Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Praca pompy paliwowej
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 20:01   Praca pompy paliwowej

Czesc,
od jakiegos czasu zauwazylem ze w samcu pompa paliwowa pracuje caly czas, z tego co tam wyczytalem w internetach, niektorzy twierdza ze powinna pracowac jedynie przy odpalaniu auta, a niektorzy mowia ze powinna pracowac ciagle, jak to w koncu z tym jest?
I pytanie numer dwa, http://allegro.pl/pompa-p...3666750155.html czy tego typu pompa podejdzie pod wtrysk 1.3 90"?
Dzieki
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-11-26, 20:02   

No mi się wydaje, że jeżeli nie pracowałaby ciągle, to samochód by zgasł, nie?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-26, 20:16   

Pompa pracuje po wlaczeniu zaplonu, po uzyskaniu porzadanego cisnienia sie wylancza by znow sie wlaczyc przy uruchomieniu silnika, pompa wytwarza cisnienie potrzebne wtryskiwaczowi dlatego zwykla popa membranowa nie nadawala by sie do wtryskowca, krotko mowiac ten typ z linku si enadaje, trzeba by tylko porownac cisnienia z manualem ;]

Wyglada na identyczna jaka siedzi w moim baku ;]
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-11-26, 20:46   

http://pompypaliwa.home.p...111-GCA-335/241
Ta sama pompa a zawsze pare pln-ow w kieszonce zostaje :)
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 22:36   

Ani w 90"-94" serwisowce pod "Fuel system" / "Service Data", ani w user manualu nie znalazlem zadnej informacji nt cisnienia pompy paliwowej. Podejdzie ta 3 bary ktora na allegro pokazalem?
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-26, 22:40   

a bo to jakiś suplement chyba trzeba mieć, coś mi tak się o uszy obiło, że Kostinho zachwalał że wyśmienity jest do wtryskowca :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 22:42   

Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-26, 22:44   

Tutaj Kostuch pomoze, kiedys podawal jakie cisnienie musi dawac pompa zeby strysk dzialal poprawnie.
W serwisowce tego nieznajdziesz, tu trzeba prawdziwego manuala :mrgreen:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-26, 22:46   

kakash napisał/a:
Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...


Uuu Panie to przepraszam, zwracam honor (mam nadzieję, że tylko honor biorąc pod uwagę moje kolacyjne menu). Chciałem pomóc poszukać, ale na aero to do jutra mi tego nie ściągnie... :(
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 22:49   

SamNaSamZSam napisał/a:
kakash napisał/a:
Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...


Uuu Panie to przepraszam, zwracam honor (mam nadzieję, że tylko honor biorąc pod uwagę moje kolacyjne menu). Chciałem pomóc poszukać, ale na aero to do jutra mi tego nie ściągnie... :(

Tak czy siak, licza sie checi :D

Lexx napisał/a:
Tutaj Kostuch pomoze, kiedys podawal jakie cisnienie musi dawac pompa zeby strysk dzialal poprawnie.
W serwisowce tego nieznajdziesz, tu trzeba prawdziwego manuala :mrgreen:

Poszla PMka, dzieki!
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-26, 22:50   

jakos mi ten link umknal :-/ tak czysiak juz kiedys o cosnieniu byla tu mowa.

[ Dodano: 2013-11-26, 21:58 ]


To znalazlem w manualau odnosnie cisnienia.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:06   

@Lexx, normalnie sokole oko, tam bym nie szukal nawet :D
Czyli - 2,8 bara na przekreconym kluczyku, 1,7-2,1 bara na zapalonym silniku, to pytanie brzmi czy taka 3 barowa to nie jest za duzo?
No i druga sprawa, co moze byc przyczyna tego ze pompa paliwowa nie przestaje pracowac po odpaleniu silnika (tak czy siak musze ja wymienic, bo moja juz strasznie wyje).
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-26, 23:12   

Nie, w ukladzie jest tez samoregulator cisnienia ;]

[ Dodano: 2013-11-26, 22:13 ]
Jest o nim w sekcji 4A-9 tegoz manuala
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:25   

Czekaj, czekaj, 4A-9 mowi o pompie paliwa w baku, podczas kiedy moja jest przy ramie z prawej strony na wysokosci pasazera... ?
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-26, 23:31   

Masz coś pomotane, tam powinien być filtr paliwa, a pompa w baku.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:32   

Mhmm, to by tez moglo tlumaczyc fakt dlaczego pompa pracuje caly czas zamiast sie wylaczyc po odpaleniu. Najpewniej poprzedni wlasciciel zmienil bak w aucie, na taki ktory ma tylko jeden otwor...
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-26, 23:38   

Yyyy, ale pompa ma pracować cały czas, skąd by inaczej wzięło się paliwo w silniku 8-)
Prawidłowo jest tak:
- włączasz zapłon i pompa uruchamia się na jakieś 3 s, jeśli w tym czasie nie uruchomisz silnika, pompa się wyłączy,
- włączasz rozrusznik i pompa też startuje, jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-11-26, 23:44   

Didymos napisał/a:
jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.

Dokładniej, to:
Pompa będzie działała tak długo, jak komputer będzie dostawał sygnał z czujnika w aparacie zapłonowym.
Można np wziąć śrubokręt i na włączonym zapłonie pomerdać nim koło czujnika - pompa powinna się wtedy włączyć.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:50   

Didymos napisał/a:
Yyyy, ale pompa ma pracować cały czas, skąd by inaczej wzięło się paliwo w silniku 8-)
Prawidłowo jest tak:
- włączasz zapłon i pompa uruchamia się na jakieś 3 s, jeśli w tym czasie nie uruchomisz silnika, pompa się wyłączy,
- włączasz rozrusznik i pompa też startuje, jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.

Zle przeczytalem pierwszy post Lexxa, jednak robota moze odmozdzyc czlowieka :mrgreen:
W takim razie musze rano poszukac gdzie jest sprytnie ukryty filtr paliwa w moim samcu, a nastepnie wymienic pompke na ta 3 barowa z allegro.
Wielkie dzieki chlopaki za pomoc!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.