Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-15, 21:48
Podzielam zdanie Starscream'a. Samurai to nie osobówka którą po dwóch latach jeżdżenia pogonisz na otomoto. Zwykle jak już się zainwestowało w auto to potem nie sposób odzyskać włożonej kasy...
a ja Tobie proponuje jezeli nie jestes mechanikiem i masz srednie pojecie o mechanice a co najwazniejsze nie masz swojego warsztatu daruj se samuraia :P bo to jest maszyna lekka i delikatna i wymaga baaaaaaaardzo dużo przeróbek i własnej inwencji twórczej, lepiej doloz cos i kup jeepa cherokee :) fajna zabawka osobiscie przesiadlem sie z samca i jestem zadowolony aczkolwiek samuraia też dobrze wspominam :)
_________________ BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0
Na wstępie, jako początkujący użytkownik tego forum(pierwszy post) przedstawię się, mam na imię Grzegorz i pochodzę z Siedlec. Z offroadem jestem związany już jakiś czas, zaczynałem od enduro a teraz bawię się na quadach na których jeżdżę już dobrych kilka lat i ogólnie ta forma spędzania wolnego czasu bardzo mi się podoba. Dlatego też, żeby sobie to urozmaicić zacząłem interesować się zakupem małej terenówki i póki co padło właśnie na Samuraja, głównie ze względu na stosunkowo niski wkład finansowy i ogólnie dobrą opinię o tych sprzętach.
Przeczytałem już trochę o Samcu jak to na niego mówicie ale oczywiście jako początkujący jestem stosunkowo ,,zielony,, w temacie, dlatego też chciałby zadać kilka pytań na które znalazłem tylko ogólnikowe informację, z góry przepraszam jeżeli takie tematy już były poruszane, ale widocznie ich nie znalazłem, byłbym też wdzięczny gdybyście odsyłali mnie to konkretnych wątków, a więc:
1. Czy interesować się wersją gaźnik czy wtrysk, jakie są wady i zalety poszczególnych wersji?
2. Czy jest jakaś szczególna, znacząca różnica pomiędzy wąskim mostem a szerokim i jak poznać który jest gdzie zamontowany?
3. Na co zwrócić baczną uwagę przy zakupie?
4. Czy przeznaczając kwotę do 7 tys zł można coś w marę kupić, poniżej wkleję kilka linków które znalazłem, będę wdzięczny za każdą uwagę, a może wie ktoś kto chce sprzedać coś dobrego w podobnej cenie?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-16, 14:22
grzesix81 napisał/a:
Witam forumowiczów,
1. Czy interesować się wersją gaźnik czy wtrysk, jakie są wady i zalety poszczególnych wersji?
2. Czy jest jakaś szczególna, znacząca różnica pomiędzy wąskim mostem a szerokim i jak poznać który jest gdzie zamontowany?
3. Na co zwrócić baczną uwagę przy zakupie?
4. Czy przeznaczając kwotę do 7 tys zł można coś w marę kupić, poniżej wkleję kilka linków które znalazłem, będę wdzięczny za każdą uwagę, a może wie ktoś kto chce sprzedać coś dobrego w podobnej cenie?
Z góry dziękuję za pomoc,
Cześć kolego,
ad.1. Gaźnikowiec (oryginał Aisan) ma jedną zaletę - gaźnik to część mechaniczna, jak masz w okolicy dobrego gaźnikowca, to w razie problemów szybko ci go ogarnie. Wada... zabijesz mnie - gaźnik, zbyt duża ilość podciśnień, wężyków powoduje, że czasami obroty skaczą i wielu domorosłych mechaników naciągnie cię na niepotrzebne koszty.
Wtryskowiec - prosty jak budowa cepa układ wtrysku paliwa, minimalna ilość czujników, jak umiesz posługiwać się multimetrem i znasz się trochę na elektryce, to z palcem w nosie dojdziesz do ładu i składu.
ad.2. wąski most występował w SJ410 i SJ413 (poznasz go po tym, że mocowania resorów są pod ramą). Szerokie mosty to Samurai - mocowania resorów lekko wychodzą poza szerokość ramy. Tutaj chodzi u wytrzymałość półosi, te w szerszych mostach są wytrzymalsze
ad3. zwracać uwagę powinieneś na wszelkie rodzaju wycieki oleju z napędów, skrzyni biegów, reduktora. Musisz autem się przejechać, z załączonym i rozłączonym napędem 4x4. Jak zacznie telepać autem, wyć z mostów czy reduktora, odpuść sobie stresu. Dochodzi jeszcze korozja nadwozia (szczególnie podłoga przy stopach kierowcy/ pasażera, progi, spód drzwi, podłoga). Unikaj zbyt zmotanych aut w niskiej cenie, to może oznaczać, że np. SPOA się nie sprawdziła, auto samo skręca, różne przełożenia w mostach, etc.
Powiem Ci tak, kup sobie jakąś serię, ale na lepszych oponach typu AT lub MT, Sami nawet ze standardowym wyposażeniem bardzo dobrze radzi sobie w terenie. Poczuj blues'a, pobaw się w błocie, potem podejmuj decyzję na temat "wyścigu zbrojeń".
Acha, zaopatrz się w manuala (ogólnodostępny w internecie lub drogą zakupu na aukcjach internetowych) oraz tutaj masz trochę ciekawych informacji n/t zamienników części: http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm
Nie bój się także używać opcji "szukaj" na forum ;) Powodzenia
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Dzięki za odpowiedź, a jest jakaś zależność jeżeli chodzi o rok produkcji a występowanie mostu szerokiego i wąskiego i czy można to określić na oko ze zdjęcia, np z tej aukcji?
co do opon, to jeszcze w temat się nie zagłębiałem jeżeli chodzi o modele i rozmiary ale tak jak w przypadku quadowania zdaje sobie sprawę że w jadąc w teren wydatek niezbędny...
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-16, 14:53
Ja tylko dodam, co już pisałem nie raz, że gdybym teraz kupował, to wąskich mostów i gaźnika w ogóle nie brał bym pod uwagę.
Co do opinii Wiśniowego, to imho to samo odnosi się do cherokee, może nawet w większym stopniu, bo o ile fabryczny samurai nawet na słabych gumach nieźle sobie radzi, to cherokee w serii w terenie nie istnieje, jest jeszcze bardziej delikatny i wymaga jeszcze większej ilości modyfikacji
Chociaż to fajna fura i może nawet pewnego dnia sam takiego nabędę, ale na pewno nie z myślą o terenie
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-16, 15:24
ten zielony, to już widać, że go ruda zjadać zaczęła.
Te dwa czerwone, to cabrio, ale z twardym dachem. Ładne, musisz pojechać i zobaczyć
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 15:37
manias79 napisał/a:
ten zielony, to już widać, że go ruda zjadać zaczęła.
A którego Samiego ruda nie zaczęła?
W ogóle, to tak moim zdaniem troszkę krótkowzroczne myślenie, że wszystkim radzi się kupno serii i modyfikację w teren. W końcu te zmodyfikowane już, co są na sprzedaż też ktoś musi kupić. Samuraiów już się dawno nie produkuje. Przecież jak wszyscy będą serie motać, to za chwilę nie zostanie nic tych seryjnych. Przecież nikt nie będzie przywracał zmoty do stanu fabrycznego...
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-16, 15:45
sokratesb napisał/a:
(...) Przecież nikt nie będzie przywracał zmoty do stanu fabrycznego...
Właśnie odkryłeś nową gałąź biznesu - przywracanie koszmarnych zmot do oryginału
Mam kumpla, co ma ostrą zmotę, startuje w rajdach, ale do tego ma jeszcze czysty oryginał w blasze, chyba nawet sj410, tak dla smaku
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 15:50
manias79 napisał/a:
sokratesb napisał/a:
(...) Przecież nikt nie będzie przywracał zmoty do stanu fabrycznego...
Właśnie odkryłeś nową gałąź biznesu - przywracanie koszmarnych zmot do oryginału
Mam kumpla, co ma ostrą zmotę, ale do tego ma jeszcze czysty oryginał w blasze, chyba nawet sj410, tak dla smaku
Ty się nie śmiej, czasem to się może okazać... Hmm, może nie dochodowe, ale na zero się wyjdzie. Posprzedaje się te zderzaki, opony itp.
A ile radości z uratowanego klasyka!
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 100 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-16, 15:52
Plus jest taki, że kupując serię robisz wszystko tak jak masz ochotę. Minus jest taki, że musisz na to poświęcić sporo czasu i sporo pieniędzy, zwłaszcza jeśli nie robisz sam ;)
grzesix81, ten ostatni zielony nawet niezły. Zainteresuj się.
_________________ Był i nie ma.
Ostatnio zmieniony przez jurczi 2013-10-16, 15:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum