Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:25
Silnik Suzuki Baleno 1,6 16v w SJ413
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
  Wysłany: 2010-03-19, 05:27   Silnik Suzuki Baleno 1,6 16v w SJ413

Witam:).Nie dawno stałem się posiadaczem silnika 1,6 16v z Suzuki Baleno.Niestety wiązka była obcięta przy wejściu do kabiny.Na szrocie wydłubałem komputer o oznaczeniu 6Q wraz z kawałkiem instalacji oraz wiązką silnika.Problem polega na tym że nie mam schematu tego sterownika aby podłączyć cewkę zapłonową,kontrolki na desce rozdzielczej oraz ominąć immobiliser.Drugi problem to przystawka do aparatu zapłonowego.Czy ktoś byłby w stanie mi pomóc??Z góry dziękuję za info:)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-03-30, 19:15   

heh a nie trza bylo szukać od swifta ...?? brak immo reszta taka sama jak balenao .. z elektryką to szukaj w manualu... instalka nie rozni sie zbytnio od samurajowskiej .. ale immo to only elektronik chyba .. a aparta to norma w tego rodzaju silnikach trzeba wymodzić przystawkę kontowa z przedłużeniem walka rozrządu bo tam sa krótkie w przeciwieństwie do vitarowskiego .. podobno da sie założyć kopułkę od mazdy co ma wyjcia z kopułki po katem 90 stopni ale i tak tam miejsca zbytnio nie ma....lot cala technika ..ah i problemos ze skrzynia rozrusznikiem lapami pod silnik itditd :)
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-03-30, 20:11   

Ano trafiła się okazja za niewielkie pieniądze to i zakupiłem w/w silniczek:)Co do aparatu to skontaktowałem się z Danielem(tym od strony o samurajach) i jak załatwię zębatki z wałka rozrządu i aparatu od vitary to zrobi mi przystawkę bez ingerencji w wałek balena:).Mażeta między silnik i skrzynię podobno taka sama jak do vitary,więc to też się obejdzie-łapy pod silnik zrobię we własnym zakresie;).Tylko z elektryką może być zabawa,ale da się radę;).Podobno w Łasku jest gość który tych silników wsadził w Samuraja kilkadziesiąt i ludzie sobie chwalą:),więc mam nadzieje że wkrótce wyruszę w teren z większą ilością koników;).Dzięki za odzew:):):)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-06-30, 08:56   

No i jak tam Liroy z tym silnikiem w końcu wymodziłeś? Ja wczoraj kupiłem całego swifta 1.6 16V na chodzie i zaczynam powoli zbierać info i graty do swapa.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
PPP 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 113
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2010-08-17, 22:57   

Co do tematu SWAPA a co powiecie o jakimś kręceniu w 1.3 jakiś szlif itd może ktoś przerabiał ???
_________________
Nie masz czasu ? kup samiego :P
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2012-07-01, 10:45   

trochę odgrzewam temat, ale nie da się po prostu przerobić ścianki grodziowej, żeby wszedł silnik razem z aparatem od baleno?
Mam okazję kupić Balenowskie 1,6 w dobrej cenie i właśnie się zastanawiam co i jak , żeby nie zrobić pomnika z auta na zbyt długo ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2012-07-01, 11:29   

grodź da się przerobić, zazwyczaj odbywa sie to boschem (w sensie ze szlifierką)

znajomy ma silniczek ze swifta i twierdzi, że nie ma miejsca na nagrzewnice co zimą jest co najmniej uciążliwe (+dziura w grodzi przez którą wieje i śmierdzi od silnika ale to da się załatać)

generalnie w/w znajomy kompletuje teraz silnik z vitary
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-07-01, 11:49   

chomik. napisał/a:
trochę odgrzewam temat, ale nie da się po prostu przerobić ścianki grodziowej, żeby wszedł silnik razem z aparatem od baleno?
Mam okazję kupić Balenowskie 1,6 w dobrej cenie i właśnie się zastanawiam co i jak , żeby nie zrobić pomnika z auta na zbyt długo ;-)

Bierz ten silnik, bo warto, gaźnikowe 1,3 wciąga nosem, sama przeróbka grodzi to nie problem.
Wywal schowek, a nagrzewnicę przenieś nad nogi pasażera, sam nad tym mocno myślę, chyba, że uda się zmota z przystawką kątową od vitary, wtedy zostawię kaloryfer na miejscu :roll:
Zerknij jeszcze tu - silnik w prawdzie trochę inny, ale jest fota przerobionej grodzi.
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2013-11-06, 21:23   

JA mam taki silnik słupek Baleno 16 16v osprzęt vitara komputer od vitary 1.6
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2013-11-06, 21:35   

silnik baleno 1,6 16v i vitara 1,6 16v to ten sam silnik różni się tylko osprzętem i miską
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2013-11-07, 22:19   

Didymos napisał/a:
chomik. napisał/a:
trochę odgrzewam temat, ale nie da się po prostu przerobić ścianki grodziowej, żeby wszedł silnik razem z aparatem od baleno?
Mam okazję kupić Balenowskie 1,6 w dobrej cenie i właśnie się zastanawiam co i jak , żeby nie zrobić pomnika z auta na zbyt długo ;-)

Bierz ten silnik, bo warto, gaźnikowe 1,3 wciąga nosem, sama przeróbka grodzi to nie problem.
Wywal schowek, a nagrzewnicę przenieś nad nogi pasażera, sam nad tym mocno myślę, chyba, że uda się zmota z przystawką kątową od vitary, wtedy zostawię kaloryfer na miejscu :roll:
Zerknij jeszcze tu - silnik w prawdzie trochę inny, ale jest fota przerobionej grodzi.


Przystawke katowa robi sie max 2 godziny, przedluzamy walek, prasujemy na niego kolo np od 1,3, z przystawki katowej od 1,3 i podkladki spod aparatu balerona spawamy jedna calosc, do tego aparat samuraja z zablokowanymi ciezarkami i jedziemy :mrgreen: , nie zapomniec tylko o wywierceniu w tulejce prasowanej do walka otworka smarujacego aparat. Jak bardzo bedzie trzeba to mam zdjecia gdzies
_________________
606468554
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-08, 08:50   

Jak znajdziesz foty, to wrzuć, zawsze ktoś może skorzystać ;-)
Ja temat przystawki odpuściłem i poszedłem inną drogą - dziura w grodzi i nagrzewnica przesunięta wgłąb kabiny.
Co ciekawe trybik z wałka rozrządu od samuraia nie wchodzi w przystawkę od vitary (taką akurat miałem do dyspozycji), chociaż koła odbiorcze w przystawce vitary i samuraia są identyczne.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-08, 09:27   

Na dużym formu pisali, że pasuje założyć kopułkę od Mazdy 323 GT. I delikatna modyfikacja grodzi bez przenoszenia nagrzewnicy.

_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-11-08, 10:21   

ten silnik z Baleno o którym pisałem wcześniej wrzuciliśmy do viertary mojego brata, a ja zabrałem od niego 1,6 8v, bo mi bardziej odpowiada charakterystyka. tu kilka zdjęć ze swapa, jaki zrobiliśmy kilka miesięcy temu (może to nie samurai, ale miejsca pod maską prawie tyle samo, więc jakiś tam pogląd jest)

swap viertary na baleno okazał się być bardziej problematyczny, niż się spodziewaliśmy
wyjęcie silnika to pikuś:



później zaczęły się schody
po pierwsze kolektor, po drugie miska olejowa i smok










przeróbka kanałów układu chłodzenia przy silniku, przeróbka grodzi, żeby zrobić miejsce pod aparat zapłonowy o termostat:





i jeszcze kilka innych przeróbek. Ilość kabli też poraża, nawet w stosunku do adalbertowego silnika z Jimny, nie mówiąc już o moim z vitary:



ale na koniec dnia:

http://www.youtube.com/wa...outu.be[/quote]


tu kilka fotek z produkcji kolektora 4-2-1 do tego silnika




[/quote]




teraz jest jeszcze dodatkowo owinięty bandażem żaroodpornym, więc wygląda ładniej, a przede wszystkim nie robi sauny pod maską.

Muszę przyznać, że powyżej 4000, rakieta :-D charakterystyka moim zdaniem do terenówki (a przynajmniej przeprawówki), średnia, ale do bulwara... ;) pewnie nie raz zaskoczy cfaniaczków na światłach :-P
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-08, 15:24   

Chomik,

Przerabialiście miskę żeby wsadzić czujnik położenia wału tak?
Nie widze dokładnie ale to nie jest silnik z rozdzielaczem? One chyba nie miały albo już się zamotałem w silnikach Baleno 1.6
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-11-08, 20:06   

miskę musiałem przerabiać bo trzeba było przykręcić odwrotnie, czyli tyłem do przodu, gdyż inaczej by się nie zmieściła obok mostu, a że tam jest czujnik położenia wału i inny rozstaw otworów, to taka drobna modyfikacja. Do tego trzeba było przedłużyś smoka i jest git. Działa jak należy.

a ten silnik jest na aparacie zapłonowym
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-08, 23:06   

chomik. napisał/a:
a że tam jest czujnik położenia wału i inny rozstaw otworów, to taka drobna modyfikacja.

Ciekawe. :roll:
U mnie miska z samuraia po jej odwróceniu idealnie trafiła na otwory w bloku baleno.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-11-09, 09:57   

ale tu pozostała miska balenowska, bo mój silnik z samuraia poszedł cały, a miski s virary 1,6 8v bym nie oddał, bo z całym silnikiem trafiła do Żółtasa, z resztą i tak nie było w niej miejsca na czujnik położenia wału, więc padło na przeróbkę oryginalnej miski.
Później się dowiedziałem (ale sam tego nie sprawdziłem, więc pewien na 100% nie jestem) , że pasuje miska od vitary 1,6 16v, wraz ze smokiem bo ma studnię z drugiej strony i czujnik w odpowiednim miejscu, ale jako, że już było przerobione i działało jak powinno, to tak zostało
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-09, 11:16   

Vitara 1,6 16v nie ma czujnika położenia wału, więc nie bardzo. Dopiero GV dostała czujnik wału, ale nie wiem jak tam miska wygląda..
Prędzej bym przymierzył miskę z nowszego jimniego - tam czujnik był a otwory powinny być jak w samuraiu (aczkolwiek nigdy nie miałem takiej miski w ręku).

A jeszcze jedno:
Co zrobiłeś z bagnetem? Jakoś nikt nie pisze o tym niuansie...
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-11-09, 18:18   

fakt, bagnet jest problemem.
jest teraz tak, że jak pokazuje minimum, to znaczy, że jest max. Miałem pokombinować z bagnetami od fiatów/alfy, bo tam często są one w postaci długiej sprężyny i pewnie by sięgał do studni, ale też nie byłby to pewnie najdokładnjejszy pomiar.
A jak u siebie to rozwiązałeś?
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.