Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Co zrobić z reduktorem?
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 17:24   Co zrobić z reduktorem?

Witam wszystkich, długo mnie nie było ;)
Kupiłem ze 3 lata temu Samiego 1.3 na wtrysku, jeździ na 29" Simexach i lovellsach medium, bez obciażenia. Początkowo miał służyć do gospodarstwa cele przejażdżki w pole, obejrzenia upraw etc. Ale jak już jest, to zaczął byś wykorzystywany do duuużo cięższych rzeczy. Zaraz po kupnie był zrobiony serwis reduktora, wymiana łożysk, oleju etc. Sami wozi na przyczepce ~700kg nawozów, sciąga czasem troche drzewa z lasu i takie tam różne, wiejskie rzeczy. W remonty wsadziłem już tyle, że nie chcę myśleć o sprzedawaniu go (włożyłem dobrych kilka tysięcy, a sprzedam go taniej, niż kupiłem). Wymieniony jest silnik, wszystkie wały napędowe, cały układ hamulcowy, zawieszenie i kilka mniejszych rzeczy. Wczoraj ROZLECIAŁ się reduktor. No i boję się, że jak wypakuję tysiaka na drugi, to zaraz znów mi się rozleci. Czy wkładał ktoś może inny reduktor, z innego auta? Dużo będzie mordęgi i czy będzie to sensowne? Bo Calamini za 3 tysiace to też mi się nie opłaca wkładać. Żałuję teraz też, że założyłem oryginalne wały, bo też pewnie mi się zaraz porozpadają :/
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-25, 17:29   

Reduktor 4.16 na pewno odciąży układ napędowy. Będziesz mógł delikatniej ruszać itd.
Zastanów się na tym.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-11-25, 17:31   

Jak chcesz 4.16 to licz z wydatkiem okolo 2k. Z innego auta to wkladaja z Gaza, ale tutaj trzeba poszukac jaki dokladnie. Mozesz rowniez zmienic przelozenia w mostach na vitarowe 5.125 i wtedy tez odciazasz reduktor.

[ Dodano: 2013-11-25, 17:32 ]
A tysiaka to za zwykly 1.3 chcesz dac ...? To moze sprzedam ci moj :P
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-25, 17:40   

może c-360 ;) ?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2013-11-25, 18:06   

kombinujecie, po prostu od 1.0 - mocniejszy bedzie, typu plag and play tylko zeby pasowaly to twoich flansz
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-11-25, 18:41   

Flansze można przełożyć.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-25, 19:56   Re: Co zrobić z reduktorem?

HattoriHonza napisał/a:
Witam wszystkich, długo mnie nie było ;)
Kupiłem ze 3 lata temu Samiego 1.3 na wtrysku, jeździ na 29" Simexach i lovellsach medium, bez obciażenia. Początkowo miał służyć do gospodarstwa cele przejażdżki w pole, obejrzenia upraw etc. Ale jak już jest, to zaczął byś wykorzystywany do duuużo cięższych rzeczy. Zaraz po kupnie był zrobiony serwis reduktora, wymiana łożysk, oleju etc. Sami wozi na przyczepce ~700kg nawozów, sciąga czasem troche drzewa z lasu i takie tam różne, wiejskie rzeczy. W remonty wsadziłem już tyle, że nie chcę myśleć o sprzedawaniu go (włożyłem dobrych kilka tysięcy, a sprzedam go taniej, niż kupiłem). Wymieniony jest silnik, wszystkie wały napędowe, cały układ hamulcowy, zawieszenie i kilka mniejszych rzeczy. Wczoraj ROZLECIAŁ się reduktor. No i boję się, że jak wypakuję tysiaka na drugi, to zaraz znów mi się rozleci. Czy wkładał ktoś może inny reduktor, z innego auta? Dużo będzie mordęgi i czy będzie to sensowne? Bo Calamini za 3 tysiace to też mi się nie opłaca wkładać. Żałuję teraz też, że założyłem oryginalne wały, bo też pewnie mi się zaraz porozpadają :/


Jak się rozleciał? co to znaczy? pokaż zdjęcie, ew. opisz.

reduktor od 1.3 można za 400zł wyrwać...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 20:01   

A ten od 1.0 nie jest delikatniejszy? Nie wiem jeszcze ile chce dać, na allegro kosmiczne pieniądze kosztuje reduktor do Samuraja :/
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-25, 20:03   

Nie. Robią na podstawie 1.0 robią 4.16 i daje radę. Poza tym, reduktor z 1.3 też nie jest słaby. W Samuraiu spokojnie daje radę. Pewnie był zużyty.

[ Dodano: 2013-11-25, 20:04 ]
Cena za reduktory do Samiego to chyba nie są aż takie kosmiczne kwoty jak do innych prawdziwych terenówek. Ale w sumie to co ja tam wiem.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 20:21   

No nie wiem - jak do Land Cruisera czy Patrola można kupić za 800, a do Samiego na allegro 700-1100zł?
Reduktor z 1.0 pasuje p&p?
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-25, 20:30   

Pisałem kilka postów wyżej, że reduktor od 1.3 wart jest 400zł a to że ktoś tam sobie wystawia za 1000zł, cóż.
Nie mam pojęcia co Ty robiłeś, że Ci się reduktor który był po remoncie rozleciał te reduktory jeżdżą w samochodach co mają po 140 koni się nie rozlatują.
Zapytałem jak się rozleciał? w środku go zmieliło czy pękła obudowa?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 20:42   

Muszę go wyjąć, to się okaże. Na pozycji N straszne dźwięki wydaje, a na wszystkich innych strasznie głośno strzela jak ruszam albo ktoś mnie holuje. Najpierw robił to tylko na 4L. Potem pojechałem ze starszym w pole, przejechałem się szybciej w pogoni za 2 dzikami, zatrzymałem auto żeby popatrzeć na rzepak, wsiadłem z powrotem i auto nie chciało ruszyć, zamiast tego na 2H i na 4H jest TRYTYTYTYTYTYTY, szarpanie samochodem. Wały napędowe są wymienione niedawno na takie bez luzów z nowymi krzyżakami. Nie było mnie w domu przez ~3 miesiące ponad, więc nie wiem, co ojciec robił. Mówił,że przywiózł kilka przyczepek dębiny na opał i ściągnął kilka drzew po polu ;p Dźwięki wydaje albo reduktor, albo skrzynia, ale ja obstawiam reduktor, bo w zależności od pozycji strzelał i zachowywał się troszkę inaczej.

[ Dodano: 2013-11-25, 20:44 ]
Reduktor wył od jakiegoś czasu mimo, że olej był, a pod autem stojącym w garażu nie ma żadnego wycieku :/ Po serwisie chodziłcichutko kilka miesięcy, potem zaczął wyć, wymieniłem olej, nic to nie dało no i skończyło się powyższym.
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-25, 20:56   

To ktoś albo spitolił remont albo jeździcie na 4h po asfalcie albo rzeczywiście ciągniecie samruaiem po kilka ton drewna.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-25, 21:01   

Może łożyska poleciały, jak był wsadzone jakieś chińskie to mogły się już ulec biodegradacji.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-25, 21:32   

Generalnie tak jak Slavok mówi, jest to wytrzymała konstrukcja, a po remoncie to już w ogóle powinno być miodzio. Nie ma co szukać zamienników, tylko dobrego oryginału. ;) Dogadaj się ze Sławkiem, może Ci ogarnie ten redu. :-P
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-11-25, 21:32   

Cholera wie:/ Nie no max 700kg na przyczepce bywało. 4h nigdy po asfalcie nie było jeżdżone. Jak pogoda jutro pozwoli, to rozkręcę i zobaczę, jaki tam w środku szajs sięzrobił :/
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-25, 21:33   

To zrób foty od razu, profesjonaliści (głównie Slavok pewnie) wycenią Ci straty. ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-25, 21:39   

Gdybanie... dokąd nie wydłubiesz do i nie rozbierzesz to nie ocenisz czy warto remontować czy nie. Reduktory Samurai-owe są pancerne do tego silnika jeśli jest prawidłowo złożony i serwisowany.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
HattoriHonza 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 98
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-17, 11:13   

Więc tak. Nie było mnie jakiś czas w domu, to ojciec Samuraja odstawił do naszego mechanika (robimy u niego kilka aut, sam ma fiksację na punkcie offroadu, w porządku koleś). Rozłożył reduktor i okazało się, że wszystkie wianki są rozpieprzone. Olej był na właściwym poziomie, nic się nie zatarło - po prostu się ROZLECIAŁY wszystkie tryby. I teraz pytanie - co z tym fantem zrobić?:D Bo sprzedać auta nie sprzedam, za dużo w niego włożyłem, żeby się go teraz pozbywać i kupować co innego;p Ile kasy musiałbym wyłożyć na coś mocniejszego/wolniejszego? Chyba, że włożę reduktor z 1.3 i będę wierzył, że ojciec nie pojedzie nim orać pola.
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-12-17, 12:43   

2 tys na 4.16 musisz wydac, uzywany 1.3 kupisz za 400 jak pisal Slavok, za 1.0 krzycza sobie od 700 w gore.
Decyzja nalezy do Ciebie, w zaleznosci jaki emasz potrzeby.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.