Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-15, 17:00
Zawias napisał/a:
Planując głowicę nieznacznie zmniejszamy pojemność,ale zwiększamy stopień sprężania.
mylicie pojemność skokową z pojemnością komory spalania
planowanie glowicy w żaden sposób nie wpływa na pojemność skokową czyli na pojemność silnika, a jedynie ma wpływ na pojemność komory spalania tj. zmniejsza komore spalania, a co za tym idzie zwieksza stopien sprezania
Pozdrawiam Tomek
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-15, 17:01
Żeby nie było niedomówień - planowanie nie ma żadnego wpływu na pojemność skokową silnika, ma natomiast wpływ na pojemność komory spalania i stopień sprężania (nie dotyczy diesla).
Edit: Osgood był szybszy
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-15, 17:06
Didymos napisał/a:
Żeby nie było niedomówień - planowanie nie ma żadnego wpływu na pojemność skokową silnika, ma natomiast wpływ na pojemność komory spalania i stopień sprężania (nie dotyczy diesla).
Edit: Osgood był szybszy
tylko o minutę
P.S. dlaczego nie dotyczy diesla? płaska głowica ?
kurna -koniec tych domysłow Podejdzie ci bez większych przeróbek-tylko zaślepkę na pompę sobie dorób chyba że chcesz zeby ci klekotała bez potrzeby.
I to by był chyba koniec tematu
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-15, 21:51
Poświęciłem minutę na google i oto co znalazłem w temacie różnic na jakimś forum:
G13A crank cast - G13B crank forged
G13B has main bearing brace G13A doesn't.
G13A bore = 74mm, stroke = 77mm cc=1324
G13B bore= 74mm, stroke =75.5 cc=1298
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-16, 22:38
Didymos napisał/a:
Poświęciłem minutę na google i oto co znalazłem w temacie różnic na jakimś forum:
G13A crank cast - G13B crank forged
G13B has main bearing brace G13A doesn't.
G13A bore = 74mm, stroke = 77mm cc=1324
G13B bore= 74mm, stroke =75.5 cc=1298
Ja mam 1298 na gaźniku - ale takiego kupiłem już - fura z 94 roku cabrio - pochodzi z Belgii
Jak dotąd działa niezawodnie, ale lektura forum powoduje we mnie nieuzasadnioną chęć zmiany na gaźnik z Pony : )
W sumie nie widziałem nigdzie czy przy takiej okazji nie lepiej od razu zmienić na wtrysk? , ale to chyba droższe bo bak trzeba zmieniać, komputer dodać itd.
Ostatnio wlałem 98 benzynę i gablota lata jak szalona.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 23:09
Art napisał/a:
Ja mam 1298 na gaźniku - ale takiego kupiłem już - fura z 94 roku cabrio - pochodzi z Belgii
Jak dotąd działa niezawodnie, ale lektura forum powoduje we mnie nieuzasadnioną chęć zmiany na gaźnik z Pony : )
W sumie nie widziałem nigdzie czy przy takiej okazji nie lepiej od razu zmienić na wtrysk? , ale to chyba droższe bo bak trzeba zmieniać, komputer dodać itd.
Ostatnio wlałem 98 benzynę i gablota lata jak szalona.
Myślę że póki oryginalny gaźnik nie sprawia problemów to można go zostawić
Wiek: 33 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-17, 16:12
Dziwna sprawa, G13B 1298cm3, a jednak pompka jest, czyli wg. tego co wszyscy pisza, ktos przerobil wtrysk na gaznik. Tak czy siak, silnik kupiony. Dzieki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum