Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-09, 11:09   Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?

Witam,

Wielu kolegow z forum startuje w roznego rodzaju rajdach, czy to szybkosciowki czy to przeprawowki. Ogolnie korci mnie zeby w koncu jakis sobie przejechac, na chwile obecna mam resory i 1.3 w gazniku wiec raczej przeprawowy ;) Zmierzam do tego ze chcialem prosic aby koledzy startujacy wypowiedzieli sie jaki zestaw sie sprawdza badz nie (oponki, silnik, przelozenia) pod katem danego typu rajdu w ktorym startuje (startowal). Mysle ze dla wielu poczatkujacych taka lektura bedzie przydatna, nawet pod katem planowania przebudowy autka.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-09, 11:32   

Przeprawówka:
1. szczelny snorkel
2. oponki MT
3. odpowietrzenia mostów, skrzyni biegów, reduktora
4. Porządne mocowania do wyszarpywania z błota
5. progi pod hilifta, szekle, pasy, lina kinetyczna, hi-lift
6. przełożenia w mostach 5.125
7. przełożenia reduktora 4.16:1
8. wyciągarka.

Kolejność dobrowolna, ale powyższa konfiguracja nastawia potencjalnego fana taplania się w błocie na zdobycie najpierw pewnych umiejętności, a następnie inwestowaniu w szpej (a nie odwrotnie)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-09, 11:41   

a ja polecam lekturę "mój samurai" i np. Żółtasa albo Ciapka. Chłopaki często startują i często stoją na pudle. Mam wrażenie, że podobnie często na pudle stoi Zawias :D choć pewnie przez wrodzoną skromność szczędzi nam tych informacji.

Być może ich konstrukcje są już bardziej zaawansowane (sprężyny, swapy) ale historycznie patrząc wstecz można wyczytać jakie modyfikacje pojawiały się jako realizacja konkretnych potrzeb i jak to się później sprawdzało w boju.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-09, 11:57   

Dlatego tez zalozylem taki temat, co by np kolega chomik w wolnej chwili opisal co robi robote a co by zrobil jednak inaczej ;)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-09, 13:11   Re: Specyfikacja samuraia pod katem rajdow ?

pacmano napisał/a:
jaki zestaw sie sprawdza

Termos z kawą i herbatą, dwie paczki fajek i zapasowa zapalniczka na czarną godzinę, kilka batonów wg gustu, suche buty i skarpety pod sufitem.
Dla miętkich telefon z numerami kolegów.
Reszta wyposażenia jest opcjonalna :-)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-09, 13:16   

Na początek wystarczą dobre opony i mocne zaczepy plus jakieś drobne wyposażenie ułatwiające życie, w przypadku przeprawy np. trapy, tirfor, kinetyk, pasy, szpadel itp., niekoniecznie wszystko na raz, snorkel też nie zaszkodzi; zapasowe wdzianko jest nie do przecenienia, szczególnie jak się zamoczy dupę zimową porą :mrgreen:
Z czasem sam dojdziesz co jeszcze poprawić w aucie, jakie rajdy wolisz i jakie graty potrzebujesz do zabawy.
Ja w pierwszych rajdach startowałem standardowym uazem obutym w rosyjskie emteki i już po pierwszym rajdzie wiedziałem co by się jeszcze przydało na następnym, ale to dotyczyło tylko wyposażenia, sama fura pozostała niezmieniona.
Nie ma się co przesadnie napinać i zbroić fury w nieskończoność, bo już seryjny samurai całkiem dobrze sobie radzi, przede wszystkim trzeba jeździć i uczyć się rzemiosła :mrgreen:
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-09, 17:07   

Byłem na rajdzie raz, ale widziałem, że prawie seryjne samuraje (nie licząc odpowiednich opon i wyciągarki) łotają dupę pozostałym autom. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę klasę w jakiej się startuje ;)
_________________
Był i nie ma.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-10-09, 21:26   

bo jeszcze prócz fury trzeba mieć ułańską fantazję i trochę umiejętności. Nie z każdego będzie kierowca choć by mu i samuraia dali za 50tys.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-10-10, 15:20   

A jaki budzet chcesz na ten cel przeznaczyć ? To jest podstawowe pytanie ?
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-10, 15:38   

Mysle o nizszych klasach :P Zatem dolozenie do autka przelozen, silnika, klatki. Zreszta nie jezdzilem jeszcze, wiec tak to moge sobie gdybac co potrzebne a co nie.
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-14, 09:32   

Można sobie zobaczyć jakie auta są w czołówce ;) Ostatnie Bałtowskie Bezdroża, Klasa TW.

http://jurapark.home.pl/b..._generalnee.jpg
_________________
Był i nie ma.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.