Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Porównanie najpopularniejszych SWAP'ów
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 00:31   Porównanie najpopularniejszych SWAP'ów

Otóż ostatnio zrobiłem takie małe porównanie charakterystyki momentu w najczęściej wybieranych silników do Samuraia :-) Ocenę pozostawiam odbiorcom, tutaj tego wyniki:

Dane brałem ze stronki Daniels'a. Uznałem ją za najbardziej wiarygodne źródło.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-01-15, 06:34   

Ciekawe, podobno baleno i vitka 16v miały być bardzo podobne. A różnica znaczna w charakterystyce
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2014-01-15, 10:18   

...a już myślałem że ktoś zrobił porównanie które od dawna chodzi mi po głowie, czyli zestawienie elementów potrzebnych do poszczególnych swapów, rzeczy do zrobienia, potencjalne problemy, no i oczywiście plusy dodatnie oraz plusy ujemne ;-) Wszystko podane w prostych żołnierskich słowach.

Odnośnie wykresu - dobrze odczytuję że wynik Samuraia 1,3i wygląda lepiej niż Jimny 1,3?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-15, 10:24   

Tanto napisał/a:
Odnośnie wykresu - dobrze odczytuję że wynik Samuraia 1,3i wygląda lepiej niż Jimny 1,3?


na to wygląda, że tak - szybciej uzyskuje max. moment obrotowy, co daje moc od dołu.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-01-15, 10:45   

Taki wykres wiele. Ie daje aczkolwiek fajnie widziec jak baleno wypada, np silnik polonez a samurai na wtrysku to jak dla mniesami na wtrysku jest o wiele lepszy od tego z poloneza tak jak bmw 1,8i zalezy kktory model ale są slabo wodoodporne,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 10:53   

Maror bardzo ciekawie to wygląda. A jest szansa na dorysowanie kowadła XUD9 ale po modzie z turbiną czyli tak na prawdę XUD9T ?

Polonez wygląda dobrze :D pomijając jego "kowadłość" :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 12:25   

@Tanto, jak znajde wolna (dluzsza) chwile to postaram sie zrobic takie porownanie ;-)
Sam rowniez bylem zaskoczony tak slabym wynikiem Jimnego...
@SnSzS, dorzuce go - nie ma problemu :-) Jesli tylko mozesz to powiedz z ktorego auta najpewniej wziac dane do tego silnika.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 12:46   

XUD9T to chyba bezpiecznie wziąć z 306 1.9 TD bo na taką pompę Dawid podmienił w XUD9.

A co do Jimnego to coś mi się o oczy obijało, że są jakieś dwie wersje 1.3 na jednym wałku i dwóch wałkach, DOHC, SOHC czy inne CHGW ;-) i któryś z nich nie robi, a drugi robi dobrze. Może tutaj jest wzięty ten co nie robi?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 14:20   

Fajnie, ale... to są wykresy momentu na wyjściu silnika a nie na kołach.
Dlatego najprawdopodobniej lepiej wypadnie seryjny 1,3 z reduktorem 4,16 niż baleno z seryjnym reduktorem.
To samo dotyczy kombinacji z przełożeniami w mostach.

A tak wogóle to na wykresie zrobiłbym taką poziomą czerwoną kreskę oznaczającą maksymalny moment przenoszony przez fabryczne przeguby samuraia 8-)
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 14:20   

Ja po mału kończę budowę samicy na 1.8 IS to podam ile mnie to wyniosło i jaki jest rezultat...
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 14:45   

kostuch napisał/a:
Fajnie, ale... to są wykresy momentu na wyjściu silnika a nie na kołach.
Dlatego najprawdopodobniej lepiej wypadnie seryjny 1,3 z reduktorem 4,16 niż baleno z seryjnym reduktorem.
To samo dotyczy kombinacji z przełożeniami w mostach.


Nooo, ale o to chodziło chyba autorowi, żeby porównać silniki, a nie całe zestawy konfiguracyjne. Swoją drogą to można by zrobić niezły kombajn porównujący całe zestawy napędowe, do wyboru silnik, skrzynia (kilka typów), reduktor ( 1.0, 1.3, 4.16, 6.5, robur :D), przełożenia w mostach.


kostuch napisał/a:

A tak wogóle to na wykresie zrobiłbym taką poziomą czerwoną kreskę oznaczającą maksymalny moment przenoszony przez fabryczne przeguby samuraia 8-)


Ale ten moment jest wypadkową składowych elementów z listy powyżej, prawda? I samo naniesienie momentu przegubu na wykres momentów silników nie wiele powie? :roll:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 15:39   

Jakim programem to to robiłeś?
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-01-15, 16:03   

Wyglada jak excel ale cholera wie na czym to robil ;)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 16:04   

Kostuchu, ja wiem że to są momenty na wyjściu z silnika ;-) Chodzi o samo porównanie silników tak jak Sam napisał. Ale jako że narzekasz to zrobiłem też wersję dla Ciebie ;-) A jeśli policzysz ten moment dla przegubów to ja z chęcią zrobią tą kreskę :mrgreen:
Dla Sama, musiałem aż skalę poszerzyć dla tego silnika! 1.3i jest tutaj opisane jako z 4.16 ale to ja się walnąłem i żaden silnik nie jest z przełożeniami.

Dla Kostucha, tutaj już 1.3i z 4.16 reszta z seryjnym reduktorem od 1.3.

Blind.one, zgadłeś :->
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-15, 16:12   

SamNaSamZSam napisał/a:

Ale ten moment jest wypadkową składowych elementów z listy powyżej, prawda? I samo naniesienie momentu przegubu na wykres momentów silników nie wiele powie? :roll:


Zgadza się.
Przy założeniu że wszczepia się te silniki do standardowego samuraia, znane są wartości przez które należy przemnożyć moment z silnika.
Np.
seria:
100Nm (z silnika) x 3,65 (pierwszy bieg) x 2,51 (reduktor) x 3,73 (most) = 3417 Nm
baleno 1,6 w serii:
130Nm x ........... = 4442 Nm

Więc jeżeli np. przegub jest w stanie przenieść 3600Nm, to cienka czerwona linia powinna każdemu walić po oczach...

[ Dodano: 2014-01-15, 16:17 ]
Maror napisał/a:
A jeśli policzysz ten moment dla przegubów to ja z chęcią zrobią tą kreskę :mrgreen:

Ja to się na matematykach nie znam.
Lowrange podaje, że seryjny wytrzymuje 2637 lb*ft (czyli 3576Nm)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-15, 16:27   

Ale się fajnie temat rozwija. Brawo chłopaki. Bardzo poznawcze zestawienie dla teoretyków wzrokowców (czyli szczególnie tych co lubią patrzeć na Anistonkę) !

Dziękuję Maror za uwzględnienie moich fanaberii. Kowadło króluje!! :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 16:39   

Ok, zrobiłem linię Kostucha (prawie jak linia Maginota :mrgreen: ) A jeszcze co do obliczeń, to wydaje mi się że seryjny reduktor na L ma 2.268. No i ogólnie to excel juź do takich obliczeń to już raczej lipa, trochę źle wygina te krzywe...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-15, 17:14   

Czyli seryjne przeguby ledwo seryjny silnik wytrzymują? A przecież dają radę z większymi kołami, przełożeniami i silnikami. :mrgreen:

[ Dodano: 2014-01-15, 17:16 ]
Czyli generalnie, gdyby nie waga, to najlepszy chyba 1.9TD, bo nie dość, że ma zdecydowanie największy moment, to przy niskich obrotach, czy tak?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-15, 17:34   

Właśnie kwestia jest taka że ten moment jeśli nie mamy blokady mostu mnożymy x2 z racji że mamy 2 koła :-) Więc nie dziwne że wytrzymują te przeguby.
No i trzeba nadmienić że ten 1.9TD to są dane XUD9T z Peugeot'a 306. Nie wiadomo czy Silnik XUD9 z pompą z 306'tki będzie miał dokładnie takie same osiągi, trzeba by go na hamowni sprawdzić :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
Ostatnio zmieniony przez Maror 2014-01-15, 17:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-01-15, 17:35   

Mam prosbę , dałbyś rade dodać do 1.8 5.12 czyli te 38% zwolnienia i jeszcze dodatkowo jakieś 20 % bo bede miał wolną skrzynie

[ Dodano: 2014-01-15, 17:35 ]
Mam prosbę , dałbyś rade dodać do 1.8 bmw5.12 czyli te 38% zwolnienia i jeszcze dodatkowo jakieś 20 % bo bede miał wolną skrzynie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.