Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mody Silnka
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-01-13, 12:36   

Ok, widze, ze pomysl jest do bani. Po prostu kombinuje jak kon pod gore, zeby wykorzystac to co jest. Widzialem raz komore silnika po swapie to wygladala jakby ktos tam granat wrzucil. Wszedzie przewody polutowane, posztukowane jak salatka z makaronem. Pewnie da sie to zrobic profejsonalnie, ale chyba mnie nie stac ;)

No nic, zobacze jak auto bedzie sie z nowymi oponami zachowywac i jeszcze raz pomysle, czy zabawa w swap ma sens.

Ubzduralem sobie, ze jezeli sa dwa silniki o takim samym bloku a jeden z nich jest fabrycznie uturbiony to przekladajac wszystko oprocz bloku silnik odprezy sie sam bo (tu wroze z fusow) np. glowica jest tak skonstruowana, zeby sprezanie bylo nizsze. Przy okazji nie byloby problemu z flansza i mocowaniem silnika a jako bonus czesc okablowania i orurowania pozostalaby w seryjnym miejscu.

Po czasie i postach widze, ze moj tok rozumowania byl niewlasciwy. :/
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-13, 13:22   

To ja tylko dorzucę mały granacik jeszcze, że gdybyś miał seryjnego diesla PSA XUD9 to Dawid77 przetarł fajnie szlak do podmiany pompy i "uturbienie" tegoż właśnie silnika. Przy czym to chyba znacząca różnica, że silnik w oryginalne był przystosowany do pracy z turbo tylko, że to turbo średnio działa w oryginalnej konstrukcji. Tak przynajmniej ja zrozumiałem ten mod z podmianą pompy.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-01-13, 13:38   

Wiem, ze jest taki myk. Ja nawet bylem pewien, ze wlasnie ten silnik mam wlozony... Jakos umknela mojej uwadze olbrzymia plastykowa obudowa filtra powietrza z napisem RENAULT :(
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-13, 13:40   

Sam, a czy ten PSA XUD9 to serujny motor ma turbinę czy nie?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-13, 14:02   

Ma. Tylko nie dmucha ponoć w oryginale bo pompa paliwa nie ma wyjść na pod(nad)ciśnienia sterujące turbiną. Coś jakby mieć Anistonkę w domu na co dzień, a oglądać pornosy.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-13, 15:47   

Dmuchać, to dmucha, bo nie ma fizycznie takiej możliwości, żeby turbina była zamontowana i się nie kręciła, tylko w tym przypadku turbina jest zmontowana ze względów ekologicznych i silnik też jest zestrojony bardziej pod kątem ekologii, nie osiągów (swoją drogą porównanie z Anistonką słusznie oddaje sytuację :mrgreen: ).
Stąd wymiana pompy, a nie turbiny na inną naprawia to oczywiste niedopatrzenie.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-13, 21:58   

A czemu się ograniczać ? Nie można mieć Anistonki i czasem pooglądać z nią pornosów ???
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-13, 22:59   

Konstrukcja bloku diesla i turbodiesla jest inna. W turbo sa jeszcze kanały olejowe do chłodzenia denka tłoka czego w dieslu wolnossacym brak nie wspominajac o chłodnicy oleju...... XUD9 to mistrzostwo :mrgreen:
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 00:00   

blind.one napisał/a:
Ok, widze, ze pomysl jest do bani. Po prostu kombinuje jak kon pod gore, zeby wykorzystac to co jest. Widzialem raz komore silnika po swapie to wygladala jakby ktos tam granat wrzucil. Wszedzie przewody polutowane, posztukowane jak salatka z makaronem. Pewnie da sie to zrobic profejsonalnie, ale chyba mnie nie stac ;)

Podejrzewam, że lutowanie przedmiotów nie ominie Cię przy twoich pomysłach :-)
Cytat:

Ubzduralem sobie, ze jezeli sa dwa silniki o takim samym bloku a jeden z nich jest fabrycznie uturbiony to przekladajac wszystko oprocz bloku silnik odprezy sie sam bo (tu wroze z fusow) np. glowica jest tak skonstruowana, zeby sprezanie bylo nizsze.

Ta powinien się odprężyć (nie zgłębiając konstrukcji silnika)
Zazwyczaj są niższe tłoki/korbowody
Cytat:
Przy okazji nie byloby problemu z flansza i mocowaniem silnika a jako bonus czesc okablowania i orurowania pozostalaby w seryjnym miejscu.

Jak wspominałem dorobienie flanszy i łap przy przekładce wszystkich bebechów silnika to pikuś.
Okablowanie/orurowanie to zmian tyle samo.




Pozostaje jeszcze zorientować się w różnicach konstrukcyjnych obu bloków.
Czyli to o czym @airgaston wspomniał, dość często występowało coś takiego jak natrysk oleju na denko tłoka.


Rozważenie takiej motanki miało by sens tylko i wyłącznie przy wizji generalnego remontu motóra.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-14, 00:03   

A skoro zakłada się dwie uszczelki co jest nie polecane to nie można by zrobić/wyciąć laserem flanszy i wstawić pomiędzy blok a głowicę i wtedy to uszczelnić ?? Gdybam tylko bo się nie znam :-D
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 00:27   

teoretycznie dało by się, ale 2 uszczelki nadal zostają :mrgreen: (pod i nad dystansem :-) )
Przy naszych mocach zawsze swap wyjdzie taniej i pewniej niż uturbienie, taka smutna prawda.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-14, 00:30   

no sa dwie ale nie bezposrednio na sobie co daje szanse ze bedzie szczelniej
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 00:49   

Aczkolwiek daje to większe odprężenie :-)
Coby nie przedłużać, kompletny SWAP będzie pewniejszy i tańszy :-)
 
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-01-14, 08:44   

Jesli mi sie ten silnik skonczy to wtedy bede go swapowal. Pozostaje tylko miec nadzieje, ze do tego czasu nazbieram worek pieniedzy :) TAk lekko liczac bez 5 tysiecy sie zapewnie nie obejdzie?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-14, 08:48   

Pewnie nie obejdzie się. Mi na pytanie w xDrive powiedzieli że swap będzie kosztował od 2500 do 3500 za robotę plus wszystkie części i płyny.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-14, 10:05   

Jeśli masz trochę czasu sprzętu i wiedzy w SWAP w brew pozorom nie jest jakimś mega hiper wyzwaniem żeby samemu sobie nie poradzić :-)
 
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-14, 21:38   

blind.one napisał/a:
Jesli mi sie ten silnik skonczy to wtedy bede go swapowal.

I tu cię zmartwie. Znając te silniki najprędzej skonczy Ci sie osprzęt i pochłonie worek pieniedzy. To jest niestety pierwszy z silników dla serwisu a nie dla uzytkownika. Zaczęła sie w nim era zawodnej elektroniki.
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-19, 23:19   

Wolnossacy xud9 tez ma chlodnice oleju :-P

Silniki renaulta w samuraiach mają już elektroniczne pompy wtryskowe a jest to zlo wcielone. Znajomy dlugo dochodził do ładu z immo. Xud9te z puga lub cytryny mają w serii 90km, po podniesieniu ciśnienia na turbinie ludziska uzyskiwali jakies 110-115km. Jeżeli swapowac diesla do samca to taki silnik, do jego pracy potrzeba jednego kabla z 12V :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-02-20, 17:35   

Święta prawda nic dodać nic ująć... :mrgreen: XUD9 only
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.