Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Malowanie i konserwacja po blacharce.
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-09-17, 17:16   

Defendery maja alumniowe budy, dlatego też tam sprawdzają sie te panele z blachy ryflowanej.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-09-17, 21:37   

u mnie też co raz mniej blachy :mrgreen:
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-09-18, 22:18   

takie małe pytanko... mam gołą blachę i co dalej zrobić:

1. Szpachlówka -> podkład epoksydowy

2. Podkład epoksydowy -> szpachlówka ->podkład pod lakier akrylowy

3. Jakieś inne rozwiązanie ??

Jestem zielony z technik lakierunku więc proszę o poradę :D
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-09-18, 23:16   

Najpierw podkład, później szpachla, nigdy odwrotnie.
Opcja nr 2 jest OK.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-09-22, 12:17   

o dzięki za poradę :D tego się będe trzymał :D
 
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-23, 09:16   

kurian napisał/a:
Defendery maja alumniowe budy, dlatego też tam sprawdzają sie te panele z blachy ryflowanej.


A może on ma taką budę ;)


Samurai aluminium :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-09-29, 12:58   

pytanie technik lakierunku :D

Mam położony podkład epoksydowy + szpachla - muszę znowu matować wszystko przed podkładem akrylowym?? Jeśli tak to na sucho czy na mokro?? jakimi papierami??
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-29, 14:27   

Tak teraz bardzo ważne jest abyś dokłądnie zamtowił całą powierzchnię aby się lakier dobrze trzymał. Ale jakimi papierami to Ci nie powiem bo jeszcze nie doszedłem do tego etapu :-D Musisz poczekać na kogoś np. na Krzykka, albo Slavoka oni się na tym dobrze znają.

Matowisz pomiędzy każdą warstwą chyba, że stosujesz metodę mm czyli mokro na mokro to wtedy nie trzeba matować.
 
     
Terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: WWA
Wysłany: 2013-10-27, 12:36   

Panowie, czytam Wasze posty i ogarnia mnie coraz większy strach, że narobię się, a później się okaże, że nie było jednak warto, że lepiej było jeździć, aż się blachy do reszty rozpierdzielą i wtedy kupić kolejną suczkę. Ze względu na fakt, że jednak się trochę do swojej przywiązałem i wciąż wprowadzam mniejsze/większe modyfikację no i jest już i tak i tak rozgrzebana to może podsumujmy jak ten remont powinno się porządnie przeprowadzić.

1. darcie konserwacji/lakieru (metoda chyba obojętna, można podgrzewać w przypadku konserwy)
2. wycinanie chorych pordzewiałych elementów (stosować flex czy w miarę możliwości specjalne nożyce-podobno takie są)
3. wspawywać nową blachę czy lutować (podobno lutowanie nie stanowi tak mocnego połączenia jak spawanie-prawda?)

4a. w przypadku spawania np błotnika - porządny szlif, epoksyd, akryl, baza, klar LUB szlif, epoksyd, szpachla, epoksyd, baza, klar
4b. w przypadku spawania podłogi od góry - bylejaki szlif, masa uszczelniająca na spawy (lepsza kauczukowa czy poliuretanowa?), epoksyd, akryl, baza, klar
4c1. w przypadku spawania podłogi od dołu - bylejaki szlif, masa uszczelniająca na spawy, epoksyd, masa uszczelniająco-bitumiczna np. Boll, lakier poliuretanowy
4c2. w przypadku spawania podłogi od dołu - piaskowanie, epoksyd, masa uszczelniająco-bitumiczna np. Boll, lakier poliuretanowy (pominąłem specjalnie mase na spawy- prawidłowo czy nie?)

Ktoś wspomniał o podkładzie reaktywnym, czy nie stosujemy go tylko w przypadku, kiedy powierzchnia nie została idealnie oczyszczona tzn zostały maluteńkie, ale widoczne ludzkim okiem, ogniska korozji? Jeżeli dajemy reaktywny, to na reaktywny musi iść podkład akrylowy, potem baza, klar. Czy to prawda, że jeżeli gdzieś dajemy reaktywny to później w żaden sposób już nie można nałożyć w to miejsce szpachli?

Czy masę uszczelniającą na spawy dajemy bezpośrednio na spaw czy coś jeszcze trzeba tam kłaść wcześniej?

Tam, gdzie na gołą blachę dajemy epoksyd, można dać teoretycznie od razu bazę i klar, ale dodatkowo fajnie dać akryl, co zabezpiecza nas przed niebezpieczeńśtwem przeszlifowania się znów do gołej blachy


Proszę o korektę i podpowiedzi kolegów, którzy się na tym dobrze znają.
_________________
"Ass, gas or cash - no one rides for free"
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-27, 13:32   

Terenowiec napisał/a:
Proszę o korektę i podpowiedzi kolegów, którzy się na tym dobrze znają.


Jednym zdaniem wykluczyłeś mnie z dyskusji :lol:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: WWA
Wysłany: 2013-10-27, 14:24   

hahaha :)) To ja tu jestem z tych, co się nie znają, a zależy mi na porządnej robocie tak samo, jak każdemu, kto robi generalkę. Żebyśmy po takiej robocie sobie potem nei pluli w brodę, że można było poświęcić godzinę i 100 PLN więcej i byłby spokój z rudą 3 lata dłużej...
_________________
"Ass, gas or cash - no one rides for free"
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-10-27, 16:37   

ta... godzinę i 100 zł haha raczej 3 miesiące i 2000zł :-D
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-05, 08:07   

witam:) czy ktoś wie jakie oznaczenie ma kolor na który są malowane polskie samochody wojskowe?? a odnonie tematu właśnie mam suze po blacharce i teraz konserwa i malowanko. Mam nadzieje że będzie w porządku, w umie to ruda zjadła troche podłogi, progi i nadkola ale wszytko popawane jest.
POZDRO
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2013-12-05, 10:04   

Z kolorami bywa różnie, teoretycznie wszystko powinno być robione pod jeden wzór, ale bywają różne odcienie farb jakimi jest pomalowany sprzęt.
Słowo klucz to 'NATO RAL' - musisz poszukać oznaczeń kolorów stosowanych przez armię, a następnie patrząc na próbnik wybrać taki jaki ci najbardziej odpowiada.
Dla ułatwienia - Szarozielony RAL 6014, C. zielony RAL 6031, Szarozielony RAL 7013,
Ja 'pomalowałem się' matowym RAL'em 6006, ale to odrobinę inna bajka.

Nie wybieraj koloru na podstawie zdjęć w komputerze, bo bardzo możesz się zirytować ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-05, 10:53   

dzięki za odpowiedź :) wiele pomogła
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-01-24, 04:15   

Koledzy, co powiecie na spawanie blacharki tigiem. Bo obecnie się za to takową maszynką zabrałem, spawy wychodzą super, blacha się bardzo ładnie łączy i wychodzą w pełni szczelne spawy(trochę przypomina to lutowanie lutownicą), ale jak z tym przegrzewaniem blach? podczas spawania spaw i elementy łączone rozgrzewają się do czerwoności około 0,5cm-1cm, będzie ruda za chwilę na blachach przy spawie ?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-24, 19:49   

Na to pytanie odpowie nasz mistrz Krzykku. Trzeba tylko poczekać aż się pojawi. Ale wg mnie nie powinno się tak mocno nagrzewać blach :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-24, 20:57   

To nie jest jakiś straszny problem, blachy i tak się maluje, tylko jak się mocniej grzeje, to się potrafi bardziej pofalować, podobnie jak przy spawaniu gazowym i tigiem spawa się nieporównywalnie dłużej jak migiem.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-26, 13:00   

galik napisał/a:
Koledzy, co powiecie na spawanie blacharki tigiem. Bo obecnie się za to takową maszynką zabrałem, spawy wychodzą super, blacha się bardzo ładnie łączy i wychodzą w pełni szczelne spawy(trochę przypomina to lutowanie lutownicą), ale jak z tym przegrzewaniem blach? podczas spawania spaw i elementy łączone rozgrzewają się do czerwoności około 0,5cm-1cm, będzie ruda za chwilę na blachach przy spawie ?


Tigiem daje radę, ale najlepiej wybrać opcję spawania impulsowego. Wtedy nie ma problemu z ewentualnym wypalaniem blach. Do tego polecam szerszą dyszę oraz soczewkę (zdjęcie soczewki poniżej), żeby zwiększyć obszar osłony argonu.



Jak chcesz dalej poeksperymentować i nie boisz się dodatkowych kosztów, spróbuj używać drutu CuSi, czyli lutospawania, gdzie temperatura topnienia topnika jest wiele niższa niż temperatura topnienia materiału spawanego.

Zaletą tiga jest estetyczna spoina, większa kontrola nad łukiem oraz jeziorkiem. Wadą są niestety koszty (droższy gaz, więcej czasu zajmuje wykonanie spoiny).

Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.