Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana uszczelniaczy i lozysk dyfra
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-11-26, 23:49   

Osłona nie ma na to wpływu.
Może miałeś poluzowaną flanszę?
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-11-26, 23:53   

Po wlozeniu flanszy i docisnieniu jest luz jutro stroboje na hama dokrecic na probe ale i tak nie wiem co robic bo chce ten wal z zuka wstawic

[ Dodano: 2013-11-28, 17:09 ]
Rozlozylem dyfer i chcisl bym zeby mi ktos powiedzial tylkco tsm trzeba ustawic za luz?
ta ,,tuleja rozprezna ,, ustawia sie luz na walku atak, tak? Jesli teraz skrecilem i walek sie nie chce obkrecsc to musze dac chyba jas podkladke albo rozciagnac tuleje?


druga sprawa to chyba ustawienie zazebienia miedzy walkiem atak. A kolem ? Trzeba go tak ustawic aby zazebial po calosci i robi siee to tymi pierscieniami obok lozysk dobrze kombinuje?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-28, 17:22   

Tuleje się wymienia bo jest jednorazowa.... możesz ją rozciągnąć jak nie jest za bardzo zniszczona, żądnych podkładek tam nie wkładaj.

luzy międzyzębne ustawiasz tymi pierścieniami, ma być tam 0.10 - 0.15 mm luzu, nie wiem jak to ustawisz bez czujnika zegarowego ale próbuj ;)

Jest jeszcze kwestia ustawienia kąta styku zębów ale to już wyższa szkoła jazdy i należy to robić pod obciążeniem.

Jak masz manual to rozdział 16-3.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-11-28, 17:29   

Tuleja jest w dobrym stanie. Co do podkladki mialem juz jakas wlozona dltego pytam. A czemu generalnie nie moze byc nie wytrzyma?

Jak powinien sie obkrecac atak lekko czy z oporem i z jaka sila dokrecic nakretke
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-28, 17:41   

tuleja kompensacyjna??? nie tak???

Przy "zabawie" w regulację współpracy zębów ataku i talerza trzeba zdać sobie sprawę z tego że jak nie wiesz jak to działa to zapomnij o regulacji, lepiej oddaj komuś kto wie o co w tym chodzi bo zniszczysz (tanio nie biorą bo za wiedzę się płaci).
Tuleja kompensacyjna reguluje docisk łożysk ataku, wstępny luz pomiędzy atakiem i talerzem ustala się poprzez pierścienie regulacyjne z "dziurkami" ale nie gwarantuje to poprawnego ustawienia ponieważ może zajść potrzeba regulacji głębokości osadzenia wałka. To z kolei można skorygować podkładką pod wałek, o takiej potrzebie dowiesz się jedynie po ocenie współpracy zębów malując specjalną farbą kilka zębów oraz porównaniu śladów na ich powierzchni. Na stronie pirate4x4 jest po angielskiemu opisane co i jak w tym temacie wystarczy wygooglować. Fachman ustawi luz międzyzębny na słuch ale wiesz jak to jest... trudno jest ustawić podzespoły "z przebiegiem" co innego nówki. W Samuraiu który jeździ głównie w terenie spoko, możesz pobawić się bo jak będzie wyło / huczało to przynajmniej będziesz wiedział co jest nie tak.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-11-28, 17:46   

Już wszystko wiem.

Nie byłem pewny czy te dwie rzeczy czy coś jeszcze trzeba ustawić. Mniej więcej wiem o co w tym kaman wiec bede probował.

Nie lubię oddawać do fachowców cokolwiek - nie raz się ,,nadziałem`` i musiałem ostatecznie sam się uczyć i poprawiać więc jak coś to wole sam to spierdzielić i mieć do siebie pretensje i przy okazji pare pesos w kieszeni :)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-28, 17:46   

czuperek napisał/a:
Tuleja jest w dobrym stanie. Co do podkladki mialem juz jakas wlozona dltego pytam. A czemu generalnie nie moze byc nie wytrzyma?

Jak powinien sie obkrecac atak lekko czy z oporem i z jaka sila dokrecic nakretke


http://www.acksfaq.com/sa...Dif_rebuild.zip
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-11-28, 18:00   

czym oznakowac zeby jakims tuszem ?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-28, 18:05   

czuperek napisał/a:
Nie lubię oddawać do fachowców cokolwiek - nie raz się ,,nadziałem`` i musiałem ostatecznie sam się uczyć i poprawiać więc jak coś to wole sam to spierdzielić i mieć do siebie pretensje i przy okazji pare pesos w kieszeni :)


jest nas dwóch :-D
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-28, 18:08   

czuperek napisał/a:
czym oznakowac zeby jakims tuszem ?


sprayem białym ;) albo kalkę przepuść.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-11-28, 18:09   

ja zaznaczałem 5 zębów takim markerem olejowym, jak pracowałem w fabryce na montażu głowic to takimi markerami stawiało się punkty kontrolne na linii montażowej

[ Dodano: 2013-11-28, 18:11 ]
http://www.artphorma.pl/p...ty-srebrny.html
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2013-11-28, 18:13   

Ok przygotuje sobie wszystko i ide działać.

- nie dokońca jestem pewny czy tulejkę wydłużę poprzez ściśniecie jej chociażby imadłem jak będzie na wałku?
- czy jeśli będę miał ustawiony już luz miedzy łożyskami wałka, a okaże się że źle się zazębia atak z talerzem i dołożę podkładkę pod atak to czy będę musiał skracać tuleje kompensacyjna / rozprężna ?
- coś tam pisało że jak dołożę podkładkę na atak od strony talerza to trzeba też od strony flanszy taka sama dać ? dobrze skumałem czy coś mi się po...mieszało yyyy.. co ja chciałem napisać ? ;)
 
     
pietrek 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2014-08-29, 18:59   

Mam pytanie, jak wyjąć flansze z przedniego mosty by wymienić uszczelniacz, bo jakoś mi nie idzie :/
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-08-29, 22:55   

A w którym momencie nie idzie?
Po kolei:
- odkręcić i zdjąć z flanszy wał,
- odkręcić nakrętkę flanszy (bywa upierdliwe, najlepiej kluczem udarowym, w razie braku takowego trzeba zablokować flanszę i zaopatrzyć się w nasadkę z odpowiednią przedłużką :mrgreen: ),
- zdjąć flanszę (jak nie idzie po dobroci, to ściągaczowi do łożysk się nie oprze),
- wydłubać uszczelniacz.
Składanie w kolejności odwrotnej 8-)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-29, 22:56   

Sa dwie szkoły:

1. Szkoła druciarska: Odkręcić nakrętkę, użyć ściągacza i zdjąć flansze, wydłubać uszczelniacz, założyć nowy, skręcić na oko żeby było dobrze

2. Szkoła właściwa: Wyciągnąć główkę mosty zdemontować kosz z talerzem, zdjąć wałek ataku (odkręcając flanszę jak wyżej), wymienić tuleję rozprężną, skręcić z odpowiednim momentem. zamontować kosz, wyregulować, i zamontować.

Wybór należy do Ciebie ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-08-29, 23:06   

Do wymiany samej tulei rozprężnej nie trzeba ściągać główki z mostu, ani regulować zazębienia, wyciągałem to badziewie parę razy po zdjęciu flanszy, uszczelniacza i łożyska.
Z resztą wiadomo jak w tym przypadku wygląda teoria, a jak praktyka :mrgreen:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-30, 10:38   

Ależ to chyba jest całkiem dobrze w manualu opisane wszystko, tak mi się coś kojarzy :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pietrek 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 29
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2014-08-30, 11:01   

Nie mogłem zdjąć flanszy po odkręceniu nakrętki. Młotek nie dał rady. Muszę poszukać ściągacza.
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-13, 18:54   

ja montuje aktualnie 5.125 przełożenia od vitary i przy okazji chcę zmienić łożyska ataku, trochę problem bo w hurtowni gość takich nie ma i musi zamówić. Teraz zastanawiam się co z tą tuleją rozprężną - wymieniać czy na imadle próbować rozciągnąć, czytałem gdzieś że w imadle o 1mm rozciągnąć. A gdzie można kupić taka nową tuleję? ASO?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-01-13, 19:01   

http://suzuki-czesci.pl/p...stu-Suzuki/1012
Taniej raczej nie masz co szukać
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.