Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
od czego wspomaganie do koł 35 cali
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-26, 17:57   

Czy to jest hydraulika z jakiegoś wózka widłowego?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-26, 19:57   

Didymos akurat ten samochód będzie jeździł po rajdach w PL, ciekawe jak z przeglądami będzie :mrgreen:
Mav to od jakiegoś traktora - z tych takich wielkich, jak chcesz to Ci się dowiem dokładnie ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-01-26, 20:05   

Hydraulika siłowa.
Pompa + orbitrol + siłownik hydrauliczny.
Miałem coś takiego motać u siebie ale trafiła sie vitara.
W drugim samuraiu zmontowaliśmy takie ustrojstwo.
Chodzi lżej niż tradycyjna przekładnia, natomiast ból w tym, ze po puszczeniu kierownicy koła nie ustawiaja się na prosto. Ciężko tez ogarnąć przy prędkosciach rzędu 50km/h :)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-26, 22:02   

A oryginał z diesla 1.9td nie pasował by?
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-26, 22:26   

Pewnie by spasował idealnie, tylko dostępność na rynku wtórnym chyba mocno ograniczona.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-01-26, 22:29   

A pompy wspomagania nie przykręca się do bloku silnika? Bo jak tak, to chyba by jednak nie spasowało, bo 1.9TD to nie 1.3i.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-26, 22:38   

Pompa wspomagania to szczegół, na 1,3 miejsca jest aż nadto :mrgreen:
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-27, 08:47   

Ja mam przekładnie omega + pompa elektryczna astra2 już 2 lata bez awaryjnie
_________________
1,3 seria prawie
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-01-27, 15:26   

A przerabiałeś jakoś wąsa w przekładni omegi? Czy pasuje jak jest?
_________________
Samurai na części
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-01-28, 06:48   

Wąsa trzeba przespawać, ja mam wąsa od przekładni samuraia.
_________________
1,3 seria prawie
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-29, 21:03   

Ja mam przekładnie z omegi plus pompę z jakiegoś forda fiesty; nie wiem jakiego dokładnie, bo kupiłem ją na szrocie za piątaka:) Przekładnia do samuraia bardzo fajna. Mam koła 238/85r16 i bez problemu ten tandem nimi miesza. Ja wąsa oryginalnego od omegi obróciłem o 180 stopni. Jest krótsza od oryginalnej samuraiowej i skręt auta jest minimalnie mniejszy (na moście trzeba naspawać tyci podkładki pod śrubki ograniczające skręt. Plusem tej przekładni jest to, że połączenie jej z kolumną kierowniczą jest identyczne jak w samcu, więc po skróceniu przykręcamy po prostu wsio i działa. Pamiętać trzeba tylko, żeby pod takim kątem ją zamontować aby strzelała dokładnie w krzyżaczek przy grodzi. Poza tym jest tania i łatwo do niej podpiąć pompę wspomagania. Końcówkę drążka kierowniczego wstawiłem z jakiegoś chryslera, bo pasowała do wąsa.
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-01-29, 22:43   

@droidboo

Możesz napisać dlaczego stosujesz te podkładki pod ogranicznik skrętu? Czy brak ogranicznika w zakresie skrętu kól może być szkodliwy dla przekładni?
I w drugą stronę, jeśli skręt będzie większy niż seryjnie czy możemy coś uszkodzić przez większą siłę w ukł. kierowniczym jak będziemy skręcać na max?
_________________
Samurai na części
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-29, 23:26   

Co do spawania ogranicznikow, to trzeba to zrobić aby to one ograniczamy max skręt a nie przekładnia, bo sadze, ze można by ją uszkodzić. Oryginalnieteż tez śruby, którymi przykrecamy blaszki od filcow w zwrotnicach ograniczają skret. Na tej przekładni z wasem z omegi i mostach z samca nie uzyskasz lepszego skrętu niż na oryginalnej przekładni, bo was w omedze jest krótszy od samuraiowego. Im bardziej skrecisz koła, tym większe obciążenie dla przegubów. Ja osobiście się cieszę, że ten skret mam minimalnie mniejszy, bo boję się o przeguby z aktualnym silnikiem. Nawet na gaznikowym 1, 3 nie jest problemem spowodować eksplozje przegubu:)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-02-02, 21:20   

ktoś na zlocie w bukowinie miał z omegi fajnie mu to latało.
A co do orbitrola jechał ktoś z was np choć by traktorem z czymś takim z prędkością powyżej 50km/h???
to sie nie nadaje do samca żeby jeździć po drogach publicznych z prędkościami 60-100 i więcej.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-02, 22:01   

Mam omegę i nie narzekam-koła 33.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2014-02-03, 00:43   

Mnie osobiście udało się z drążka zrobić banan a przekładnia i pompa śmiga dalej, spawany wąs też nie ucierpiał, samurai ma słaby skręt , po co go jeszcze ograniczać? Ja auta używam w zasadzie tylko do trialu a tam każdy centymetr skrętu na wagę złota.
_________________
1,3 seria prawie
 
     
Pączek 
stały bywalec



Wiek: 49
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 211
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 2014-02-03, 08:25   

Vitara anglik wspomaganie montujesz po lewo od ramy nie od środka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.