Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Silnik - gaźnik czy wtrysk?
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-15, 16:07   

Pojemność komory spalania też ma znaczenie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-15, 17:00   

Zawias napisał/a:
Planując głowicę nieznacznie zmniejszamy pojemność,ale zwiększamy stopień sprężania.


mylicie pojemność skokową z pojemnością komory spalania
planowanie glowicy w żaden sposób nie wpływa na pojemność skokową czyli na pojemność silnika, a jedynie ma wpływ na pojemność komory spalania tj. zmniejsza komore spalania, a co za tym idzie zwieksza stopien sprezania
Pozdrawiam Tomek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-15, 17:01   

Żeby nie było niedomówień - planowanie nie ma żadnego wpływu na pojemność skokową silnika, ma natomiast wpływ na pojemność komory spalania i stopień sprężania (nie dotyczy diesla).
Edit: Osgood był szybszy :mrgreen:
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-15, 17:06   

Didymos napisał/a:
Żeby nie było niedomówień - planowanie nie ma żadnego wpływu na pojemność skokową silnika, ma natomiast wpływ na pojemność komory spalania i stopień sprężania (nie dotyczy diesla).
Edit: Osgood był szybszy :mrgreen:


tylko o minutę :mrgreen:

P.S. dlaczego nie dotyczy diesla? płaska głowica ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-15, 17:14   

Dokładnie tak.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-15, 17:15   

Aha. Ale nadal nie wiem, dlaczego gaźnik i wtrysk mają inne pojemności. :D
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-15, 17:24   

sokratesb napisał/a:
Aha. Ale nadal nie wiem, dlaczego gaźnik i wtrysk mają inne pojemności. :D


najprawdopodobniej mniejsza średnica cylindrów, ale może być (choć wątpię) zmniejszony skok tłoków...

zmiany takie wprowadziło więcej producentów i było to podyktowane klasami podatkowymi i ubezpieczeniowymi
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-15, 17:40   

Racja-po planowaniu głowicy ilość zasysanego powietrza się nie zmieni.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-12-15, 20:58   

kurna -koniec tych domysłow :-D Podejdzie ci bez większych przeróbek-tylko zaślepkę na pompę sobie dorób chyba że chcesz zeby ci klekotała bez potrzeby.
I to by był chyba koniec tematu
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-15, 21:51   

Poświęciłem minutę na google :mrgreen: i oto co znalazłem w temacie różnic na jakimś forum:
G13A crank cast - G13B crank forged
G13B has main bearing brace G13A doesn't.
G13A bore = 74mm, stroke = 77mm cc=1324
G13B bore= 74mm, stroke =75.5 cc=1298
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-12-16, 22:38   

Didymos napisał/a:
Poświęciłem minutę na google :mrgreen: i oto co znalazłem w temacie różnic na jakimś forum:
G13A crank cast - G13B crank forged
G13B has main bearing brace G13A doesn't.
G13A bore = 74mm, stroke = 77mm cc=1324
G13B bore= 74mm, stroke =75.5 cc=1298


czyli jednak zmniejszyli skok :-)
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2013-12-16, 22:54   

Ja mam 1298 na gaźniku - ale takiego kupiłem już - fura z 94 roku cabrio - pochodzi z Belgii
Jak dotąd działa niezawodnie, ale lektura forum powoduje we mnie nieuzasadnioną chęć zmiany na gaźnik z Pony : )
W sumie nie widziałem nigdzie czy przy takiej okazji nie lepiej od razu zmienić na wtrysk? , ale to chyba droższe bo bak trzeba zmieniać, komputer dodać itd.
Ostatnio wlałem 98 benzynę i gablota lata jak szalona.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-16, 23:09   

Art napisał/a:
Ja mam 1298 na gaźniku - ale takiego kupiłem już - fura z 94 roku cabrio - pochodzi z Belgii
Jak dotąd działa niezawodnie, ale lektura forum powoduje we mnie nieuzasadnioną chęć zmiany na gaźnik z Pony : )
W sumie nie widziałem nigdzie czy przy takiej okazji nie lepiej od razu zmienić na wtrysk? , ale to chyba droższe bo bak trzeba zmieniać, komputer dodać itd.
Ostatnio wlałem 98 benzynę i gablota lata jak szalona.


Myślę że póki oryginalny gaźnik nie sprawia problemów to można go zostawić ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-17, 00:04   

Maror napisał/a:
Myślę że póki oryginalny gaźnik nie sprawia problemów to można go zostawić ;-)


Dokładnie.

[ Dodano: 2013-12-17, 00:04 ]
Art, jak fura jest 1298cm i z 94r. to na bank tam był wtrysk kiedyś.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-17, 16:12   

Dziwna sprawa, G13B 1298cm3, a jednak pompka jest, czyli wg. tego co wszyscy pisza, ktos przerobil wtrysk na gaznik. Tak czy siak, silnik kupiony. Dzieki za pomoc
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.