Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 20:01 Praca pompy paliwowej
Czesc,
od jakiegos czasu zauwazylem ze w samcu pompa paliwowa pracuje caly czas, z tego co tam wyczytalem w internetach, niektorzy twierdza ze powinna pracowac jedynie przy odpalaniu auta, a niektorzy mowia ze powinna pracowac ciagle, jak to w koncu z tym jest?
I pytanie numer dwa, http://allegro.pl/pompa-p...3666750155.html czy tego typu pompa podejdzie pod wtrysk 1.3 90"?
Dzieki
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-26, 20:16
Pompa pracuje po wlaczeniu zaplonu, po uzyskaniu porzadanego cisnienia sie wylancza by znow sie wlaczyc przy uruchomieniu silnika, pompa wytwarza cisnienie potrzebne wtryskiwaczowi dlatego zwykla popa membranowa nie nadawala by sie do wtryskowca, krotko mowiac ten typ z linku si enadaje, trzeba by tylko porownac cisnienia z manualem ;]
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 22:36
Ani w 90"-94" serwisowce pod "Fuel system" / "Service Data", ani w user manualu nie znalazlem zadnej informacji nt cisnienia pompy paliwowej. Podejdzie ta 3 bary ktora na allegro pokazalem?
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 22:42
Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-11-26, 22:44
Tutaj Kostuch pomoze, kiedys podawal jakie cisnienie musi dawac pompa zeby strysk dzialal poprawnie.
W serwisowce tego nieznajdziesz, tu trzeba prawdziwego manuala
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-26, 22:46
kakash napisał/a:
Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...
Uuu Panie to przepraszam, zwracam honor (mam nadzieję, że tylko honor biorąc pod uwagę moje kolacyjne menu). Chciałem pomóc poszukać, ale na aero to do jutra mi tego nie ściągnie... :(
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 22:49
SamNaSamZSam napisał/a:
kakash napisał/a:
Mam suplement, o nim pisalem powyzej, jest do pobrania tutaj -> http://www.suzuki4x4.net/manual/ - "1990-1994 Samurai Supplymentary Service Manual", ale jakos nic nie widze nt. cisnienia pompy paliwowej...
Uuu Panie to przepraszam, zwracam honor (mam nadzieję, że tylko honor biorąc pod uwagę moje kolacyjne menu). Chciałem pomóc poszukać, ale na aero to do jutra mi tego nie ściągnie... :(
Tak czy siak, licza sie checi :D
Lexx napisał/a:
Tutaj Kostuch pomoze, kiedys podawal jakie cisnienie musi dawac pompa zeby strysk dzialal poprawnie.
W serwisowce tego nieznajdziesz, tu trzeba prawdziwego manuala
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:06
@Lexx, normalnie sokole oko, tam bym nie szukal nawet :D
Czyli - 2,8 bara na przekreconym kluczyku, 1,7-2,1 bara na zapalonym silniku, to pytanie brzmi czy taka 3 barowa to nie jest za duzo?
No i druga sprawa, co moze byc przyczyna tego ze pompa paliwowa nie przestaje pracowac po odpaleniu silnika (tak czy siak musze ja wymienic, bo moja juz strasznie wyje).
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:32
Mhmm, to by tez moglo tlumaczyc fakt dlaczego pompa pracuje caly czas zamiast sie wylaczyc po odpaleniu. Najpewniej poprzedni wlasciciel zmienil bak w aucie, na taki ktory ma tylko jeden otwor...
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-26, 23:38
Yyyy, ale pompa ma pracować cały czas, skąd by inaczej wzięło się paliwo w silniku
Prawidłowo jest tak:
- włączasz zapłon i pompa uruchamia się na jakieś 3 s, jeśli w tym czasie nie uruchomisz silnika, pompa się wyłączy,
- włączasz rozrusznik i pompa też startuje, jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.
jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.
Dokładniej, to:
Pompa będzie działała tak długo, jak komputer będzie dostawał sygnał z czujnika w aparacie zapłonowym.
Można np wziąć śrubokręt i na włączonym zapłonie pomerdać nim koło czujnika - pompa powinna się wtedy włączyć.
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-11-26, 23:50
Didymos napisał/a:
Yyyy, ale pompa ma pracować cały czas, skąd by inaczej wzięło się paliwo w silniku
Prawidłowo jest tak:
- włączasz zapłon i pompa uruchamia się na jakieś 3 s, jeśli w tym czasie nie uruchomisz silnika, pompa się wyłączy,
- włączasz rozrusznik i pompa też startuje, jeśli silnik zapali, to pompa będzie pracowała nieustannie aż do jego zgaszenia.
Zle przeczytalem pierwszy post Lexxa, jednak robota moze odmozdzyc czlowieka
W takim razie musze rano poszukac gdzie jest sprytnie ukryty filtr paliwa w moim samcu, a nastepnie wymienic pompke na ta 3 barowa z allegro.
Wielkie dzieki chlopaki za pomoc!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum