Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Bosch, Centra czy Varta ?
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-31, 14:40   

Mam i ja ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-31, 15:12   

No to piona na dwie ręce !!! Jak czarnoskóry zawodnik NBA po widowiskowej akcji zakończonej slumdunkiem! :D

A wracając do tematu - słyszał ktoś o polskim producencie JENOX ?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-31, 19:31   

kostuch napisał/a:

Co do Twojego trzeciego prima ;-)
Praca buforowa to co innego niż praca cykliczna. Buforowo używa się np w ups a cyklicznie w wózku akumulatorowym.
Są aku żelowe dedykowane do jednych i drugich zastosowań.
Co więcej, w zależności od eksploatacji producenci sugerują inne napięcie ładowania, np:
przy pracy buforowej: 13,5 - 13,8 V (2,25 + 2,30 V/ogniwo).
przy pracy cyklicznej: 14,4 - 14,8 V (2,4 + 2,47 V/ogniwo).
Mam ja w innym aucie taki żel prawdziwy. Kupiony jakieś 13 lat temu za ciężki (jak na tamte czasy) pieniążek.
Kilka razy zabity na śmierć przez wyciągarki. Ładowany "na chama" przez alternator w aucie.
Do dzisiaj kręci kobylastą V8...


Widocznie Twoje aku to jakis ewenement. Moje żelówki pochodzą z lotniska, gdzie obsługują oświetlenie awaryjne (max 120 Ah) i co ileś tam czasu przepisy nakazują wymianę odgórnie. Po wymianie okazuje się, że nawet 2/3 na 10 są do dupy, choć mają 2 lata i były na ciągłym podtrzymaniu (czyli jak piszesz praca buforowa). Pozostałe wykazują sprawnośc na poziomie 70-80%, natomiast ostatnie dwa ponad 90 % sprawności... Może wiec Twój ma 7 żyć? :mrgreen: Szczerze powiem, to co napisałeś nie zgadza mi się z tym, co do tej pory zdawało mi się, że wiem. NIe upieram się, że jedyna słuszna racja jest moja, ale i tak jestem zdziwiony ze u Ciebie to działa, choć według wszelkich prawideł - już nie powinno...

kostuch napisał/a:

Jakoś nie widzę różnicy pomiędzy ładowaniem akumulatora z prostownika a ładowaniem z alternatora.
Idąc tropem "do żelu tylko spec ładowarka" nie dało by się eksploatować takich akumulatorów w aucie.
Teraz w samcu mam AGM 100Ah dedykowanego do dużych UPS. Delikatnie podniosłem napięcie ładowania na alternatorze i prądu pod dostatkiem.


Ale przecież żelówek nie powinno się w aucie używać, o ile dobrze się orientuję... Z tego co mi wiadomo (moze czas sie doszkolić), ale nie mają one takiej sprawności prądowej, aby dać z siebie, porównywalny z kwasiakiem, prąd rozruchu. Pytanie na marginesie, czemu jeszcze zaden producent nie wyposaża swoich aut w te aku, skoro się nadają i tyle lat żyją?

kostuch napisał/a:

ps.
Ta ładowarka z linku ma funkcję ładowania AGM (czyli szklanego kwasiaka) a nie żelu...
Mam podobną made by Lidl za 60zł. :-)


Ale przecież spełnia wymagania napięciowe dla ładowania żelu, a nie tylko AGM. Albo inaczej, czym według Ciebie powinno się ładować żel?

Co do ceny. Co tu porównywać, kazdy łyka to, co mu pasuje ;) wiec zamiast się tu licytowac, moze od razu zdejmijmy spodnie i pokażmy, kto ma większego - będzie prosciej :mrgreen: Oczywiscie bez urazy prosze .
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2014-01-31, 19:32   

jak ktoś by potrzebował akumulator nowy to mogę po zniżkach z IC załatwić odbiór w najbliższym punkcie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-31, 21:37   

Arek napisał/a:
(...)moze od razu zdejmijmy spodnie i pokażmy, kto ma większego - będzie prosciej :mrgreen:
Ja bym musiał, jeszcze rajstopy ściągać więc mi się nie opyla, chyba że "upał" zelżeje to możemy wrócić do tematu.
Pączek napisał/a:

jak ktoś by potrzebował akumulator nowy to mogę po zniżkach z IC załatwić odbiór w najbliższym punkcie


Popełniłem PW. Jakbyś się mógł odnieść to byłbym zobowiązany, z tym że jutro rano odbieram jakieś tam inne aku, więc sprawa aktualna co najwyżej do godz. 7:00. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-31, 23:34   

Arek napisał/a:
jestem zdziwiony ze u Ciebie to działa, choć według wszelkich prawideł - już nie powinno...

Ale przecież żelówek nie powinno się w aucie używać, o ile dobrze się orientuję... Z tego co mi wiadomo (moze czas sie doszkolić), ale nie mają one takiej sprawności prądowej, aby dać z siebie, porównywalny z kwasiakiem, prąd rozruchu. Pytanie na marginesie, czemu jeszcze zaden producent nie wyposaża swoich aut w te aku, skoro się nadają i tyle lat żyją?

Ale przecież spełnia wymagania napięciowe dla ładowania żelu, a nie tylko AGM. Albo inaczej, czym według Ciebie powinno się ładować żel?

Co do ceny. Co tu porównywać, kazdy łyka to, co mu pasuje ;) wiec zamiast się tu licytowac, moze od razu zdejmijmy spodnie i pokażmy, kto ma większego - będzie prosciej :mrgreen: Oczywiscie bez urazy prosze .


Też jestem zdziwiony że ten mój akumulator jeszcze żyje. Powinien od jakichś 8 lat nie istnieć...

Żelówki nie znajdziesz w autach, bo są za drogie. W dzisiejszych czasach każdy producent patrzy gdzie przykutwić dziesięć centów na wyposażeniu.
A ładować czymkolwiek co zapewnia wymagane parametry (dlatego podniosłem sobie napięcie na alternatorze o około 0,5V żeby trafić w zakres "cykliczny".

Jeżeli Twoja ładowarka na tym samym programie ładuje AGM i żel, a jednocześnie nie ma przeciwwskazań do stosowania AGM w autach (np optima) to logicznie rzecz biorąc alternator tak samo potraktuje AGM i żel.
A poza tym się nie licytuję kto ma lepszą ładowarkę. Chciałbym mieć ctek'a ale religia mi zabrania wydać tyle kasy na coś niewiele lepszego niż ta lidlowska :-)
Dokładając jeszcze trochę, można pomyśleć o zmontowaniu sobie zestawu ogniw litowo-jonowych które zostawiają żele daleko z tyłu.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-31, 23:50   

No pewnie własnie dlatego producenci ładują proste kwasiaki ;)

kostuch napisał/a:
Jeżeli Twoja ładowarka na tym samym programie ładuje AGM i żel, a jednocześnie nie ma przeciwwskazań do stosowania AGM w autach (np optima) to logicznie rzecz biorąc alternator tak samo potraktuje AGM i żel.


Brzmi kurna logicznie...

kostuch napisał/a:
Dokładając jeszcze trochę, można pomyśleć o zmontowaniu sobie zestawu ogniw litowo-jonowych które zostawiają żele daleko z tyłu.


Aż wole nie wiedzieć, ile by to kosztowało :mrgreen: Hmmm, a moze takie baterie z Priusa dałoby się zaadoptowac?:) Tam chyba siedzi NimH? Zestaw na pakę i mamy Samca Hybryde :mrgreen:
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-31, 23:58   

W którymś numerze "OFF-ROAD 4X4" był o Defenderze, którego koleś na elektryka zrobił.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-01, 00:08   

Moze to i "na czarne' sie nadaje. Kilka konstrukcji fabrycznych w końcu jeździ, ale elektrykiem w teren? Ostatnio na tefałen turbo był test elekryków. Po bułki i pod gimbaze po dzieciaki to się to moze nadaje, ale zasiegi raczej skromne, a po włączeniu klimy,świateł i radia spadały nawet o połowę :( No i gdzie to "tankować"?
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-01, 00:16   

Jak chcesz, to mogę zeskanowac artykuł. sobie poczytasz. :P
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-01, 00:21   

LR już szykuje defendera na prąd. Będzie bardzo ofrołdowy...
A takie aku z hybrydy bardzo chętnie bym przytulił. Jakoś na szrotach ich nie widać.
A dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają. Promocja: http://www.mc-sklep.pl/lp...nego-p-465.html
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-01, 00:28   

sokratesb napisał/a:
Jak chcesz, to mogę zeskanowac artykuł. sobie poczytasz. :P


Dziękuję, ale wolę zapach spalin ;) Mnie tam jakoś elektryki nie ciągną...

kostuch napisał/a:

A takie aku z hybrydy bardzo chętnie bym przytulił. Jakoś na szrotach ich nie widać.


Moge popytać. Ostatnio były dwie baterie do sprzedania. Znajomy bujał się z tym jakiś czas, zanim to puscił Ale czy znow mówimy o tym samym? Ta bateria siedzi z tyłu, za fotelami - o tej mówimy?

kostuch napisał/a:

A dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają. Promocja: http://www.mc-sklep.pl/lp...nego-p-465.html


Promocja :mrgreen:
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2014-02-01, 11:10   

SamNaSam nie wiem jak to jest ja jestem zadowolony z centry mam 77ah czesto wyciagam sie wyciagarka- juz drugi rok, mam w obu autach, mialem wczesniej tez i wytrzymal kupe lat- nie 2 lata ktore brat kupil w markecia za jakis aku
takze Panie nie ma regul, no nie ma, choc bosh - to przeciez firma i basta :mrgreen: , choc bywaja napewno przypadki ze i bosh padnie
ze robione w chinach to nic nie szkodzi-technologia przeciez nie rozni sie od produkcji w rodzimym kraju tylko robia male chinskie raczki bo wiadomo - robocizna..
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2014-02-01, 11:24   

No to jak już o cenach to ogłaszam promocje na akumulatory z oferty IC i motointegrator nowe z gwarancją ceny na PW promocja obejmuje wszystkie modele OPTIMA również
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-01, 14:29   

Arek napisał/a:

Moge popytać. Ostatnio były dwie baterie do sprzedania. Znajomy bujał się z tym jakiś czas, zanim to puscił Ale czy znow mówimy o tym samym? Ta bateria siedzi z tyłu, za fotelami - o tej mówimy?

Nie wiem czy o tej mówimy. W życiu nawet nie siedziałem w elektrowozie :-)
Przypuszczam że jest tam cały zespół baterii a nie jedna kostka.
Jakbyś coś wiedział na ten temat, to daj znać.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-01, 16:21   

kostuch napisał/a:
Arek napisał/a:

Moge popytać. Ostatnio były dwie baterie do sprzedania. Znajomy bujał się z tym jakiś czas, zanim to puscił Ale czy znow mówimy o tym samym? Ta bateria siedzi z tyłu, za fotelami - o tej mówimy?

Nie wiem czy o tej mówimy. W życiu nawet nie siedziałem w elektrowozie :-)
Przypuszczam że jest tam cały zespół baterii a nie jedna kostka.
Jakbyś coś wiedział na ten temat, to daj znać.


Dokładnie, jest to cały zespół baterii.

Pw w temacie leci do Ciebie.
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-01, 20:05   

To musi być zespól baterii bo napięcia w instalacji hybryd czy elektryków to 200-400V prądu stałego. Zresztą dlatego strażacy nie chcą gasić takich cud bo boją się porażenia.

Zresztą przy 50kW taki silnik musiał być zasilany 4166A przy 12V to przewody to były przekroju szyny kolejowej wykonanej z miedzi. a przy 250V to już 200A to tyle co wyciągarka, i łatwiej taki prąd wysterować.

Ale elektryk do błota, to same problemy wszytko hermetyczne, generalnie nie widzę tego.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-01, 23:22   

moziembl napisał/a:

Ale elektryk do błota, to same problemy wszytko hermetyczne, generalnie nie widzę tego.


Spokojnie, nikt nie zamierza robić samca o napędzie elektrycznym :lol:
Przyznasz jednak że źródło prądu o połowę lżejsze od klasycznych akumulatoorów i o lepszych parametrach prądowych byłoby nie do pogardzenia?
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-02, 00:04   

kostuch napisał/a:
moziembl napisał/a:

Ale elektryk do błota, to same problemy wszytko hermetyczne, generalnie nie widzę tego.


Spokojnie, nikt nie zamierza robić samca o napędzie elektrycznym :lol:
Przyznasz jednak że źródło prądu o połowę lżejsze od klasycznych akumulatoorów i o lepszych parametrach prądowych byłoby nie do pogardzenia?


Gdzie już widziałem

_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-02, 01:09   

kostuch napisał/a:
Przyznasz jednak że źródło prądu o połowę lżejsze od klasycznych akumulatoorów i o lepszych parametrach prądowych byłoby nie do pogardzenia?


Tak to jest bez dyskusji, ale wymagało by sporo elektroniki do prawidłowej pracy :), ograniczenie napięcia rozładowania i to bardzo precyzyjne które by odcinało odbiorniki, ograniczenie napięcia ładowania, i precyzyjny pomiar temperatury samego ogniwa bo to grozi wybuchem.
Ogniwo lekkie ale bardzo kapryśne, każdy modelarz Ci to powie :) :) :) A i jeszcze bardzo wybuchowe-uszkodzenie obudowy i akumulator zamienia się w kule ognia o bardzo wysokiej temperaturze. Nie jeden helikopter, i samolot spłoną w mgnieniu oka po niefortunnym lądowaniu.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.