Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Co bys zrobil jakbys zaczynal "motanie" od nowa?
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-11-09, 21:12   

pacmano - zainwestuj w LockRighta..... na pewno będziesz zadowolony....

Ja uczę się wszystkiego powolutku..... mam tą możliwość, że współpracuje z mechanikami i zawsze się mogę o coś podpytać.
Mam też tą możliwość, że jak coś mi się w aucie popsuje to mam auto zapasowe plus swój garaż jest wtedy czas na to aby sobie samemu coś rozkręcić zozbebeszyć auto na kilka dni.... podpytać znajomych...... poszukać w internecie i samemu sobie dłubać.

Wychodze też z założenia, że jak mam u mechanika zostawić powiedzmy 200 zł za robotę ..... to wolę za te 200 zł kupić sobie jakiś zestaw kluczy i nawet w dwa tygodnie rozkminiać usterkę..... czasu dużo upłynie ale klucze zostaną.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-12, 16:38   

Należy sobie jeszcze zadać pytanie Pacmano: czy Ty chcesz jeździć w terenie czy startować w zawodach bo to ma duże znaczenie na konfigurację samochodu. Tym co masz możesz się bawić wyśmienicie ale jak chcesz startować do walki i rywalizacji to kuuupa kasy Ci potrzebna.
Zastanów się co Ci najbardziej przeszkadza w swojej Suzuce i małymi krokami dąż do poprawienia fabryki w miejscu które uważasz że jest słabe. Może zaczniesz od wspomagania? rób sam, co nie wiesz to się tutaj dowiesz, koledzy podeślą zdjęcia, wytłumaczą i nie pozwolą zrobić głupoty jak będziesz na bieżąco relacjonował - dasz radę a każdy z chęcią będzie śledził Twój postęp - zobaczysz że to wcale nie gorsze od samej jazdy.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-12, 18:54   

No tak wyglada ze wspomaganie pojdzie na pierwszy ogien. Narazie opony 225 wiec jeszcze idzie ukrecic, trening dobry ... Ale najbardziej to jednak przeszkadzaja mi resory i to ze czesto siadam na mostach ;) Wiec marza mi sie sprezynki z przodu i jakas blokada, a potem kola i reduktor.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-12, 20:29   

jak siadasz na mostach to pomógł by Ci lockright, gruchę dźwignąć można tylko większym kołem ale to z kolei wiąże się z potrzebą zwolnienia albo reduktora albo przełożeniami mostów bo braknie mocy. Do fabrycznego 1.3 lepiej dać 5.12 bo moc będzie większa i na 2H też się uciągniesz z kolei jak planujesz 1.6 to lepszy wybór reduktor 4.16 bo na 2H pojedziesz wtedy szybciej.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-12, 20:42   

Narazie silnik zostanie, nie chce naraz za duzo jednak robic. W przyszlosci raczej zmienie na 1.6. A reduktor w porownaniu z mostami bedzie bardziej uniwersalny. I zawsze mozna go sprzedac ;) Wydawalo mi sie ze do fabrycznego to wlasnie reduktor lepiej bedzie robic.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-12, 21:38   

KRZYKKU napisał/a:
...gruchę dźwignąć można tylko większym kołem...

Albo zwolnicą. :mrgreen:
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-12, 21:43   

no, tak masz rację Borysku ale ile samców u nas na forum ma zwolnice... Krzyszaj iiiiii... chyba nikt inny się nie ujawnia :mrgreen:

pacmano napisał/a:
[ Dodano: 2013-11-12, 21:46 ]
Wydawalo mi sie ze do fabrycznego to wlasnie reduktor lepiej bedzie robic.


zależy na jakiej oponie przewidujesz śmigać, 31" przy 1.3 i 4.16 na 2H pod górki może być ciężko, przynajmniej mi było :-) ale ja w terenie górzystym mieszkam
5.12 zwalnia biegi szosowe o niecałe 40% a reduktor 4.16 zaledwie 11% więc demon mocy nie będzie
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-12, 22:33   

To jaki V-Max na czarnym ma sami z 5.125 i 31"? 90km/h?
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-12, 22:46   

No przy 1.3 trzeba tak czy siak sie liczyc z niedogodnosciami. Za to w przy 4x4 na 4.16 powinien sie sprytnie wspinac. Narazie celuje w 31 calowki.

[ Dodano: 2013-11-12, 22:52 ]
A silnik w koncu tez by wypadalo wsadzic ;) Bo przy mostach 5,125 tez bedzie bida.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-12, 23:16   

sokratesb napisał/a:
To jaki V-Max na czarnym ma sami z 5.125 i 31"? 90km/h?


Na 29'' 5,125 przy leciwym 1.3 lecialem 100 km/h (GPS). Komfort żaden :)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-13, 00:53   

Trudno powiedzieć ile dokładnie, licznik wskazywał wprawdzie bodajże 110 przy jakichś 4-5 tyś rpm czy ale wiadomo że tą wartość trzeba skorygować o zwolnienie przełożeń oraz o zwiększenie rozmiaru koła względem wskazań licznika, z tego co pamiętam wychodziło że licznik zawyża o jakieś 16%. Kilka dni temu zamontowałem metromierz i dopiero teraz wskazania prędkości będą realne. Nie miałem jednak póki co okazji się gdzieś na trasie bujnąć bo czasu nie mam :-) jak ktoś chce koniecznie wiedzieć jako to lata to się przypomnieć proszę przed weekendem to oblukam i napiszę.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-11-13, 18:56   

Mam w mostach 5,125 silnik 1,3 gaźnik poloneza, reduktor oryginalny i przy oponach 235/75/15 Fedima Yokochama licznik przekłamywał mi o 20 % .... sprawdzane z GPSem przy 100 km/licznikowych GPS pokazywał 80km/h .... prędkość max jaką osiągnąłem na tym zestawie to 116 km/h licznikowo czyli około 96 - 98 km/h....

Po podmianie opon na szumexy 31" jest rochę lepiej nie sprawdzałem na GPSie ale szacuje, że teraz prędkośc max w moim przypadku to coś około 100 - 102 km/h.

Większe koła teoreycznie powinno się jechac trochę szybciej ale z drugiej strony znowy wieksze opory toczenia tak więc moze wychodzić na zero.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-13, 19:20   

Dlatego musisz wstawić mocniejszy silnik! :lol:
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2013-11-13, 20:13   

Dlatego będe wstawiał coś mocniejszego najprawdopodobniej coś od Balerona :-)
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.