wibracje względem 1.3 a silnik wisi na oryginalnych łapach od samuraia to radze zmienić koło zamachowe, gdyż to zapewne ono generuje wibracje, u mnie na moim kole zamachowym wibracje na poziomie 1.3 :mrgreen:
 
     
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-12-23, 12:01   

Pisze w tym temacie bo dotyczy silnika 1,6td. Rozszczelniła mi się druga chłodnica, podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Jak mogę sprawdzić czy to właśnie wina uszczelki? Zaznaczam że nie ma oleju w płynie ani płynu w oleju.
_________________
Samurai ,89,1,6td, Lockright, Silverstone Extreme
31/10,5r15
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-12-23, 13:19   

Mierząc zawartość CO2 w układzie chłodniczym. Są przyrządy do tego - wykręcasz korek chłodnicy, wciskasz tam końcówkę i obserwujesz kolor płynu w przyrządzie. Jeśli będzie obecny tlenek węgla IV to płyn zacznie zmieniać kolor na żółto-zielony.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-23, 14:00   

http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf cena prawie 400 zeta

chyba, że zaufasz sprzedawcy na słowo i kupisz takie cudo http://allegro.pl/tester-...3804122963.html
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2013-12-23, 14:47   

Jak masz coś do przetoczenia to kupujesz tokarkę? Podjechać do pierwszego cywilizowanego warsztatu i za piwo pomierzą...
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-09-18, 21:52   

osgood napisał/a:


Autko po pierwszych próbach spisuje się super.

Mam jednak małą uwagę do tych którzy wsadzili diesela z kołem zamachowym z samuraia, jeśli odczuwacie wzmożone wibracje względem 1.3 a silnik wisi na oryginalnych łapach od samuraia to radze zmienić koło zamachowe, gdyż to zapewne ono generuje wibracje, u mnie na moim kole zamachowym wibracje na poziomie 1.3 :mrgreen:


Sory za taki odkop ale tak mnie dzisiaj naszlo...
To juz rok jak pod maską siedzi 1.6 SB na kole zamachowym z VW docisku z VW i tarczy 215mm z Vitki i po czasie moge powiedzieć że to jest jedyny słuszny wybór podczas swapa na tdi docisk nie zalepia się błotem a o przypaleniu/spaleniu sprzęgła możemy zapomnieć.
To tyle z mojej strony Pozdrawiam :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.