Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2014-01-31, 01:06 Piaskowanie i konserwacja ramy
Witam, koledzy przyszedł czas a w zasadzie okazja bo kolega zrobił osobne stanowisko na piaskowanie i konserwacje w swoim zakładzie, więc pomyślałem że wezme się za samuraja jak tylko pogoda się poprawi. I mam kilka pytań.
Od razu zaznaczam że poczytałem praktycznie wszystko na naszym forum i na tej podstawie już wiem że na pewno będę ściągał budę i piaskował co się da czyli rama, mosty, buda, felgi..
Jest dużo różnych szkól na różnych forach (podkłady epoksydowe, farby okrętowe, baranki itp.), ja chce to zrobić raz a porządnie, koszty bez znaczenia (znaczy w granicach zdrowego rozsądku mając na uwadze wartość auta), czyli co byście polecili po kolei jeśli chodzi o ramę i budę?
Dzięki z góry za wszelkie wskazówki i rady.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-31, 08:07 Re: Piaskowanie i konserwacja ramy
miczo1 napisał/a:
Witam, koledzy przyszedł czas a w zasadzie okazja bo kolega zrobił osobne stanowisko na piaskowanie i konserwacje w swoim zakładzie, więc pomyślałem że wezme się za samuraja jak tylko pogoda się poprawi. I mam kilka pytań.
Od razu zaznaczam że poczytałem praktycznie wszystko na naszym forum i na tej podstawie już wiem że na pewno będę ściągał budę i piaskował co się da czyli rama, mosty, buda, felgi..
Jest dużo różnych szkól na różnych forach (podkłady epoksydowe, farby okrętowe, baranki itp.), ja chce to zrobić raz a porządnie, koszty bez znaczenia (znaczy w granicach zdrowego rozsądku mając na uwadze wartość auta), czyli co byście polecili po kolei jeśli chodzi o ramę i budę?
Dzięki z góry za wszelkie wskazówki i rady.
budy nie piaskuj, bo tam blacha 0.8 mm. Na "dużym forum" jest podstrona o lakierowaniu, tam masz wszystko napisane co z czym etc. Modem jest @Zbowid, jakbyś miał pytania, to wal mu tylko na priv - odradzam stawianie "podstawowych" pytań na tamtym forum, bo zostaniesz "pojechany" przez stare kasztany ;)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
jak rama zdrowa to nie piaskował bym ,japońce dobrze konserwowali ramy a samurajach i rzadko zdarza się żeby gniły nawet piasek nie chce ponoć tego ruszyć
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-05, 01:40
Ja bym jednak radził wypiaskować ramę bo pod tą ładną warstewką oryginalnej konserwacji kryją się dziury na wylot których nie widać z wierzchu. Ale przed piaskowaniem trzeba zdjąć gumę mechanicznie bo piasek tego nie ruszy. Dobrze się ją obiera krążkiem drucianym na kątówce. Tylko bez maski na twarz nie podchodź bo te druciki lubią się wbijać w skórę.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2014-02-05, 08:14
Będe piaskował bo chce go ładnie zrobić i zostawić sobie na najbliższe pare lat. A co polecacie po piaskowaniu,bo mi tu doradzali podkłady i farby z Novola?
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-06, 23:40
Nie lubię określenia "oklep młotkiem" ja swoją oklepywałem, warsztat oklepywał a jak wypiaskowałem to dopiero pojawiły się dziury na wylot. Więc albo nie umiem klepać albo takie oklepywanie to o kant dupy można rozbić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum