Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
kilka pytań technicznych
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-10-15, 09:57   

można wyjąć razem z bębnami, tarczami żeby nie masakrować młotkiem samej półosi i łożyska.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-15, 10:44   

Polecam temat http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-15, 11:07   

tak, ale kolega chciał wyjąć tylko półoś, bez zdejmowania łożyska... w linku który podałem jest faktycznie cała operacja zdjęcia łożyska, ale tutaj wystarczy zdjąć półoś z kołem, a koło delikatnie od środka potraktować lekutkim kopniakiem w oponkę, żeby wylazło razem z półośką :)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-15, 12:30   

No to chyba kolega jest w stanie zatrzymac sie na etapie wyciagniecia poloski, przynajmniej tak zalozylem :P A jesli lozysko bedzie tak osadzone jak u mnie to bez sciagacza sie nie obejdzie.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-10-15, 23:10   

czyli trzeba wybić bo trzyma łożysko, oto mi chodziło ;) bo myślalem że jakoś w środku jest spięta ta półoś :P wymyśle jakiś ściągacz żeby nie prać po świeżo malowanym :D Chce uszczelnienia jeszcze wymienić żeby potem mieć z tym spokój bo łożyska na razie dobre.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-16, 06:23   

Popytaj lokalnych mechanikow czy nie maja do pozyczenia sciagacza bezwladnosciowego.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-10-28, 14:53   

Ma ktoś z was schemat lub foto jak sa rozmieszczone przewody hamulcowe i paliwowe :D?? Miałem pościągne i nie umie dojśc do tego któredy mają isc :P Fajnie by było jakby ktoś powiedział jakiej długości mam kupić przewody paliwowe bo chyba są 3??
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-28, 15:55   

W manualu masz obrazek - nie trzeba znać języka ;-)
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-11-02, 18:31   

Ma ktoś z was namiar na takie śruby przedłużające do body liftu jak na tej akcji?? http://allegro.pl/suzuki-...3675040950.html

Jeździłem po wszystkich sklepach w okolicy i lipa nigdzie nie ma a nie chce kombinować ze spawaniem oryginalnych śrub. Gwint 1,25 jest bodajże w tych śrubach przy budzie.

[ Dodano: 2013-11-02, 18:41 ]
Pytanie nr kolejny :P

1. Czy wały mają być inaczej niż na foto??
2. flansza z reduktora nie pasuje idealnie z otworami w krzyżaku z wału why??



 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-02, 20:14   

Flansze na reduktorze masz na śruby M8, czy M10?
Te drugie miały większy rozstaw śrub, z resztą flansze na M8 też były w dwóch rozstawach, ale te z mniejszym rozstawem były chyba tylko we wczesnych sj410.
Widać, że flansza na wałku wejściowym była kombinowana - ma nawiercone dodatkowe otwory, najpewniej pod M8, to samo możesz zrobić na pozostałych flanszach.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-02, 20:53   

Czy wał ciasno pasuje się z wałem ? Jak tak to wywierciłbym nowe otwory we flanszach pomiędzy istniejącymi .
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-11-03, 05:57   

tak ciasno się pasują, w mostach mam na śruby M8 natomiast w każdym wale z jednej strony mam na M8 a z drugiej mam na M10 - ktoś tu już coś nieźle kombinował. Najlepiej to kupiłbym 2 nowe flansze na śruby M8.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-11-03, 08:23   

Załóż wał tak, żeby się wycentrował i wierć nowe otwory we flanszy (przesunięte, żeby mieściły się między strarymi.)
aktualnie mam w tylnym moście zestaw na wał ze śrubami 10, i oboma rodzajami 8'ek :mrgreen:
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-11-03, 08:41   

aha czyli będzie takie pokombinowane chodziło ;P też tak zrobie i pozakładam 10 to otworów 10 a nie tak jak bylo to skręcone (ktoś dał śruby 8 do otworów 10 :/ ) a wały dobrze założone czy mają być na odwrót??
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-11-03, 08:43   

Jeśli pytasz, czy krótszy kawałek od strony reduktora to tak.
 
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-11-03, 09:02   

tak o to mi chodziło :D dzięki panowie ;) zapomogi wysłane :D

A czy ktoś się orientuje czy wkładki/zamki drzwi do Samuraia pasują z Jimny :D z tego co oglądałem na allegro po fotach wydają się być podobne
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-03, 09:32   

Zadzwoń do ludzi handlujących częściami i niedrogo dostaniesz komplet.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-12-09, 14:17   

może ktos zrobić fotke jak macie podłączone kabelki z aku alternatora masa itd?? jestem na etapie zakładania kabelkologi i nie chciałbym wyjarać wszystkiego
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-10, 07:58   

Junior napisał/a:
może ktos zrobić fotke jak macie podłączone kabelki z aku alternatora masa itd?? jestem na etapie zakładania kabelkologi i nie chciałbym wyjarać wszystkiego


może nie fotka, ale też w kolorach http://www.acksfaq.com/diagram_color_86-88_sam.htm
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2013-12-10, 08:31   

dzięki na pewno to w czymś pomoże jakoś z szwagrem to rozgryziemy :D a mozna prosić fotke z komory silnik w miejscu aku głównie chodzi mi o to jak tam się łączą przewody hamulcowe które idą z pompy i potem na tył itd jeszcze jakieś przewody elastyczne tam są chyba nie?:P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.