Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 11:38
ZAKUP KONTROLOWANY
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-15, 21:48   

Podzielam zdanie Starscream'a. Samurai to nie osobówka którą po dwóch latach jeżdżenia pogonisz na otomoto. Zwykle jak już się zainwestowało w auto to potem nie sposób odzyskać włożonej kasy...
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-15, 23:09   

Nie patrzę pod kątem odzyskania, ale trochę głupio sprzedać poniżej 7k skoro w tej cenie są prawie same trupy ;)
_________________
Był i nie ma.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-15, 23:18   

No to nie sprzedawaj, albo podnieś cenę jak Ci się nie spieszy - w końcu znajdzie się ktoś kto będzie w stanie zapłacić tyle ile chcesz ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
wisniowy21 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 336
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2013-10-16, 12:43   

a ja Tobie proponuje jezeli nie jestes mechanikiem i masz srednie pojecie o mechanice a co najwazniejsze nie masz swojego warsztatu daruj se samuraia :P bo to jest maszyna lekka i delikatna i wymaga baaaaaaaardzo dużo przeróbek i własnej inwencji twórczej, lepiej doloz cos i kup jeepa cherokee :) fajna zabawka osobiscie przesiadlem sie z samca i jestem zadowolony aczkolwiek samuraia też dobrze wspominam :)
_________________
BYŁ :( 1,9 D przeszczep Poldolot
BYŁ: Jeep Cherokee xj 4.0

Jest : Samurai 1.4 Rover, Sprężyny itp.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 13:05   

Herezji nie głoś. Cherokee nie ma ramy, to nie jest prawdziwa terenówka.
Poza tym, jest wielki i dużo cięższy.
 
     
grzesix81 
świeżak


Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 13:44   

Witam forumowiczów,

Na wstępie, jako początkujący użytkownik tego forum(pierwszy post) przedstawię się, mam na imię Grzegorz i pochodzę z Siedlec. Z offroadem jestem związany już jakiś czas, zaczynałem od enduro a teraz bawię się na quadach na których jeżdżę już dobrych kilka lat i ogólnie ta forma spędzania wolnego czasu bardzo mi się podoba. Dlatego też, żeby sobie to urozmaicić zacząłem interesować się zakupem małej terenówki i póki co padło właśnie na Samuraja, głównie ze względu na stosunkowo niski wkład finansowy i ogólnie dobrą opinię o tych sprzętach.

Przeczytałem już trochę o Samcu jak to na niego mówicie ale oczywiście jako początkujący jestem stosunkowo ,,zielony,, w temacie, dlatego też chciałby zadać kilka pytań na które znalazłem tylko ogólnikowe informację, z góry przepraszam jeżeli takie tematy już były poruszane, ale widocznie ich nie znalazłem, byłbym też wdzięczny gdybyście odsyłali mnie to konkretnych wątków, a więc:

1. Czy interesować się wersją gaźnik czy wtrysk, jakie są wady i zalety poszczególnych wersji?

2. Czy jest jakaś szczególna, znacząca różnica pomiędzy wąskim mostem a szerokim i jak poznać który jest gdzie zamontowany?

3. Na co zwrócić baczną uwagę przy zakupie?

4. Czy przeznaczając kwotę do 7 tys zł można coś w marę kupić, poniżej wkleję kilka linków które znalazłem, będę wdzięczny za każdą uwagę, a może wie ktoś kto chce sprzedać coś dobrego w podobnej cenie?


http://otomoto.pl/suzuki-...-C30346040.html

http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C30827762.html

http://otomoto.pl/suzuki-...-C30828848.html

http://tablica.pl/oferta/...html#4fe3b2fdc1

http://tablica.pl/oferta/...html#5d1a3882bc



Z góry dziękuję za pomoc,
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-16, 13:45   

sokratesb napisał/a:
Cherokee nie ma ramy, to nie jest prawdziwa terenówka.

A Łada Niva też nie jest terenówką? :roll:
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-16, 14:22   

grzesix81 napisał/a:
Witam forumowiczów,


1. Czy interesować się wersją gaźnik czy wtrysk, jakie są wady i zalety poszczególnych wersji?

2. Czy jest jakaś szczególna, znacząca różnica pomiędzy wąskim mostem a szerokim i jak poznać który jest gdzie zamontowany?

3. Na co zwrócić baczną uwagę przy zakupie?

4. Czy przeznaczając kwotę do 7 tys zł można coś w marę kupić, poniżej wkleję kilka linków które znalazłem, będę wdzięczny za każdą uwagę, a może wie ktoś kto chce sprzedać coś dobrego w podobnej cenie?


Z góry dziękuję za pomoc,


Cześć kolego,

ad.1. Gaźnikowiec (oryginał Aisan) ma jedną zaletę - gaźnik to część mechaniczna, jak masz w okolicy dobrego gaźnikowca, to w razie problemów szybko ci go ogarnie. Wada... zabijesz mnie - gaźnik, zbyt duża ilość podciśnień, wężyków powoduje, że czasami obroty skaczą i wielu domorosłych mechaników naciągnie cię na niepotrzebne koszty.
Wtryskowiec - prosty jak budowa cepa układ wtrysku paliwa, minimalna ilość czujników, jak umiesz posługiwać się multimetrem i znasz się trochę na elektryce, to z palcem w nosie dojdziesz do ładu i składu.
ad.2. wąski most występował w SJ410 i SJ413 (poznasz go po tym, że mocowania resorów są pod ramą). Szerokie mosty to Samurai - mocowania resorów lekko wychodzą poza szerokość ramy. Tutaj chodzi u wytrzymałość półosi, te w szerszych mostach są wytrzymalsze
ad3. zwracać uwagę powinieneś na wszelkie rodzaju wycieki oleju z napędów, skrzyni biegów, reduktora. Musisz autem się przejechać, z załączonym i rozłączonym napędem 4x4. Jak zacznie telepać autem, wyć z mostów czy reduktora, odpuść sobie stresu. Dochodzi jeszcze korozja nadwozia (szczególnie podłoga przy stopach kierowcy/ pasażera, progi, spód drzwi, podłoga). Unikaj zbyt zmotanych aut w niskiej cenie, to może oznaczać, że np. SPOA się nie sprawdziła, auto samo skręca, różne przełożenia w mostach, etc.

Powiem Ci tak, kup sobie jakąś serię, ale na lepszych oponach typu AT lub MT, Sami nawet ze standardowym wyposażeniem bardzo dobrze radzi sobie w terenie. Poczuj blues'a, pobaw się w błocie, potem podejmuj decyzję na temat "wyścigu zbrojeń".

Acha, zaopatrz się w manuala (ogólnodostępny w internecie lub drogą zakupu na aukcjach internetowych) oraz tutaj masz trochę ciekawych informacji n/t zamienników części: http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm

Nie bój się także używać opcji "szukaj" na forum ;) Powodzenia
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 14:33   

kostuch napisał/a:
sokratesb napisał/a:
Cherokee nie ma ramy, to nie jest prawdziwa terenówka.

A Łada Niva też nie jest terenówką? :roll:


Jest, ale zdenerwowało mnie zniechęcanie do Samuraia i tak walnąłem. :mrgreen:
Łada Niva to taki radziecki SUV, czyli na normalne standardy terenówka. :)
 
     
grzesix81 
świeżak


Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 14:36   

Dzięki za odpowiedź, a jest jakaś zależność jeżeli chodzi o rok produkcji a występowanie mostu szerokiego i wąskiego i czy można to określić na oko ze zdjęcia, np z tej aukcji?

http://otomoto.pl/suzuki-...-C30828848.html


co do opon, to jeszcze w temat się nie zagłębiałem jeżeli chodzi o modele i rozmiary ale tak jak w przypadku quadowania zdaje sobie sprawę że w jadąc w teren wydatek niezbędny...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 14:40   

Napisałem w tym drugim temacie o latach produkcji.
Na tej aukcji i na oko i po roczniku można określić, że szeroki tam jest.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-16, 14:53   

Ja tylko dodam, co już pisałem nie raz, że gdybym teraz kupował, to wąskich mostów i gaźnika w ogóle nie brał bym pod uwagę.

Co do opinii Wiśniowego, to imho to samo odnosi się do cherokee, może nawet w większym stopniu, bo o ile fabryczny samurai nawet na słabych gumach nieźle sobie radzi, to cherokee w serii w terenie nie istnieje, jest jeszcze bardziej delikatny i wymaga jeszcze większej ilości modyfikacji :-P
Chociaż to fajna fura i może nawet pewnego dnia sam takiego nabędę, ale na pewno nie z myślą o terenie :mrgreen:
 
     
grzesix81 
świeżak


Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 15:16   

No właśnie chyba będę szukał na szerokim moście i wtrysku, zastanawiam się teraz tylko nad formą zabudowy, bo widzę że są różne, tzw. blaszak,

http://tablica.pl/oferta/...html#d1070358ae

i ten, nie wiem nawet jak to nazwać

http://otomoto.pl/suzuki-...-C30828848.html

http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C30922037.html

, a tak na marginesie, co myślicie o tych ofertach?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-16, 15:24   

ten zielony, to już widać, że go ruda zjadać zaczęła.
Te dwa czerwone, to cabrio, ale z twardym dachem. Ładne, musisz pojechać i zobaczyć
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 15:37   

manias79 napisał/a:
ten zielony, to już widać, że go ruda zjadać zaczęła.


A którego Samiego ruda nie zaczęła?
W ogóle, to tak moim zdaniem troszkę krótkowzroczne myślenie, że wszystkim radzi się kupno serii i modyfikację w teren. W końcu te zmodyfikowane już, co są na sprzedaż też ktoś musi kupić. Samuraiów już się dawno nie produkuje. Przecież jak wszyscy będą serie motać, to za chwilę nie zostanie nic tych seryjnych. Przecież nikt nie będzie przywracał zmoty do stanu fabrycznego...
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-10-16, 15:44   

Racja, trzeba chronic gatunki na wyginieciu !
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-10-16, 15:45   

sokratesb napisał/a:


(...) Przecież nikt nie będzie przywracał zmoty do stanu fabrycznego...


Właśnie odkryłeś nową gałąź biznesu - przywracanie koszmarnych zmot do oryginału :mrgreen:

Mam kumpla, co ma ostrą zmotę, startuje w rajdach, ale do tego ma jeszcze czysty oryginał w blasze, chyba nawet sj410, tak dla smaku
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
grzesix81 
świeżak


Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 15:50   

Użytkuje ktoś z Was takiego cabrio z twardym dachem, da się tym w deszcz jeździć, nie przecieka, bo na quadzie deszcz to jednak problem;) ?

znalazłem jeszcze coś takiego:

http://tablica.pl/oferta/...html#5d1a3882bc

, blaszak, tak sobie myślę że jak jest wybór to chyba ten, oczywiście pod kątem zabudowy jest najwygodniejszy.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-16, 15:50   

manias79 napisał/a:
sokratesb napisał/a:


(...) Przecież nikt nie będzie przywracał zmoty do stanu fabrycznego...


Właśnie odkryłeś nową gałąź biznesu - przywracanie koszmarnych zmot do oryginału :mrgreen:

Mam kumpla, co ma ostrą zmotę, ale do tego ma jeszcze czysty oryginał w blasze, chyba nawet sj410, tak dla smaku


Ty się nie śmiej, czasem to się może okazać... Hmm, może nie dochodowe, ale na zero się wyjdzie. Posprzedaje się te zderzaki, opony itp.
A ile radości z uratowanego klasyka!
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-16, 15:52   

Plus jest taki, że kupując serię robisz wszystko tak jak masz ochotę. Minus jest taki, że musisz na to poświęcić sporo czasu i sporo pieniędzy, zwłaszcza jeśli nie robisz sam ;)

grzesix81, ten ostatni zielony nawet niezły. Zainteresuj się.
_________________
Był i nie ma.
Ostatnio zmieniony przez jurczi 2013-10-16, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.