Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Szczęki tył - trudne do dostania.
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-16, 23:27   

oj to faktycznie error :-/
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-12-16, 23:33   

ałć. Teoretycznie pierścień jest jednorazowy, w praktyce da się go zdjąc bijąc przecinakiem między łożysko a owy pierścień-wtedy łożysko kosztuje koło 30zł.
Dla pewności jednak warto zabezpieczyć ponownie montowany pierścień bobelkiem spawu.
 
 
     
Kris 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 50
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2013-12-17, 20:46   

Ja jak zmieniałem łożysko na tyle to talerz od szczęk założyłem po montażu nowego łożyska i pierścienia, wchodziło idealnie jakby śr. zewnętrzna łożyska była taka sama jak śr. wew. tego talerza. Oczywiście przed operacją wszystkie bebechy z tego talerza były zdjęte. Ja mam santane.
 
     
gajowy 
rozgadany


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-12-17, 21:27   

Kris napisał/a:
Ja jak zmieniałem łożysko na tyle to talerz od szczęk założyłem po montażu nowego łożyska i pierścienia, wchodziło idealnie jakby śr. zewnętrzna łożyska była taka sama jak śr. wew. tego talerza. Oczywiście przed operacją wszystkie bebechy z tego talerza były zdjęte. Ja mam santane.


Ja też mam Santanę i tak samo zrobiłem. Nawet bebechów nie zdejmowałem wszystko zostało na samochodzie bez odłączania przewodu hamulcowego i linki ręcznego. Ciekawe czy w japońcu jest tak samo?
 
     
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-17, 21:56   

niestety nie jest :)

to co w takim razie w Santanie blokuje łożysko przed wypadnięciem na zewnątrz?
 
     
gajowy 
rozgadany


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-12-17, 22:09   

furman napisał/a:
niestety nie jest :)

to co w takim razie w Santanie blokuje łożysko przed wypadnięciem na zewnątrz?


W środku jest taka kwadratowa blacha przykręcana na cztery śruby M8. Widać na tej fotce http://geckocycles.com/im...40/HPIM1060.JPG
Ja odkręcałem tą blachę, dawałem dwie śrubki po skosie i nie musiałem rozbierać hamulców a co za tym idzie odpowietrzać :-) , bo jak wiadomo w Santanie jest to trochę bardziej żmudne ze względu na umiejscowienie odpowietrznika na dole.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-18, 10:36   

gajowy napisał/a:
bo jak wiadomo w Santanie jest to trochę bardziej żmudne ze względu na umiejscowienie odpowietrznika na dole.

:shock:
Jaki odpowietrznik na dole?

Tarcze kotwiczne z dużym otworem i blachą występowały w 410 i wczesnych 413 (niezależnie czy japończyk/hiszpan). Potem "ulepszyli" i jest mały otwór bez blalchy.
 
     
gajowy 
rozgadany


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2013-12-18, 10:58   

kostuch napisał/a:
gajowy napisał/a:
bo jak wiadomo w Santanie jest to trochę bardziej żmudne ze względu na umiejscowienie odpowietrznika na dole.

:shock:
Jaki odpowietrznik na dole?

Tarcze kotwiczne z dużym otworem i blachą występowały w 410 i wczesnych 413 (niezależnie czy japończyk/hiszpan). Potem "ulepszyli" i jest mały otwór bez blalchy.


Może źle się wyraziłem. Santana ma cylinderki hamulcowe na dole nie jak w zwyczajnych samochodach u góry.
 
     
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-18, 20:59   

No więc naprawa zakończona.

Mam jedno pytanko - spotkaliście się kiedyś z cylinderkami w których otwór na odpowietrznik zawierał taki sam stożek jak otwór na przewód?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-18, 22:19   

furman napisał/a:
spotkaliście się kiedyś z cylinderkami w których otwór na odpowietrznik zawierał taki sam stożek jak otwór na przewód?

Ktoś dał zły cylinderek. W samuraiu odpowietrznik jest tylko w jednym tylnym kole. Drugi jest "przelotowy".
 
     
furman 
nowicjusz



Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 30
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-12-18, 22:43   

U mnie w SJ413 odpowietrzniki są w obu.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-18, 22:55   

Kostinho pisze o Samuraiu :) a nie o koromysłach, wszak i u mnie są dwa cylinderki. I owszem są na dole, ale w odpowietrzaniu do nic nie zmienia przecież :roll:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-19, 10:21   

Napisałem o samuraiu, ale dotyczy to też 413.
Jeżeli odpowietrzniki są z dwóch stron, to ktoś tam już władał swoje rączki...
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-20, 21:48   

Sam u nas są 2 cylinderki na dole w których odpowietrzniki sa na górze ;-)
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-21, 00:43   

no raczej w innym miejscu odpowietrznika bym się nie spodziewał, skoro ma spuścić bańkę powietrza która jak powszechnie wiadomo "unosi" się na powierzchni płynu w cylinderku :D docencie Borysie zechciej przedstawić obliczenia i szczegółową analizę tego zagadnienia :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-21, 11:48   

SamNaSamZSam napisał/a:
docencie Borysie zechciej przedstawić obliczenia i szczegółową analizę tego zagadnienia :D
W odniesieniu do kwadratu odległości miedzy pompą a korektorem w zależności do ciśnienia wywołanego przez pedał...... :mrgreen:
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-21, 23:13   

No bez jaj.
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-22, 08:24   

Borysku pomierzysz mi tylną szybe blaszanki? http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3914
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-22, 12:16   

Tak, tak, zapomniałem, już lecę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.