Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czy to może być wtryskiwacz benzyny?
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-10-14, 17:27   

Jak jechaliśmy na wakacje w 2 samochody, w tym jedne to był Nissan Pathfinder, to na postoju rozładował się aku. Komp się zresetował i wszystkie dolegliwości, których od roku serwis naprawić nie mógł, minęły. No tylko, że taki Nissan, to naszpikowany elektroniką, a taki Sami...
 
     
jurczi
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 100
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2013-10-16, 21:03   

A cewka? Coś kojarzę, że w moim samcu poprzedni właściciel wymieniał bo miał podobny problem.
_________________
Był i nie ma.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-10-16, 22:40   

miczo1 napisał/a:
Niestety kolejne wymiany nic nie dały, zasugerowano mi jeszcze wymiane czujnika halla, komputera i wtryskiwacza, mam nadzieje że pomoże bo jak nie to wstawiam go na złom


A tak z ciekawosci, czy w samim z wtryskiem jest powrot paliwa? W moim 1.3 z gaznikiem tez bardzo duzo palil gdy zatkał sie powrot i obroty wariowaly :)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-10-16, 22:46   

Jest
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-10-16, 23:04   

yenko napisał/a:
Jest


Czyli tez moze byc przytkany/zatkany :)
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2013-10-18, 21:13   

No k.... chyba światełko w tunelu :) komputer, czujnik halla i wtryskiwacz nie pomógł, ale okazało sie że w czujniku ciśnienia od kolektora ssącego urwała sie taka mała miedziana blaszka i niedomyka się jakis zaworek, jak to gówno odpieli i dali wężyk prosto do filtra to jak ręką odjął z tym że mu się obroty podniosły, tak że mam nadzieje że wymiana na inny załatwi sprawe.. i znacząco pomógł kolega Mazur przysyłając ciężarówkę części na podmiane z możliwością zwrotu :) musze do złomiarza przedzwonić że jednak go nie wstawiam :-D
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-18, 22:21   

miczo1 napisał/a:
okazało sie że w czujniku ciśnienia od kolektora ssącego urwała sie taka mała miedziana blaszka i niedomyka się jakis zaworek, jak to gówno odpieli i dali wężyk prosto do filtra to jak ręką odjął z tym że mu się obroty podniosły

:shock:
Pokaż foto.
MAP sensor nie ma żadnych blaszek...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-19, 10:11   

Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-19, 13:44   

Didymos napisał/a:
Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.

ISC to elektrozaworek (o wtrysku dyskutujemy).
Jakąś mątwą mi tu śmierdzi... :roll:
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-19, 18:29   

No tak, elektrozaworek, ale już parę razy spotkałem się z tym, że ktoś na to mówił czujnik albo, co lepsze, silniczek krokowy :mrgreen:
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2013-10-19, 19:36   

Didymos napisał/a:
Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.


Dokładnie to miałem na myśli :) jak ogarne wreszcie ten silnik to się chyba ochlam :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-10-19, 22:10   

miczo1 napisał/a:
Didymos napisał/a:
Może o zawór wolnych obrotów chodzi (ISC)?
Tam część ruchoma jest na cienkich sprężystych blaszkach i jak się go odepnie, to wolne obroty rosną.


Dokładnie to miałem na myśli :) jak ogarne wreszcie ten silnik to się chyba ochlam :)


Szczerze mówiąc nigdy nie zaglądałem do środka elektrozaworka (bo jest nierozbieralny).
I chyba nadal piszemy o dwóch różnych rzeczach...

Jakby nie było, omijanie regulacji wolnych obrotów to średni pomysł.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-10-19, 22:43   

Teoretycznie jest nierozbieralny, jak np. elektromagnes rozrusznika, praktyka jednak podpowiada, że da się go nie tylko rozebrać, ale nawet złożyć z powrotem :mrgreen:
Co oczywiście nie zmienia faktu, że pominięcie zaworu wolnych obrotów jest złym pomysłem i najpewniej przyczyni się do wzrostu spalania, trzeba go wymienić na sprawny.
Btw. sam chętnie taki przygarnę w ludzkiej cenie ;-)
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2013-11-12, 09:50   

Powracam z moim problemem, podmieniłem już wszystkie możliwe części czyli:
komputer
czujnik halla
wtryskiwacz
zawór wolnych obrotów
świece
kable
kopułke
czujnik temperatury silnika

i nadal jest kupa..

Zostały mi do wymiany kable podciśnieniowe, sonde lambda raczej wykluczam?

Powiedzcie gdzie moge takie kable zamówić i jakie mają mieć średnice etc..?

Może macie jeszcze jakieś pomysły?
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-30, 00:43   

Co do wezykow podcisnieniowych, to możesz ręcznie sprawdzić czy są szczelne. Jeden obwód to uchylenie przepustnicy przy rozruchu a drugi to sterowanie egr-em. Nadal masz problemy z zamkiem mocy? Spróbuj odpiacz wytrysku powrót paliwa i sprawdź różności tego powodu, jest to ważne w kwestii spalania, aby ciśnienie w tym przewozie nie zaburzalo pracy regulatora ciśnienia paliwa. Ja osobiście wymienil bym pompę paliwa. Kiedyś miałem podobne problemy i po wielu testach, rozmowach, dywagacjach doszedłem do tematu pompy paliwa ale założyłem wtedy gaz i olalem temat. Możesz wpiac wtyczkę na silniku od czujnika temp wody, wypali Ci błąd komp, ale u mnie ten zabieg powodował, że auto zaczynało jeździć normalnie. Tak czy siak obstawiam pompę, jednocześnie przy jej wymianie wymienionym też przewody paliwowe, aby cały układ zasilania benzyną był ganz neue :)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2014-01-30, 09:02   

Wiesz co nie udało mi się ustalić co jest przyczyną, tzn. nie ruszałem jeszcze węży podciśnieniowych, ale próbowałem odpiąć czujnik temperatury i wtedy było ok ale znowu obroty miał bardzo wysokie. A pompe założył poprzedni właściciel uniwersalną więc może to faktycznie dobry trop, czyli co trzeba by sprawdzić ciśnienie paliwa?

[ Dodano: 2014-01-30, 09:03 ]
Kurde źle Ci powiedziałem, auto odpalało i się nie zalewało jak odpiąłem któryś z wężyków od filtra powietrza...tylko wtedy obroty miał zajebiste na biegu jałowym..
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-30, 10:19   

Jeżeli odpiales ten gruby wężyk, co idzie od filtra potwierdza do solenoida (zaworek sterowany cewką), to będziesz miał wysokie obroty, bo to regulator biegu jalowego jest. Ten zaworek nawet kilkanascie razy na sekundę otwiera i zamyka się sterując prędkością silnika. Jak masz niegroźny powrót, albo za mała średnice węża na powrocie, to ciśnienie paliwa we wtrysku jest za wysokie i świruje wtrysk. W samurajach ludzie motają różne rzeczy, często bez podstawowej wiedzy o skutkach swoich poczynań i jak kupisz takie auto, to trzeba poprawiać po paprochach. Pompę można wstawić od czegoś innego, ale powinna być od mono wtrysku, bo multi często mają wyższe ciśnienie. Jeżeli masz manometr i jak się z nim wpiąć w zasilanie wtrysku, to próbuj. Ja też się z tym męczyłem kiedyś, sprawdzałem różne rzeczy (ciśnienia akurat nie), czujniki, sondy lambda, filtry i nic to nie dawało, ostatni bastion to właśnie pompa. Wtedy ustaliłem, że u dwóch czy trzech osób wymiana pompy, filtra paliwa, przewodów paliwowych rozwiązała problem. Pompa nie jest jakoś strasznie droga, a psują się. Możesz wymienić na nnową, a ta będziesz miał na zapas. Polecam oryginalna raczej. W innych samochodach czasami psuja sie wtryskiwacze, ale w samuraiach nie pamietam, zebym sie z tym spotkal. Ja wypialem czujnik temp i tak jezdzilem ale po jakims czasie i to juz nie pomagalo. Aha u mnie poprzedni wlasciciel odwrotnie podlaczyl weze do solenoidu od wolnych obrotow i mialem za wysokie obroty.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
gajowy 
rozgadany


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2014-01-30, 19:57   

Czy ten czujnik będzie pasował do Santany na wtrysku z 92r? http://allegro.pl/czujnik...3930316087.html
Z tego co piszą wygląda na to, że tak ale nie chcę kupić czegoś co mi się nie przyda.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2014-01-30, 21:18   

odnośnie wymiany pompy dodam że trochę głupły obroty i po dodaniu gazu auto dusiło choc pompa działała. Wymieniłem na nową uspokoiły się i obroty i znikneło duszenie się. ;)
 
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-31, 00:35   

Co do czujnika, to na poczatek proponuje sprawdzic, czy gwint ten sam. Jezeli tak, to elektrycznie trzeba by sprawdzic czy opornosci sie zgadzaja, ale raczej bedzie ok

A z pompami tak wlasnie bywa, czasami niby pracuja, ale kulawo i ciezko ja zdiagnozowac niestety
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.