Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dusi, szarpie, dławi
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-06, 12:57   

Hałas napisał/a:
Dodam cycat;
Cytat:
(...)
W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.

Przy czym po mojemu najpierw bieg jałowy coby się rozgrzał, później dopiero jazda


Cytowanie internetowych mądrości czasami jest ryzykowne :-)
1. Jedyne co sobie komputer samuraia zapamiętuje, to 'long term fuel trim'.
2. Amnezja następuje momentalnie - nie trzeba czekać ani 30 sekund ani tym bardziej kilku minut
3. Odzyskanie pamięci dla dużo bardziej wyrafinowanego komputera z np baleno to kwestia kilku minut (mniej niż 5) jazdy. A jak ktoś ma niesprawną sondę lambda, to lepiej żeby komputer sobie nie przypominał tego stanu :mrgreen:

Zawsze mnie zastanawiał ten nacisk na odłączenie ujemnej klemy. To coś jak chwytanie się za guzik na widok kominiarza? ;-)
 
     
gajowy 
rozgadany


Wiek: 34
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 88
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2014-01-06, 19:44   

Hałas napisał/a:
Dodam cycat;
Cytat:
(...)
W celu wykasowania z pamięci bez pomocy czytnika kodów należy odłączyć ujemny biegun akumulatora, na co najmniej 30 sekund odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych i ponowna nauka wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez 20-30 minut oraz pozostawienia go na biegu jałowym przez 10 minut.

Przy czym po mojemu najpierw bieg jałowy coby się rozgrzał, później dopiero jazda



Hmm no jutro spróbuję ;-) . W sumie nic nie kosztuje (prócz spalonego paliwa), a jakieś tam doświadczenie zawsze będzie. Chociaż wątpię by to coś pomogło.
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-15, 18:52   

Ja już nic nie rozumie filtr wymieniłem i dalej to samo przedmuchałem przewody dalej to samo dusi się i już aż nieraz zgaśnie potem go odpalę i jest lepiej a teraz jechałem po 1g przerwie i jest dobrze wkręca się na obroty nic nie szarpie o co tu chodzi ratunku!!!!
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-15, 22:35   

Kolego, przewody i świece wymienione ? Wyprzedzenie zapłonu dobrze ustawione ? Cewka sprawna ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-15, 22:41   

No właśnie.Podmień cewkę-majątku nie wydasz.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-15, 22:45   

ja jak coś mam z lanosem nie tak jak tylko zaczyna się dławić czy coś to od razu lecę po nową cewkę :-D zawsze pomaga :-D
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-16, 13:12   

to cewka nie pompa paliwa ?

[ Dodano: 2014-01-16, 13:21 ]
z tego co wiem to cewka jak pada to w ogóle nie działa anie troche tak
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-16, 15:07   

Jak cewka pada to jeździ auto. Ja tydzień jeździłem z uszkodzoną cewką. raz się dławił, razi się dusił, raz nie reagował na pedał gazu. czasem gasł ale jechał.

[ Dodano: 2014-01-16, 15:17 ]
I jak by tego było mało to śmierdziało na zewnątrz zbukiem :-D
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-16, 17:33   

yenko napisał/a:
Jak cewka pada to jeździ auto. Ja tydzień jeździłem z uszkodzoną cewką. raz się dławił, razi się dusił, raz nie reagował na pedał gazu. czasem gasł ale jechał.

[ Dodano: 2014-01-16, 15:17 ]
I jak by tego było mało to śmierdziało na zewnątrz zbukiem :-D

zbukiem od czego a teraz już nie śmierdzi???? :shock:
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-16, 17:56   

Nie mam pojęcia czemu tak śmierdziało. Może jakoś paliwo dziwnie śmierdziało które się nie spalało w którymś cylindrze. Po wymianie cewki jest ok nic nie śmierdzi oprócz cieknącego płynu chłodniczego :-D
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-16, 18:10   

yenko napisał/a:
Nie mam pojęcia czemu tak śmierdziało. Może jakoś paliwo dziwnie śmierdziało które się nie spalało w którymś cylindrze. Po wymianie cewki jest ok nic nie śmierdzi oprócz cieknącego płynu chłodniczego :-D

aha no u mnie też troche daje paliwem ale dziwne jest to że raz jest dobrze a raz nie i to mnie zastanawia heh.

[ Dodano: 2014-01-16, 18:13 ]
a czy da się jakoś miernikiem tę cewkę sprawdzić?
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-16, 18:40   

Kup drugą cewkę i tak musisz to zrobić i tak żeby ją wyeliminować a na 90% to będzie to. I nie jest to dziwne że raz chodzi a raz nie. Do lanosa mam założoną 3 cewkę w ciągu 2 lat i za każdym razem trochę inaczej się silnik zachowywał. Ale zawsze była to cewka. Jak bardzo nie chcesz kupować to spotkaj się z kimś i podmień cewkę żeby sprawdzić czy to nie ona szaleje.
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-16, 20:13   

yenko napisał/a:
Kup drugą cewkę i tak musisz to zrobić i tak żeby ją wyeliminować a na 90% to będzie to. I nie jest to dziwne że raz chodzi a raz nie. Do lanosa mam założoną 3 cewkę w ciągu 2 lat i za każdym razem trochę inaczej się silnik zachowywał. Ale zawsze była to cewka. Jak bardzo nie chcesz kupować to spotkaj się z kimś i podmień cewkę żeby sprawdzić czy to nie ona szaleje.

nie że nie chcę ale wolał bym mieć 100% pewności żeby nie było a tera to a tera to bo to kosztowna nauka tym bardziej że się subaru teraz popsuło heh
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-16, 22:03   

jak są takie jaja to nic dziwnego, że zbukiem zalatuje. Nabądź cewkę, to chyba nie są kosmiczne pieniądze, a w razie czego przyda się później :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-17, 09:58   

Antoni,
A filtr paliwa wymieniony? Bak czysty? Pompa podłączona nieprzegnitymi kablami?
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-17, 17:53   

kostuch napisał/a:
Antoni,
A filtr paliwa wymieniony? Bak czysty? Pompa podłączona nieprzegnitymi kablami?

filtr wymieniony a w poniedziałek ogarnę jakie ciśnienie daje paliwo czy myślisz że już wyjąć bak?
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-17, 23:37   

Jak masz możliwość podpiąć prowizoryczny zbiornik z inną pompą, to polecam.
Ściąganie baku (zwłaszcza jak był długo nie ruszany), to nie jest fajna sprawa.
 
     
Antoni_Samurai 
rozgadany
Dragon



Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 78
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2014-01-18, 10:50   

nie mam możliwości natomiast mogę zmierzyć ciśnienie ale nie wiem ile powinno mieć
_________________
Suzuki Samurai 90"
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-18, 12:24   

O jezus, moim zdaniem nie ma co rozbebeszać połowy auta. Cewka kosztuje w granicach 100 zł w sklepach motoryzacyjnych. Jak dobrze pójdzie to się dogadasz że jak to nie to to oddasz czyściutką. Jak byś tak zrobił to na dzień dzisiejszy albo miał byś sprawne autko albo przynajmniej jedną wykreśloną opcje. A tak ciągle się motasz co zrobić i jak.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-18, 13:35   

Antoni_Samurai napisał/a:
nie mam możliwości natomiast mogę zmierzyć ciśnienie ale nie wiem ile powinno mieć

Tyle ile napisano w manualu :-)
Musiałbyś mieć wpięty manometr na stałe, żeby sprawdzić czy jak się dławi to ciśnienie siada. Sam napisałeś że to nie występuje permanentnie.

[ Dodano: 2014-01-18, 13:39 ]
yenko napisał/a:
O jezus, moim zdaniem nie ma co rozbebeszać połowy auta. Cewka kosztuje w granicach 100 zł w sklepach motoryzacyjnych. Jak dobrze pójdzie to się dogadasz że jak to nie to to oddasz czyściutką. Jak byś tak zrobił to na dzień dzisiejszy albo miał byś sprawne autko albo przynajmniej jedną wykreśloną opcje. A tak ciągle się motasz co zrobić i jak.

Może być też moduł zapłonowy.
Wykreślając kolejne opcje po 100zł każda, to może się okazać że taniej przeszczepić inny silnik :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.