Defendery maja alumniowe budy, dlatego też tam sprawdzają sie te panele z blachy ryflowanej.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Mam położony podkład epoksydowy + szpachla - muszę znowu matować wszystko przed podkładem akrylowym?? Jeśli tak to na sucho czy na mokro?? jakimi papierami??
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-29, 14:27
Tak teraz bardzo ważne jest abyś dokłądnie zamtowił całą powierzchnię aby się lakier dobrze trzymał. Ale jakimi papierami to Ci nie powiem bo jeszcze nie doszedłem do tego etapu Musisz poczekać na kogoś np. na Krzykka, albo Slavoka oni się na tym dobrze znają.
Matowisz pomiędzy każdą warstwą chyba, że stosujesz metodę mm czyli mokro na mokro to wtedy nie trzeba matować.
Panowie, czytam Wasze posty i ogarnia mnie coraz większy strach, że narobię się, a później się okaże, że nie było jednak warto, że lepiej było jeździć, aż się blachy do reszty rozpierdzielą i wtedy kupić kolejną suczkę. Ze względu na fakt, że jednak się trochę do swojej przywiązałem i wciąż wprowadzam mniejsze/większe modyfikację no i jest już i tak i tak rozgrzebana to może podsumujmy jak ten remont powinno się porządnie przeprowadzić.
1. darcie konserwacji/lakieru (metoda chyba obojętna, można podgrzewać w przypadku konserwy)
2. wycinanie chorych pordzewiałych elementów (stosować flex czy w miarę możliwości specjalne nożyce-podobno takie są)
3. wspawywać nową blachę czy lutować (podobno lutowanie nie stanowi tak mocnego połączenia jak spawanie-prawda?)
4a. w przypadku spawania np błotnika - porządny szlif, epoksyd, akryl, baza, klar LUB szlif, epoksyd, szpachla, epoksyd, baza, klar
4b. w przypadku spawania podłogi od góry - bylejaki szlif, masa uszczelniająca na spawy (lepsza kauczukowa czy poliuretanowa?), epoksyd, akryl, baza, klar
4c1. w przypadku spawania podłogi od dołu - bylejaki szlif, masa uszczelniająca na spawy, epoksyd, masa uszczelniająco-bitumiczna np. Boll, lakier poliuretanowy
4c2. w przypadku spawania podłogi od dołu - piaskowanie, epoksyd, masa uszczelniająco-bitumiczna np. Boll, lakier poliuretanowy (pominąłem specjalnie mase na spawy- prawidłowo czy nie?)
Ktoś wspomniał o podkładzie reaktywnym, czy nie stosujemy go tylko w przypadku, kiedy powierzchnia nie została idealnie oczyszczona tzn zostały maluteńkie, ale widoczne ludzkim okiem, ogniska korozji? Jeżeli dajemy reaktywny, to na reaktywny musi iść podkład akrylowy, potem baza, klar. Czy to prawda, że jeżeli gdzieś dajemy reaktywny to później w żaden sposób już nie można nałożyć w to miejsce szpachli?
Czy masę uszczelniającą na spawy dajemy bezpośrednio na spaw czy coś jeszcze trzeba tam kłaść wcześniej?
Tam, gdzie na gołą blachę dajemy epoksyd, można dać teoretycznie od razu bazę i klar, ale dodatkowo fajnie dać akryl, co zabezpiecza nas przed niebezpieczeńśtwem przeszlifowania się znów do gołej blachy
Proszę o korektę i podpowiedzi kolegów, którzy się na tym dobrze znają.
_________________ "Ass, gas or cash - no one rides for free"
hahaha :)) To ja tu jestem z tych, co się nie znają, a zależy mi na porządnej robocie tak samo, jak każdemu, kto robi generalkę. Żebyśmy po takiej robocie sobie potem nei pluli w brodę, że można było poświęcić godzinę i 100 PLN więcej i byłby spokój z rudą 3 lata dłużej...
_________________ "Ass, gas or cash - no one rides for free"
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-05, 08:07
witam:) czy ktoś wie jakie oznaczenie ma kolor na który są malowane polskie samochody wojskowe?? a odnonie tematu właśnie mam suze po blacharce i teraz konserwa i malowanko. Mam nadzieje że będzie w porządku, w umie to ruda zjadła troche podłogi, progi i nadkola ale wszytko popawane jest.
POZDRO
_________________ Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
Z kolorami bywa różnie, teoretycznie wszystko powinno być robione pod jeden wzór, ale bywają różne odcienie farb jakimi jest pomalowany sprzęt.
Słowo klucz to 'NATO RAL' - musisz poszukać oznaczeń kolorów stosowanych przez armię, a następnie patrząc na próbnik wybrać taki jaki ci najbardziej odpowiada.
Dla ułatwienia - Szarozielony RAL 6014, C. zielony RAL 6031, Szarozielony RAL 7013,
Ja 'pomalowałem się' matowym RAL'em 6006, ale to odrobinę inna bajka.
Nie wybieraj koloru na podstawie zdjęć w komputerze, bo bardzo możesz się zirytować
Koledzy, co powiecie na spawanie blacharki tigiem. Bo obecnie się za to takową maszynką zabrałem, spawy wychodzą super, blacha się bardzo ładnie łączy i wychodzą w pełni szczelne spawy(trochę przypomina to lutowanie lutownicą), ale jak z tym przegrzewaniem blach? podczas spawania spaw i elementy łączone rozgrzewają się do czerwoności około 0,5cm-1cm, będzie ruda za chwilę na blachach przy spawie ?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-24, 20:57
To nie jest jakiś straszny problem, blachy i tak się maluje, tylko jak się mocniej grzeje, to się potrafi bardziej pofalować, podobnie jak przy spawaniu gazowym i tigiem spawa się nieporównywalnie dłużej jak migiem.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-26, 13:00
galik napisał/a:
Koledzy, co powiecie na spawanie blacharki tigiem. Bo obecnie się za to takową maszynką zabrałem, spawy wychodzą super, blacha się bardzo ładnie łączy i wychodzą w pełni szczelne spawy(trochę przypomina to lutowanie lutownicą), ale jak z tym przegrzewaniem blach? podczas spawania spaw i elementy łączone rozgrzewają się do czerwoności około 0,5cm-1cm, będzie ruda za chwilę na blachach przy spawie ?
Tigiem daje radę, ale najlepiej wybrać opcję spawania impulsowego. Wtedy nie ma problemu z ewentualnym wypalaniem blach. Do tego polecam szerszą dyszę oraz soczewkę (zdjęcie soczewki poniżej), żeby zwiększyć obszar osłony argonu.
Jak chcesz dalej poeksperymentować i nie boisz się dodatkowych kosztów, spróbuj używać drutu CuSi, czyli lutospawania, gdzie temperatura topnienia topnika jest wiele niższa niż temperatura topnienia materiału spawanego.
Zaletą tiga jest estetyczna spoina, większa kontrola nad łukiem oraz jeziorkiem. Wadą są niestety koszty (droższy gaz, więcej czasu zajmuje wykonanie spoiny).
Powodzenia
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum