Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2014-01-06, 00:05
zawor kulowy w ukladzie hamulcowym zamiast recznego
gazo10 
rozgadany
samcan 1,3 wtrysk


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 118
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2014-01-05, 11:28   zawor kulowy w ukladzie hamulcowym zamiast recznego

Witam. Jak napisalem w temacie zamierzam zalozyc w ukl hamulcowy zawor kulowy zamiast recznego(naciskam nozny ham kola sie blokuja i zamykam zaworem uklad ) tylko nie mam pewnosci jesli chodzi o zawory . czy ktos moze mi cos podpowiedziec jakie zawory berda dobre i ile jest cisnienia w ukl. Z gory dzieki za podpowiuedz
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-05, 12:15   

Jakie jest ciśnienie nie wiem, stawiam na jakieś 100bar max

co do zaworów to mogę Ci tylko podpowiedzieć co pisze w załączniku J:

Przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie
280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza
140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe.

natomiast za oceanem mają takie różne malutkie zaworki i działa to:

http://www.lowrangeoffroa...-valve-kit.html
http://www.lowrangeoffroa...-line-lock.html
http://www.lowrangeoffroa...e-lock-kit.html
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
gazo10 
rozgadany
samcan 1,3 wtrysk


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 118
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2014-01-05, 12:23   

a co ogolnie sadzisz o tym pomysle?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-01-05, 13:52   

a nie wolisz tego rozwiązać w ten sposób ? http://dawcyczesci.pl/?cz...rift-bmw-cc-jdm
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
gazo10 
rozgadany
samcan 1,3 wtrysk


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 118
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2014-01-05, 13:55   

KRZYKKU napisał/a:
a nie wolisz tego rozwiązać w ten sposób ? http://dawcyczesci.pl/?cz...rift-bmw-cc-jdm



cos nie teges link
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-05, 20:39   

tu masz zawór do tego przeznaczony
http://www.inter-rally.pl...e-lock-OBP.html
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-06, 08:14   

gazo10 napisał/a:
a co ogolnie sadzisz o tym pomysle?


Czesc Gazo - pomysl fajny, ja tez motam cos podobnego, tylko ze niestety zaopatrzylem sie z chinska wersja dzwigni http://allegro.pl/hydraul...3834245710.html i pompa tam zastosowana jest kiepska, zasiegnalem jezyka i generalnie jak tego typu rozwiazanie z dzwignia sie zastosuje to przy kiepskiej pompie na tej dzwigni podczas hamowania "noznym" hamulcem szarpie dzwignia. Dlatego albo porzadna dzwignia z porzadna pompa : http://allegro.pl/pompa-h...845374276.html.
Ja osobiscie jednak bede sie sklanial do zaworu takiego jak zaproponowal Moziembl, ale linki i tak zostana w razie W i do potrzeb przegladowych :), jeszcze mnie tylko zastanawia jak przezyja to tloczki bedace caly czas obciazaone przy zaciagnietym recznym na dluzszy czas
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2014-01-06, 12:33   

Seba też teraz szukam zaworu kulowego. W tym miesiącu będę w centrum z wszelkiego rodzaju hydrauliką i dam znać jak znajdę coś dobrego.
Kumpel z klubu ma tak rozłączany przód i tył tylko zawory są słabej jakości i układ się zapowietrza. Rozwiązanie zajebiste jak jest na przycisk
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-06, 14:44   

Panowie żadne zawory hydrauliki wodnej tego nie wytrzymają w układzie hamulcowym to 100-150atm a w instalacji wodnej to max 10atm. Jesli szukać zaworu który to wytrzyma to tylko w hydraulice siłowej. Albo gotowe rozwiązanie jakie znalazłem lub dał slavok.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-06, 14:54   

Posiadam i nie narzekam, plus jest taki że koszt zwykłego wodnego zaworu to 15płn więc jak zacznie przepuszczać to wymienie na nowy.
_________________
1,3 seria prawie
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-06, 15:15   

zawór wodny?? lepiej żeby ktoś z branży siłowej tego nie czytał :mrgreen: :mrgreen: bo potem opinia leci w eter
mnie się podoba ta dźwignia hydrauliczna i do tego zastosować tarczówkę na wale.Podobnie jak w nowych maszynach budowlanych nie do ruszenia z miejsca.
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-06, 15:45   

Chodzi o czas, prostote wykonania i ew szybką wymianę :-P kiedyś posiadałem ręczny na orginalnej dzwigni i pompie sprzegła bodajze od hondy, działało fajnie ale miałem do wyboru albo reczny i brak nożnego na tył albo nożny i brak ręcznego, dlatego wybrałem zawór. Dzwignie z pompką posiadam, gdyby ktoś chciał mogę odstąpić.

[ Dodano: 2014-01-06, 15:46 ]
Jeśli ktoś jezdzi samuraiem na codzień to noe polecam tego typu rozwiązań :-P
_________________
1,3 seria prawie
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-06, 20:35   

marcinkdg napisał/a:
Chodzi o czas, prostote wykonania i ew szybką wymianę :-P kiedyś posiadałem ręczny na orginalnej dzwigni i pompie sprzegła bodajze od hondy, działało fajnie ale miałem do wyboru albo reczny i brak nożnego na tył albo nożny i brak ręcznego, dlatego wybrałem zawór. Dzwignie z pompką posiadam, gdyby ktoś chciał mogę odstąpić.

[ Dodano: 2014-01-06, 15:46 ]
Jeśli ktoś jezdzi samuraiem na codzień to noe polecam tego typu rozwiązań :-P


dlaczego nie polecasz ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-06, 21:09   

Skoro podobno nie nadaje sie do hamulcy taki zawór do wody to wiesz różnie to może byc. Mnie na razie nic nie przepuszcza, nie zapowietrza i jestem zadowolony, a mam na tył i dohamowywanie przednich kół.
_________________
1,3 seria prawie
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-06, 21:15   

marcinkdg napisał/a:
Skoro podobno nie nadaje sie do hamulcy taki zawór do wody to wiesz różnie to może byc. Mnie na razie nic nie przepuszcza, nie zapowietrza i jestem zadowolony, a mam na tył i dohamowywanie przednich kół.


dohamowanie przednich jak to?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-07, 07:53   

Wciskasz hamulec zakręcasz zawór koła które jest w powietrzu i masz je zablokowane, wtedy drugie cie wyciąga, albo na nie wciśniętyn hamulcu odcinasz koło które jest na ziemi a nożnym dohamowywujesz to które jest w powietrzu. Ja osobiście do innych celów tego używam :mrgreen:
_________________
1,3 seria prawie
 
     
skfarek 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 2014-02-08, 09:54   

Chlopaki zawor kulowy do wody to strata czasu i nerwow. Pochodzi chwile i do wymiany poniewaz uszczelnienia w nim zamomtowane czyli uszczelki oringi nie sa odporne na olej i plyn. Po krutkim czasie zajda w reakcje z plynem i guma spuchnie i sie odksztalci. A potem wymiana i odpowietrzanie. Lepiej kupic w hydraulice silowej zawor za 100 zl i bedzie praktycznie wieczny.
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-02-09, 10:53   

masz jakis typ konkretny takiego zaworu ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
niemiec_karol 
świeżak


Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2014
Posty: 1
Wysłany: 2014-02-17, 10:58   

Podpytaj się może tutaj http://www.rexair.pl/index.php/zawory-kulowe , zawór kulowy na pewno tu kupisz ale co do doboru i czy taki akurat mają to musisz się dokładniej dowiedzieć już bezpośrednio np Rafała może ci coś doradzi.
_________________
Karol
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.