Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mody Silnka
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-11, 22:06   Mody Silnka

http://suzuki.run4x4fun.com/camshaft.htm jak na razie takie coś wpadło mi w ręce
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-11, 23:13   

http://zukiengines.com/
http://www.lowrangeoffroa...pgrade.html?p=2

ale i tak najrozsądniejszym modem tego silnika jest jego zmiana na inny :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-12, 20:26   

slavok napisał/a:
http://zukiengines.com/
http://www.lowrangeoffroa...pgrade.html?p=2

ale i tak najrozsądniejszym modem tego silnika jest jego zmiana na inny :mrgreen:

pewnie i tak
niech każdy tu cosik wrzuci :)
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-12, 20:48   

http://www.pulleyboys.com...p?productid=207
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-12, 22:36   

Antoni_Samurai napisał/a:
...niech każdy tu cosik wrzuci :)


Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć...
Jeśli chcesz podnieść moment i mieć auto bardziej przeprawowe to na tej stronie jest wszystko jak podnieść moment w seryjnym 1.3 :-)
klik
Natomiast jak chcesz popsuć samca i zrobić z niego pseudo rajdówkę to wszystko o zwiększeniu mocy seryjnego 1.3 masz tutaj
znowu klik
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-16, 20:41   

do rajdów mam subaru :)
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-16, 21:22   

ja się bawiłem w kręcenie malucha x lat temu. Doszedłem do sytuacji kiedy maluch zamykał mi liftingowski licznik :mrgreen: palił przy tym 10-11l
Byłem w niebo wzięty do póki nie spotkałem gościa który wszczepił mu CC900 i czar prysł ;-)
Podobnie jest z G13. Tyle moje zdanie
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-17, 16:30   

chyba się liczy jako mod http://www.gbcarparts.com...aiAlloyRadiator
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-17, 22:46   

Antoni_Samurai napisał/a:
do rajdów mam subaru :)


swego czasu korzystałem z wskazówek tego Pana klik
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-11-20, 19:43   

osgood napisał/a:
Antoni_Samurai napisał/a:
do rajdów mam subaru :)


swego czasu korzystałem z wskazówek tego Pana klik

i co dały?

[ Dodano: 2013-11-20, 19:48 ]
w tym temacie nie chodziło mi żebyście wyrażali swoje opinie czy to głupie czy fajne ale wrzucili jeśli macie ochotę jakieś mody tego silnika a po co i do czego to każdy z was sam może zdecydować
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-20, 22:33   

Antoni_Samurai napisał/a:
osgood napisał/a:
Antoni_Samurai napisał/a:
do rajdów mam subaru :)


swego czasu korzystałem z wskazówek tego Pana klik

i co dały?

[ Dodano: 2013-11-20, 19:48 ]

w tym temacie nie chodziło mi żebyście wyrażali swoje opinie czy to głupie czy fajne ale wrzucili jeśli macie ochotę jakieś mody tego silnika a po co i do czego to każdy z was sam może zdecydować

tyczyły się zupełnie innego silnika :) skończyło się na rozwierceniu silnika i uturbienia co w rezultacie dało ponad 150 koni z silniczka 1.2 seryjnie dysponującym 60 :) ale faktem jest, że skorzystałem z kilku wskazówek np. FMU :) tyle, że jak już to kiedyś pisałem, 1.3 samuraia jest tak trwały jakby był zrobiony z bibuły :) więc ja osobiście nie odważyłbym się go usprawniać w żaden sposób, chyba że drugi czeka a ten poświęcisz na eksperymenty :)
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-01-12, 22:37   

Mam taki pomysl tylko nie wiem, czy cos warty i prosze o uwagi.

W moim samuraiu jest silnik F8Q (Renault diesel bez turbo)legitymujacy sie 64 KM. Niby standard jaka na samiuraia ale auto nie chce jechac.

Renault zrobilo kiedys silnik F8QT czyli z turbina. Blok jest prawie identyczny ale wyjscie na skrzynie jest juz inne i potrzebna by byla flansza i to dorabiana na zamowienie bo to nie 1.6 VW \ :(

Moj pomysl to zostawienie bloku F8Q, wymiana wszystkich bebechow (typu tloki, glowica, doloty itp) z F8QT i cieszenie sie 90 KM bez zbednych kombinacji z mocowaniem silnika, flanszami itd.

Jest ktos w stanie wypowiedziec sie w tym temacie?
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-12, 23:06   

Coś tam pamiętam, że mówione było, że nie opłaca się dokładać turba do nieuturbionego silnika, bo trzeba odprężać, czy coś tam. Z kolei ktoś inny mówi, że bez odprężania też daje radę.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-12, 23:10   

Roboty duuuużo więcej niż dociąć flansze i ewentualnie przerobić mocowania :-)
Za to może warto btło by się zainteresować samą głowicą z osprzętem i odprężyć go grubszą uszczelką pod głowicą?
Taki czysto teoretyczny pomysł bez zagłębiania się w szczegóły konstrukcyjne
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-12, 23:46   

Z góry piszę, że nie jestem "mistrzem" turbo, uturbiania itd, ale mocno temat zgłebiam.
Nie odważyłbym się bez przeliczeń, zastosować "na oko" do odprężenia silnika po prostu drugiej uszczelki.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-13, 00:03   

nikt nie piszę, żeby zrobić to na hurra!
Wiem natomiast, że hondziarze przy soft turbo takim czymś się ratowali więc jest to możliwe, kwwestia dalszego przemyślenia i przeliczenia.

Ale i tak najekonomiczniej i najpewniej wyjdzie zrobić kompletny SWAP
 
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-01-13, 10:51   

Poczekajcie.

Po co odprezanie, skoro cala gora silnika, tloki itp. idzie z silnika turbo? Tam jest chyba wszystko tak dobrane, ze nie trzeba odprezac? Slupek silnika wyglada na moje oko identycznie w motorze z turbo i bez. Nawet miska olejowa jest ta sama (z tego co wypatrzylem na rysunkach z manuala mojego auta i carismy z F8Qt).

A jesli temat nie ma sensu to wtedy chyba lepiej od razu silnik z VW brac? Z tego co wiem to tu szlak juz jest przetarty.

Nie mam jak tego sprawdzic, a nie stac mnie zeby kupic silnik z osprzetem za 1700 PLN a potem stwierdzic, ze to niewykonalne.

Inna rzecza, ktora mnie zastanawia to brak miejsca pod maska. Juz teraz jest tam bardzo ciasno i nie wiem gdzie pomiescilaby sie reszta gratow. Ale to chyba problem drugorzedny...
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-13, 10:57   

Na pewno w silniku uturbionej i bez turbo, będzie różnica w sprężaniu.
Zewnątrz niewidoczne, ale pomiar na 100% pokaże różnice.

[ Dodano: 2014-01-13, 10:59 ]
Hałas, wiem że nie poleciłbyś komuś zastosować ot tak dwóch uszczelek pod głowicę, ale ważne jest, aby dokładnie wiedzieć jak odprężyć silnik, pod dane turbo, zakładane ciśnienie jakie się chce osiagnać, przy jakich obrotach i jeszcze mnóstwo innych rzeczy wskazuje jaka powinna być przekładka, aby odprężenie było takie jak należy.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-13, 11:10   

Wskazuje tylko, że odprężyć da się nie tylko niższymi tłokami, czy krótszymi korbowodami.

W/g mnie przekładka wszystkich gratów zostawiając sam blok jest bez sensu.
Najprostsza droga to ewentualne dorobienie łap/flanszy (opieram się tylko na relacji @blind.one'a)
Cytat:
Blok jest prawie identyczny ale wyjscie na skrzynie jest juz inne i potrzebna by byla flansza i to dorabiana na zamowienie bo to nie 1.6 VW \ :(

Roboty nieporównywalnie więcej.
Jakimś kompromisem była by wymiana samej góry ale oczywiście ja tylko rzucam pomysłem, zdoktoryzowanie się w temacie zostawiam zainteresowanemu :-)
 
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-13, 11:34   

prawda jest taka że jak chcemy dużo mocy na turbinie wyciągnąć to trzeba zakuć silnik bo elementy nie wytrzymają z tego co wiem to optymalnym ciśnieniem jest chyba 0.2bar ale w każdym aucie może być inne
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.