Otóż ostatnio zrobiłem takie małe porównanie charakterystyki momentu w najczęściej wybieranych silników do Samuraia Ocenę pozostawiam odbiorcom, tutaj tego wyniki:
Dane brałem ze stronki Daniels'a. Uznałem ją za najbardziej wiarygodne źródło.
...a już myślałem że ktoś zrobił porównanie które od dawna chodzi mi po głowie, czyli zestawienie elementów potrzebnych do poszczególnych swapów, rzeczy do zrobienia, potencjalne problemy, no i oczywiście plusy dodatnie oraz plusy ujemne Wszystko podane w prostych żołnierskich słowach.
Odnośnie wykresu - dobrze odczytuję że wynik Samuraia 1,3i wygląda lepiej niż Jimny 1,3?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-15, 10:24
Tanto napisał/a:
Odnośnie wykresu - dobrze odczytuję że wynik Samuraia 1,3i wygląda lepiej niż Jimny 1,3?
na to wygląda, że tak - szybciej uzyskuje max. moment obrotowy, co daje moc od dołu.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Taki wykres wiele. Ie daje aczkolwiek fajnie widziec jak baleno wypada, np silnik polonez a samurai na wtrysku to jak dla mniesami na wtrysku jest o wiele lepszy od tego z poloneza tak jak bmw 1,8i zalezy kktory model ale są slabo wodoodporne,
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 12:25
@Tanto, jak znajde wolna (dluzsza) chwile to postaram sie zrobic takie porownanie
Sam rowniez bylem zaskoczony tak slabym wynikiem Jimnego...
@SnSzS, dorzuce go - nie ma problemu Jesli tylko mozesz to powiedz z ktorego auta najpewniej wziac dane do tego silnika.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 12:46
XUD9T to chyba bezpiecznie wziąć z 306 1.9 TD bo na taką pompę Dawid podmienił w XUD9.
A co do Jimnego to coś mi się o oczy obijało, że są jakieś dwie wersje 1.3 na jednym wałku i dwóch wałkach, DOHC, SOHC czy inne CHGW i któryś z nich nie robi, a drugi robi dobrze. Może tutaj jest wzięty ten co nie robi?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Fajnie, ale... to są wykresy momentu na wyjściu silnika a nie na kołach.
Dlatego najprawdopodobniej lepiej wypadnie seryjny 1,3 z reduktorem 4,16 niż baleno z seryjnym reduktorem.
To samo dotyczy kombinacji z przełożeniami w mostach.
A tak wogóle to na wykresie zrobiłbym taką poziomą czerwoną kreskę oznaczającą maksymalny moment przenoszony przez fabryczne przeguby samuraia
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 14:45
kostuch napisał/a:
Fajnie, ale... to są wykresy momentu na wyjściu silnika a nie na kołach.
Dlatego najprawdopodobniej lepiej wypadnie seryjny 1,3 z reduktorem 4,16 niż baleno z seryjnym reduktorem.
To samo dotyczy kombinacji z przełożeniami w mostach.
Nooo, ale o to chodziło chyba autorowi, żeby porównać silniki, a nie całe zestawy konfiguracyjne. Swoją drogą to można by zrobić niezły kombajn porównujący całe zestawy napędowe, do wyboru silnik, skrzynia (kilka typów), reduktor ( 1.0, 1.3, 4.16, 6.5, robur :D), przełożenia w mostach.
kostuch napisał/a:
A tak wogóle to na wykresie zrobiłbym taką poziomą czerwoną kreskę oznaczającą maksymalny moment przenoszony przez fabryczne przeguby samuraia
Ale ten moment jest wypadkową składowych elementów z listy powyżej, prawda? I samo naniesienie momentu przegubu na wykres momentów silników nie wiele powie?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 16:04
Kostuchu, ja wiem że to są momenty na wyjściu z silnika Chodzi o samo porównanie silników tak jak Sam napisał. Ale jako że narzekasz to zrobiłem też wersję dla Ciebie A jeśli policzysz ten moment dla przegubów to ja z chęcią zrobią tą kreskę
Dla Sama, musiałem aż skalę poszerzyć dla tego silnika! 1.3i jest tutaj opisane jako z 4.16 ale to ja się walnąłem i żaden silnik nie jest z przełożeniami.
Dla Kostucha, tutaj już 1.3i z 4.16 reszta z seryjnym reduktorem od 1.3.
Blind.one, zgadłeś
Ale ten moment jest wypadkową składowych elementów z listy powyżej, prawda? I samo naniesienie momentu przegubu na wykres momentów silników nie wiele powie?
Zgadza się.
Przy założeniu że wszczepia się te silniki do standardowego samuraia, znane są wartości przez które należy przemnożyć moment z silnika.
Np.
seria:
100Nm (z silnika) x 3,65 (pierwszy bieg) x 2,51 (reduktor) x 3,73 (most) = 3417 Nm
baleno 1,6 w serii:
130Nm x ........... = 4442 Nm
Więc jeżeli np. przegub jest w stanie przenieść 3600Nm, to cienka czerwona linia powinna każdemu walić po oczach...
[ Dodano: 2014-01-15, 16:17 ]
Maror napisał/a:
A jeśli policzysz ten moment dla przegubów to ja z chęcią zrobią tą kreskę
Ja to się na matematykach nie znam.
Lowrange podaje, że seryjny wytrzymuje 2637 lb*ft (czyli 3576Nm)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 16:27
Ale się fajnie temat rozwija. Brawo chłopaki. Bardzo poznawcze zestawienie dla teoretyków wzrokowców (czyli szczególnie tych co lubią patrzeć na Anistonkę) !
Dziękuję Maror za uwzględnienie moich fanaberii. Kowadło króluje!! :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 16:39
Ok, zrobiłem linię Kostucha (prawie jak linia Maginota ) A jeszcze co do obliczeń, to wydaje mi się że seryjny reduktor na L ma 2.268. No i ogólnie to excel juź do takich obliczeń to już raczej lipa, trochę źle wygina te krzywe...
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 1497 Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 17:14
Czyli seryjne przeguby ledwo seryjny silnik wytrzymują? A przecież dają radę z większymi kołami, przełożeniami i silnikami.
[ Dodano: 2014-01-15, 17:16 ]
Czyli generalnie, gdyby nie waga, to najlepszy chyba 1.9TD, bo nie dość, że ma zdecydowanie największy moment, to przy niskich obrotach, czy tak?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 17:34
Właśnie kwestia jest taka że ten moment jeśli nie mamy blokady mostu mnożymy x2 z racji że mamy 2 koła Więc nie dziwne że wytrzymują te przeguby.
No i trzeba nadmienić że ten 1.9TD to są dane XUD9T z Peugeot'a 306. Nie wiadomo czy Silnik XUD9 z pompą z 306'tki będzie miał dokładnie takie same osiągi, trzeba by go na hamowni sprawdzić
Mam prosbę , dałbyś rade dodać do 1.8 5.12 czyli te 38% zwolnienia i jeszcze dodatkowo jakieś 20 % bo bede miał wolną skrzynie
[ Dodano: 2014-01-15, 17:35 ]
Mam prosbę , dałbyś rade dodać do 1.8 bmw5.12 czyli te 38% zwolnienia i jeszcze dodatkowo jakieś 20 % bo bede miał wolną skrzynie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum