Wysłany: 2014-01-05, 11:28 zawor kulowy w ukladzie hamulcowym zamiast recznego
Witam. Jak napisalem w temacie zamierzam zalozyc w ukl hamulcowy zawor kulowy zamiast recznego(naciskam nozny ham kola sie blokuja i zamykam zaworem uklad ) tylko nie mam pewnosci jesli chodzi o zawory . czy ktos moze mi cos podpowiedziec jakie zawory berda dobre i ile jest cisnienia w ukl. Z gory dzieki za podpowiuedz
Jakie jest ciśnienie nie wiem, stawiam na jakieś 100bar max
co do zaworów to mogę Ci tylko podpowiedzieć co pisze w załączniku J:
Przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie
280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza
140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe.
natomiast za oceanem mają takie różne malutkie zaworki i działa to:
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-06, 08:14
gazo10 napisał/a:
a co ogolnie sadzisz o tym pomysle?
Czesc Gazo - pomysl fajny, ja tez motam cos podobnego, tylko ze niestety zaopatrzylem sie z chinska wersja dzwigni http://allegro.pl/hydraul...3834245710.html i pompa tam zastosowana jest kiepska, zasiegnalem jezyka i generalnie jak tego typu rozwiazanie z dzwignia sie zastosuje to przy kiepskiej pompie na tej dzwigni podczas hamowania "noznym" hamulcem szarpie dzwignia. Dlatego albo porzadna dzwignia z porzadna pompa : http://allegro.pl/pompa-h...845374276.html.
Ja osobiscie jednak bede sie sklanial do zaworu takiego jak zaproponowal Moziembl, ale linki i tak zostana w razie W i do potrzeb przegladowych :), jeszcze mnie tylko zastanawia jak przezyja to tloczki bedace caly czas obciazaone przy zaciagnietym recznym na dluzszy czas
_________________ 1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
Seba też teraz szukam zaworu kulowego. W tym miesiącu będę w centrum z wszelkiego rodzaju hydrauliką i dam znać jak znajdę coś dobrego.
Kumpel z klubu ma tak rozłączany przód i tył tylko zawory są słabej jakości i układ się zapowietrza. Rozwiązanie zajebiste jak jest na przycisk
Panowie żadne zawory hydrauliki wodnej tego nie wytrzymają w układzie hamulcowym to 100-150atm a w instalacji wodnej to max 10atm. Jesli szukać zaworu który to wytrzyma to tylko w hydraulice siłowej. Albo gotowe rozwiązanie jakie znalazłem lub dał slavok.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
zawór wodny?? lepiej żeby ktoś z branży siłowej tego nie czytał bo potem opinia leci w eter
mnie się podoba ta dźwignia hydrauliczna i do tego zastosować tarczówkę na wale.Podobnie jak w nowych maszynach budowlanych nie do ruszenia z miejsca.
Chodzi o czas, prostote wykonania i ew szybką wymianę kiedyś posiadałem ręczny na orginalnej dzwigni i pompie sprzegła bodajze od hondy, działało fajnie ale miałem do wyboru albo reczny i brak nożnego na tył albo nożny i brak ręcznego, dlatego wybrałem zawór. Dzwignie z pompką posiadam, gdyby ktoś chciał mogę odstąpić.
[ Dodano: 2014-01-06, 15:46 ]
Jeśli ktoś jezdzi samuraiem na codzień to noe polecam tego typu rozwiązań
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-06, 20:35
marcinkdg napisał/a:
Chodzi o czas, prostote wykonania i ew szybką wymianę kiedyś posiadałem ręczny na orginalnej dzwigni i pompie sprzegła bodajze od hondy, działało fajnie ale miałem do wyboru albo reczny i brak nożnego na tył albo nożny i brak ręcznego, dlatego wybrałem zawór. Dzwignie z pompką posiadam, gdyby ktoś chciał mogę odstąpić.
[ Dodano: 2014-01-06, 15:46 ]
Jeśli ktoś jezdzi samuraiem na codzień to noe polecam tego typu rozwiązań
dlaczego nie polecasz ?
_________________ 1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
Skoro podobno nie nadaje sie do hamulcy taki zawór do wody to wiesz różnie to może byc. Mnie na razie nic nie przepuszcza, nie zapowietrza i jestem zadowolony, a mam na tył i dohamowywanie przednich kół.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-06, 21:15
marcinkdg napisał/a:
Skoro podobno nie nadaje sie do hamulcy taki zawór do wody to wiesz różnie to może byc. Mnie na razie nic nie przepuszcza, nie zapowietrza i jestem zadowolony, a mam na tył i dohamowywanie przednich kół.
dohamowanie przednich jak to?
_________________ 1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
Wciskasz hamulec zakręcasz zawór koła które jest w powietrzu i masz je zablokowane, wtedy drugie cie wyciąga, albo na nie wciśniętyn hamulcu odcinasz koło które jest na ziemi a nożnym dohamowywujesz to które jest w powietrzu. Ja osobiście do innych celów tego używam
Chlopaki zawor kulowy do wody to strata czasu i nerwow. Pochodzi chwile i do wymiany poniewaz uszczelnienia w nim zamomtowane czyli uszczelki oringi nie sa odporne na olej i plyn. Po krutkim czasie zajda w reakcje z plynem i guma spuchnie i sie odksztalci. A potem wymiana i odpowietrzanie. Lepiej kupic w hydraulice silowej zawor za 100 zl i bedzie praktycznie wieczny.
Podpytaj się może tutaj http://www.rexair.pl/index.php/zawory-kulowe , zawór kulowy na pewno tu kupisz ale co do doboru i czy taki akurat mają to musisz się dokładniej dowiedzieć już bezpośrednio np Rafała może ci coś doradzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum